Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kestää exän uuden kumppanin hyökkäykset?

Vierailija
10.01.2021 |

Lapset asuu luonani ja tapaa isää joka toinen vkol tämän uusi kumppani lapsineen samassa. Uudelta tulee minulle sähköposteja ja viestejä, tivaa mm miksi vieraannutan lapsia isästä, miksi sitä ja tätä... Isänsä ei näitä puhu. On sanonut että haluaisi lasten olevan heillä enemmän, mutta lapset itse eivät halua olla. Minä saan exän uudelta syyttelyitä tästä. En jaksa sellaista enkä lähde itse riitelemään. Pelkään vaan hänen käytöstään, että alkaa haastaa minua johonkin tai tekee lasuja (vieraannuttaminen?!) tai jotain kun on noin hyökkäävä. En voi mitään jos lapset ei viihdy heillä enemmän tms kkn eivät koe oloa kodikkaaksi, tuen silti enkä puhu pahaa. Mutta kaikki kääntyy minun syyksi. Minä kannustan lapsia ja isää näkemään viikollakin keskenään, esim harrastus jossa viettää aikaa keskenään. Tästä exän uusi kommentoi, että isän kanssa tulee olla "kotielämää eikä harrasteisyyttä". Mitä pitäisi tehdä tai ajatella? Yöllä jo näin painajaisia että lapset muuttaa pois heille syynä koska vieraannutan.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Estä exän uuden kaikissa sovelluksissa ja toteat, että keskustelet lasten asioista ainoastaan heidän isänsä kanssa. Voit myös tehdä lasun uudesta naisesta, joka häiritsee lasten elämää ja jonka vuoksi he ei halua mennä isänsä luo. Korjattu

Lastensuojelu ei ole mikään katkerien tai edes vähemmän katkerien exien riitelyväline.

Vierailija
42/56 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyytäisin miehen kumppaneineen pullakahveille ja puhuttaisiin asiat halki aikuisten kesken. Kerrattaisiin selvät yhteistoiminnan säännöt myös uuden naikkosen kanssa.

Jos ei halua puhumiseen ole, vaan haluaa vain länkyttää -> estot kaikkialla ja kommunikointi vain miehen kautta.

Ei missään nimessä, eihän tämä tossu nainen pystyisi pitämään puoliaan yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty lukemaan tätä ketjua enempää, tulee niin paha olo noiden lasten takia, kun äitinsä ei yhtään pysty pitämään lasten puolia. Ei lasten elämä ole mikään huutoäänestys, jossa kovaäänisimmät voittavat. Äitiyteen kuuluu myös purra hammasta ja mennä läpi vaikka harmaan kiven sen puolesta, mitä pitää lasten parhaana. Jos joku haukkuu siitä, se pitää vaan kestää ja mennä silti niin kuin oikein on.

Vierailija
44/56 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on uusi suhde alkamassa, ja ilmeisesti se ei ole ainakaan vielä kovin vahvalla pohjalla, koska uusi nainen tarvitsee "yhteisen sodan" jossa olisi exäsi kanssa "samalla puolella". 

Et kerro minkä ikäisiä lapsesi ovat. 12 vuotta täyttäneet saavat itse päättää kumman vanhemman luona asuvat.

Olen itse estänyt oman exäni uuden kumppanin. Hänen viestittelyssään ei ollut kyse lapsista, mutta kaikenlaista muuta hölötystä sieltä tuli sähköpostien muodossa, exäni sukulaisista valitusta miten hulluja he ovat (mielestäni eivät ole erityisen hulluja), exäni huonosta rahatilanteesta, yhdessä exän kanssa rakentamani talon remonteista (!!!! se on exän talo nykyään, en osallistu remontteihin) - lopulta estin koko muijan. Olen exän kanssa ihan puheväleissä ja lapseni ovat nykyään jo aikuisen ikäisiä, joten tämän exän uuden patologinen uteliaisuus ja kiinnostus olla minun kanssa väleissä ovat jotain sellaista energiasyöppöyttä johon en halua lähteä.

