Miten kestää exän uuden kumppanin hyökkäykset?
Lapset asuu luonani ja tapaa isää joka toinen vkol tämän uusi kumppani lapsineen samassa. Uudelta tulee minulle sähköposteja ja viestejä, tivaa mm miksi vieraannutan lapsia isästä, miksi sitä ja tätä... Isänsä ei näitä puhu. On sanonut että haluaisi lasten olevan heillä enemmän, mutta lapset itse eivät halua olla. Minä saan exän uudelta syyttelyitä tästä. En jaksa sellaista enkä lähde itse riitelemään. Pelkään vaan hänen käytöstään, että alkaa haastaa minua johonkin tai tekee lasuja (vieraannuttaminen?!) tai jotain kun on noin hyökkäävä. En voi mitään jos lapset ei viihdy heillä enemmän tms kkn eivät koe oloa kodikkaaksi, tuen silti enkä puhu pahaa. Mutta kaikki kääntyy minun syyksi. Minä kannustan lapsia ja isää näkemään viikollakin keskenään, esim harrastus jossa viettää aikaa keskenään. Tästä exän uusi kommentoi, että isän kanssa tulee olla "kotielämää eikä harrasteisyyttä". Mitä pitäisi tehdä tai ajatella? Yöllä jo näin painajaisia että lapset muuttaa pois heille syynä koska vieraannutan.
Kommentit (56)
Keskityt siihen omaan arkeesi. Jos viesteistä tulee paha mieli älä lue niitä.
Onko sinulla oikeasti, jotain pelättävää? Jos ei ole epävarmuutesi on ihan oma vikasi, ei kenenkään muun.
Puhu eksälles naisen typerästä käytöksestä. Jos ei nainen ala käyttäytyä saa eksäs nähdä lapsia ilman tätä naista vaikka julkisella paikalla. En jaksais tollasta ulkopuolista pomottelijaa yhtään! Tässä kohtaa myös sun eksän kanssa pitää pystyä puhumaan tilanteesta ja ton naisen käytöksestä. Voisko sun eksä tulla joskus teidän kotiin lasten kanssa? 😂 Miten tommosia pomottajia on ees olemassa kun ei ole omista lapsista kyse, kaikkee ne jaksaa.
Onko sinun pakko viestitellä sen ihmisen kanssa? Eikö lasten asiat voisi hoitaa ainakin toistaiseksi vain ex-miehesi kanssa? Puhu exällesi, että tilanteen rauhoittamiseksi olisitte vain te kaksi yhteydessä toisiinne.
On ihan sopimatonta, että tuo nainen puuttuu asioihinne noin, hän ylittää rajansa.
Otat yhteyttä exään ja kerrot ettet vaihda mitään viestejä hänen uuden naisensa kanssa. Sovitte exän kanssa selkeät pelisäännöt.
Estä exän uuden kaikissa sovelluksissa ja toteat, että keskustelet lasten asioista ainoastaan heidän isänsä kanssa. Voit myös tehdä kadun uudesta naisesta, joka häiritsee lasten elämää ja jonka vuoksi he ei halua mennä isänsä luo.
Mitä exäsi on tähän sanonut, kun olet hänen kanssaan keskustellut?
Vastaa sille, että lasten isä on tervetullut viettämään sitä arkea lasten kanssa tänne kotiimme aina silloin tällöin.
No ei, laittaisin hälle vain yhden viestin, jossa kertoisin ettei asia kuulu hänelle pätkän vertaa, ja että en aijo hänen kanssaan asiasta keskustella (en vastaa enää viesteihin) ja että lasten isä voi tulla kanssani keskustelemaan jos haluaa.
Miten exäsi uusi puoliso on saanut noin paljon valtaa? Jopa sinä olet antanut hänelle noin paljon puheoikeutta. Nyt kuriin se nainen! Hän ei määrää yhtään mistään. Sano exällesi, että tilanne on mennyt hankalaksi, etkä halua hänen uutta puolisoaan määräilemään, etkä suostu tähän enää hetkeksikään. Sano se ystävällisesti, mutta varmasti. Ja yhteydentotot vain teidän vanhempien välillä.
Etkö voi vain blokata sitä uutta naista?