Aloittaja. Jos kerran olet exäsi kanssa asiallisissa väleissä, soita hänelle tai sovi tapaaminen kahvilla, ilman lapsia. Kerro, että olet toki iloinen hänen uudesta suhteestaan ja toivotat kaikkea onnea, mutta että sinua ahdistavat hänen nykyisen kumppaninsa pitkät kirjelmät, ja toivoisit, että lapsiin liittyvät asiat voidaan jatkosssa neuvotella ihan vaan vanhemmat keskenään. Ohjaa uuden naisen sähköpostit suoraan roskapostiin tai estä. Myös messengerissä ja wapissa voit estää reippaasti; sen sijaan puhelinyhteys täytynee säilyttää mahdollisena, jos jotain sattuu ja jos lapsenne ovat pieniä.

Tsemppiä. Pysy rauhallisena. Tue lapsiasi. Heille ennen kaikkea olet velkaa tukemisen, sen sijaan "uutta perhettä" ei ole sinun asiasi tukea.

Onko niin, että hänen lapsensa ovat pienempiä ja sinun isompia; tällöin tämä uusi rouva voi toivoa, että isot hoitaisivat lapsenvahtimista ja hän saisi vähän rauhaa omilta kiljukauloiltaan?

Vierailija
45/56 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Estä exän uuden kaikissa sovelluksissa ja toteat, että keskustelet lasten asioista ainoastaan heidän isänsä kanssa. Voit myös tehdä lasun uudesta naisesta, joka häiritsee lasten elämää ja jonka vuoksi he ei halua mennä isänsä luo. Korjattu

Lasu tehdään AINA lapsesta, ei aikuisesta.

Aivan lapset ovat vaarassa isänsä luona ja syynä on tämä ulkopuoliden naisen toiminta.

Vierailija
46/56 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on siinä, että vanhin lapsi kokee olonsa vieraaksi eikä halua olla paljoa siellä uuden luona. Siitä tämä uusi saa lyömäasetta minua kohtaan, että vieraannutan jne.

Vaikka kyse on siitä mitä lapsi itse kokee ja haluaa. Puolestani olisi vaan.

Molemmat haluaa että lapset olisi enemmän heillä mutta uhkailua ja painostusta tekee tämä uusi nainen, ei exä. Exän kanssa asioidaan ihan rauhallisesti ja koko ajan tuen isän ja lasten asioita. En vaan pysty aktiivisesti tukemaan oloa tuon uuden luona enemmän mitä sopimus nyt sanoo.

Ap

Vierailija
47/56 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapset ovat? Siis ne sinun ja exän yhteiset, sekä tämän uuden naisen lapset.

Vierailija
48/56 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyytäisin miehen kumppaneineen pullakahveille ja puhuttaisiin asiat halki aikuisten kesken. Kerrattaisiin selvät yhteistoiminnan säännöt myös uuden naikkosen kanssa.

Jos ei halua puhumiseen ole, vaan haluaa vain länkyttää -> estot kaikkialla ja kommunikointi vain miehen kautta.

Ei missään nimessä, eihän tämä tossu nainen pystyisi pitämään puoliaan yhtään.

En tajua juuri tätä "puolien pitämistä". Itsellä kokemus umpihullusta exän uudesta 4 kakaransa kanssa. Sitä oltiin sossussakin fläppitaululla esittämässä miten pitää tukea uusperhettä vaikka en sekaantunut. Lapsi ei vain halunnut olla siinä köörissä kun oli isänsä silmäterä. Uusi tantta oli kova muija, exkään ei varmasti pieraissut ilman lupaa. 20v sitä kesti, tantta myös julistautui lapsenlapseni mummuksi ja minä olin kuulema mummo. Itsellään oli lastenlapsia liuta mutta oli aina säätämässä, perämettää kun oli. Vihdoin erosivat, exälläni oli muutama pidempi suhde myös liittonsa aikana, kuulin näistä mutta tantta piti kulisseja yleisöön. Exän uusi pitää aivan oikein minua lapsemme äitinä ja mummuna. Täyspäinen nainen siis, eikä tarvetta kulisseihin. On vielä aika nätti joten itsetuntokin ihan terve.

Vierailija
49/56 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset ovat aloittajan lapset? Entä uuden naisen lapset?

Vierailija
50/56 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä sun ex-mies valinnut rinnalleen naikkosen, jolla on jopa edellistä heikompi itsetunto. Siitähän tuossa täytyy olla kyse, miksi ihmeessä tämän uuden vaimon tarvitsis muuten suhteen ihanassa alkuhuumassa yrittää alistaa miehen ex-vaimoa, jonka mies siis on lempannut jo muutenkin. Mutta todella, itsetunto on sinullakin Ap vielä kovin alhaalla ja se on täysin ymmärrettävää eron jäljiltä. Nyt katsotaankin vaan kummalla naisella se itsetunto kasvaa eheämmäksi ja kumpi pystyy keskittymään vain omaan elämäänsä. Tsemppiä! Samaa tietä tarpovana sanon, että parin vuoden kuluttua tilanne on jo paljon valoisampi

Vierailija
51/56 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaja kerran koko ajan keskustelee rauhallisesti asioista exänsä kanssa, minkä takia tätä ongelmaa ei ole saatu ratkaistua? Eikö aloittaja pysty samanlaiseen rauhalliseen ja riidattomaan yhteydenottoon uuden naisen suuntaan, jossa esim pyytää olemaan sekaantumatta? Eikö ole koskaan keskustellut tästä ex miehen kanssa?

Taitaa uhriutuminen olla vaan mieluisampaa, tai sitten tässä vaan ei kerrota kaikkea. Ainahan se uuden naisen haukkuminen ja syyttäminen on kivempaa kuin kertoa koko totuus.

Sitä paitsi lasten ja isän suhteen tukemista sekin olisi, että sanoo lapsille, että isän luonakin on koti, ja isän uusi puoliso kuuluu isän perheeseen. Kuten ne lapset. Aloittaja ei vaan taida osata keskustella.

Vierailija
52/56 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aloittaja kerran koko ajan keskustelee rauhallisesti asioista exänsä kanssa, minkä takia tätä ongelmaa ei ole saatu ratkaistua? Eikö aloittaja pysty samanlaiseen rauhalliseen ja riidattomaan yhteydenottoon uuden naisen suuntaan, jossa esim pyytää olemaan sekaantumatta? Eikö ole koskaan keskustellut tästä ex miehen kanssa?

Taitaa uhriutuminen olla vaan mieluisampaa, tai sitten tässä vaan ei kerrota kaikkea. Ainahan se uuden naisen haukkuminen ja syyttäminen on kivempaa kuin kertoa koko totuus.

Sitä paitsi lasten ja isän suhteen tukemista sekin olisi, että sanoo lapsille, että isän luonakin on koti, ja isän uusi puoliso kuuluu isän perheeseen. Kuten ne lapset. Aloittaja ei vaan taida osata keskustella.

Eihän lasten asiat kuulu uudelle yhtään mitään. Mun kokemuksella mies ei vaan uskalla uutta muijaa kovasti vastustaa joten uusi kyllä sekaantuu ikävä kyllä. Koska miehen ja uuden muijan pitää olla samalla puolella, muuten helvetti repeää. Näin se menee ja se lapsen äiti on syypää kaikkeen. Eihän nämä uudet muijat järjellä ajattele. Minunkin exän uusi varmaan olisi ajanut mun päälle, niin paljon vihasi sitä että ainut mieheltään oli mun kanssa eikä halunnut lisää koska uudellakin oki. Ei ollut sitä yhdistävää suhteen sinettiä. Erosivat sitten.