Vierailija kirjoitti:
Estä exän uuden kaikissa sovelluksissa ja toteat, että keskustelet lasten asioista ainoastaan heidän isänsä kanssa. Voit myös tehdä lasun uudesta naisesta, joka häiritsee lasten elämää ja jonka vuoksi he ei halua mennä isänsä luo. Korjattu
Käsket lasten isän pistää uusi muijansa järjestykseen ja estä tämä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Otat yhteyttä exään ja kerrot ettet vaihda mitään viestejä hänen uuden naisensa kanssa. Sovitte exän kanssa selkeät pelisäännöt.
Miksi aikuinen ihminen tarvitsee tähän välikäden, miksi ap ei olisi suoraan tuohon naiseen yhteydessä, että jatkossa vaihdetaan vain joka toinen viikonloppu lasten isän kanssa viesti, josta käydään viikonlopun aikataulut läpi?
Tämä siksi, että luulen osan tuosta olevan myös isän suusta eli isä vedättää uutta naistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Estä exän uuden kaikissa sovelluksissa ja toteat, että keskustelet lasten asioista ainoastaan heidän isänsä kanssa. Voit myös tehdä lasun uudesta naisesta, joka häiritsee lasten elämää ja jonka vuoksi he ei halua mennä isänsä luo. Korjattu
Lasu tehdään AINA lapsesta, ei aikuisesta.
En ole vastannut kertaakaan hänelle. Todella pohdin, että estän hänet.
Puhun vaan exälle. Mutta varmaan tämä nainen saa siitäkin lisäpontta, että vieraannutan koska "en tue uutta perhettä" kuten jotenkin viittasi. Lapset itse sanovat haluavan olla isän kanssa mutta heitä pelottaa kun tämä nainen puuttuu ja määräilee, siksi eivät siellä viihdy. Olen kutsunut exän meille olemaan lastensa kanssa ja sen jälkeen saanut arvostelut tältä naiselta että vieraannutan enkä tue lapsia olemaan heillä.
Tie än olevani hyvä äiti ja huolehtivani hyvin. Myös ex sanoo tämän suoraan minulle. Mutta toivoisi lasten olevan hänellä enemmän. Koska en aktiivisesti tee sille mitään, kylläkin tuen exän ja lasten näkemisiä, saan syyteitä tältä uudelta vieraannuttamisesta. Voiko sillä perusteella seurata meille jotain ikävää? En pysty tukea kun on noin hyökkäävä ja lapset itse kokee että koti on meillä.
Ap
Minusta tuossa ei ole nyt muuta vaihtoehtoa kuin estää tuo nainen. Ei ole normaalia eron jälkeen koko ajan jauhasa asioita, vaan lapsilla on kaksi kotia ja sovitaan hakemiset ym, muttei sinulla ole mitään velvollisuutta "tukea" tuon perheen hitsautumista yhteen muuten kuin ettet puhu heistä pahaa lapsille, etkä yritä estää tapaamisia. Sinulla on oikeus elää omaa elämääsi! Sinulla ei ole mitään velvollisuutta olla joku ihme tukihenkilö HEILLE.
Pitäisikö minun aktiivisesti alkaa tukea että lapset haluaa olla enemmän heillä ja vaikka 50/50 kuten tämä nainen puhuu? Sopimus että joka toinen vkol. Nyt saan haukkuja kun en tue enemmän. Tuen isää näkemään muuten mutta tuo joka toinen on hyvä.
Ap
Hyvä, ettet ole vastannut. Nyt uudistus, ettet luekaan. Tarvitset rauhaa elämääsi. Sinun tehtäväsi ei ole tuon perheen tukeminen.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö minun aktiivisesti alkaa tukea että lapset haluaa olla enemmän heillä ja vaikka 50/50 kuten tämä nainen puhuu? Sopimus että joka toinen vkol. Nyt saan haukkuja kun en tue enemmän. Tuen isää näkemään muuten mutta tuo joka toinen on hyvä.
Ap
Tuo nainen ei päätä asioita!
Et ole tukihenkilö.
Estä nainen, älä lue viestejä, kommunikoi exäsi kanssa, elä elämääsi.
Käyttäytyjän puutteellisuuden piikkiin