Vierailija
53/56 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän lasten asiat kuulu uudelle yhtään mitään. Mun kokemuksella mies ei vaan uskalla uutta muijaa kovasti vastustaa joten uusi kyllä sekaantuu ikävä kyllä. Koska miehen ja uuden muijan pitää olla samalla puolella, muuten helvetti repeää. Näin se menee ja se lapsen äiti on syypää kaikkeen. Eihän nämä uudet muijat järjellä ajattele. Minunkin exän uusi varmaan olisi ajanut mun päälle, niin paljon vihasi sitä että ainut mieheltään oli mun kanssa eikä halunnut lisää koska uudellakin oki. Ei ollut sitä yhdistävää suhteen sinettiä. Erosivat sitten.[/quote

Aikut lapsi siis

Vierailija
54/56 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudella ei ole sananvaltaa.

Vierailija
55/56 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä äitinä oikein voi sanoa, että juu juu se exän uusi on kiva ja tykkää teistä ja kuuluu nyt perheeseen. Kun ei voi oikeasti tietää, miten vakaalla pohjalla se exän uusi parisuhde edes on ja millainen ihminen se exän uusi on. 

Jotkuthan kokoontuvat keskenään tutustumaan oikein tarkoituksella. Tämä voi olla ok, jos se kaikille osapuolille hyvin sopii, mutta ei se kyllä aina onnistu. Voi päätyä katastrofiin koko juttu.

Äitinä voi sanoa, että minun (eli äidin) puolesta isän uudesta puolisosta saa tykätä, että isän luona saa olla kivaa, se ei ole minulta pois. Mutta narrata ei tarvitse esim. tykkäävänsä jostain mistä ei tykkää. 

Minusta tärkeintä on, että lasten vanhemmat ovat keskusteluyhteydessä. Erityisesti, kun lapset ovat pieniä. Mutta kyllä, olen huomannut, että aikuistenkin lasten elämään tuo jonkinlaista rauhaa ja turvallisuutta se, että omat vanhemmat ovat puheväleissä erostaan huolimatta, ja että he yhdessä juttelevat myös aikuisten lastensa asioista. Kun oman puolisoni aikuinen lapsi erosi, puolisoni jutteli aika paljon exänsä kanssa tilanteesta, ja juttelimme näistä aikuisen lapsen asioista myös kolmestaan (puolison exä tuli meille kahville). Ja toisen lapsen asuntolainan takaukseen tarvittiin tietysti minunkin nimi, joten taas juteltiin. Ei nuo aikuiset lapset ole ainakaan kyttyrää tykänneet siitä, että ovat kuulleet tällaisia keskusteluja käydyn.

Vierailija
56/56 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän lasten asiat kuulu uudelle yhtään mitään. Mun kokemuksella mies ei vaan uskalla uutta muijaa kovasti vastustaa joten uusi kyllä sekaantuu ikävä kyllä. Koska miehen ja uuden muijan pitää olla samalla puolella, muuten helvetti repeää. Näin se menee ja se lapsen äiti on syypää kaikkeen. Eihän nämä uudet muijat järjellä ajattele. Minunkin exän uusi varmaan olisi ajanut mun päälle, niin paljon vihasi sitä että ainut mieheltään oli mun kanssa eikä halunnut lisää koska uudellakin oki. Ei ollut sitä yhdistävää suhteen sinettiä. Erosivat sitten.

Niinhän minä kirjoitinkin, että "pyytää olemaan sekaantumatta", kun eihän ne lasten asiat kaikilta osin uudelle puolisolle kuulu. Kaikilta osin tarkoittaen tässä esim. tilanteita, joissa lähivanhemman puolelta tarve saada lapset etävanhemmalle tiettyyn ajankohtaan, jota ei sopimuksessa lue = kuuluu myös uudelle puolisolle, jos tällä perheellä olisikin esim omia menoja.

Mutta tässäkin se keskustelun keskeinen lenkki on se mies, jolla ei tässä tapauksessa näköjään ole mitään sanottavaa, tai ei uskalla nousta exäänsä vastaan, vaan laittaa uuden puolison hoitamaan ikävät viestit. Vai miksi sitten ei tosiaan ongelmaa ole saatu ratkaistua? Joku tässä ei osaa keskustella. Aikuiset ihmiset.

Aina on olevinaan exän tai nyxän vika, vaikka tosiasiassa taitaa useimmiten olla syynä ukko joka ei saa suutaan auki.