Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä kouluun pitää viedä hiihtovarusteet?

Vierailija
09.01.2021 |

Siis sukset ja sauvat ja monot kun nykyään ei ole talvisin edes lunta! Viime talvena täällä Oulun korkeudellakin päästiin koulussa hiihtämään tasan YHDEN kerran kun lunta sattui tarpeeksi olemaan vain yhdelle liikuntatunnille. Ja sitä yhtä ainoaa kertaa varten piti autottomana hakea sukset kahdella bussilla.

Luistimet vielä ymmärrän, niillä on vapaa-ajallakin käyttöä.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ikinä tarvittu täällä Helsingissä koulussa. Olisi kyllä hassua jos pitäisi.

Mitä hassua siinä olisi? Helsingissä on laaja latuverkko ja sen huolto koko maan kärkitasoa. Pl. tietenkin ne talvet kun on vain tykkilumilatu.

Vierailija
22/67 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talviurheilulajit ja koululiikunta ei sovi kaikille. Kauheaa sellainen pakkohiihto ja luistelu kouluissa lapsille. Sitten rahdataan monta kilometriä varusteita ja opettaja huutaa kuin p-korean leirillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiihtotaito on mun mielestä lapsen perustaito samalla tavalla kuin luistelu, pyöräily, uinti jne. Sitä paitsi hiihto on myös mukava ja edullinen harrastus, kun omaksi ilokseen hiihtelee.

Mutta jos ei ole lunta?

Missä Suomessa ei ole lunta? Meillä on lunta ihan hyvin, vaikka asutaan Etelä-Suomessa. Espanjassakin on lunta!

Lumen syvyys 0cm sanoo ilmatieteenlaitos. Onko ne väärässä?

Vierailija
24/67 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiihtotaito on mun mielestä lapsen perustaito samalla tavalla kuin luistelu, pyöräily, uinti jne. Sitä paitsi hiihto on myös mukava ja edullinen harrastus, kun omaksi ilokseen hiihtelee.

Hiihto ei todellakaan ole halpa harrastus, kunnon sukset maksaa useita satoja ja lapsi kasvaa joten niitä saa ostaa uusia vähän väliä. Moni lapsi vihaa hiihtämistä juuri sen takia kun on joutunut opettelemaan paskoilla suksilla.

Vierailija
25/67 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihdä kouluun kesät talvet, ongelma ratkeaa.

Vierailija
26/67 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tohon ala en osta suksia vaan yhden käyttökerran takia.

Ilmoitin koululle että ei ole suksia eikä olla ostamassa.

Enkä myöskään luistimia kun vihaa sitä eikä olisi käyttöä.

Niin ja ne jotka valittaa että lapseni on läskejä ja laiskoja, vanhin harrastaa tanssia 3 krt viikossa, keskimmäinen voimistelee 4 krt, ja nuorimmat kaksosista toinen pelaa jalkapalloa myös 4krt ja ja toinen sit ratsastaa 2 krt ja tanssii 1 kerran.

Niin että joo

Vierailija
27/67 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ikinä tarvittu täällä Helsingissä koulussa. Olisi kyllä hassua jos pitäisi.

Me asuttiin Helsingissä vuoteen 2012 ja sitä ennen kaikki lapsemme käytti suksia, myös koulussa ja niin myös lasten kaverit. Nyt ovat jo lähes nuoria aikuisia ja edelleen mielellään hiihtävät.

Vierailija
28/67 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talviurheilulajit ja koululiikunta ei sovi kaikille. Kauheaa sellainen pakkohiihto ja luistelu kouluissa lapsille. Sitten rahdataan monta kilometriä varusteita ja opettaja huutaa kuin p-korean leirillä.

÷÷÷÷÷÷

Ei kaikki muutkaan kouluaineet aina miellytä. Mulle ei "sopinu" pakkomatematiikka yhtään, vieläkin puistattaa.

Vierailija
29/67 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koululiikunta onnistuu ilmeisesti edelleen tappamaan kaiken liikunnan ilon.

Vierailija
30/67 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastin lapsena hiihtämistä. Hiihdin joka päivä järven jäällä. Mutta mä hiihdin omaksi ilokseni. Tänään meidän 4v sai ekat monolliset sukset jalkaansa. Hiihti ihan innoissaan ja kiipesi vielä ihan hirveen ison mäen päällekin. Ei kyllä uskaltanut laskea alas, vaan auraili alas mun suksien välissä. Isompi ekaluokkalainen hujautti mäen vauhdilla alas. Äitiä hirvitti. Hiihtäminen on mukavaa ulkoilua, mutta vaatii niinkuin muutkin asiat elämässä harjoittelua.

Vierailija
31/67 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulun pitäisi olla ilmainen 

Vierailija
32/67 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokavuotista luistin- suksi- ja monorumbaa käymässä läpi enkä voisi olla enempää samaa mieltä

Vierailija
33/67 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koulun pitäisi olla ilmainen 

Ei ainakaan minua ole vapautettu verojen maksamisesta. Ilmaista koulua ei ole olemassakaan.

Vierailija
34/67 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sitä hiihtoa edes harjoittelee kun ei ole latua lähelläkään? Saisivat kyllä poistaa tuon stressin kouluista.

Vierailija
35/67 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulusta saa kyllä sukset, ei niitä ole pakko itse ostaa.

Ei meillä kyllä saa. Ilmeisesti joitain varakappaleita on, mutta vain muutamia. Lisäksi esimerkiksi luistimet on sellaisia (nämä siis itse nähneenä) että ihmettelen, kuka niillä mahtaa pystyä edes hätätilanteessa luistelemaan.

Kritisoin kyllä itsekin tätä jatkuvaa ostamista, mutta meillä tykätään muutenkin hiihtää ja luistella talvisin ja näitä tehtäisiin myös ilman koulua. Kivaa liikuntaa ja vaihtelua ulkoilumuotoihin.

Meillä on myös monta lasta mutta kuvio sujuu niin että nuoremmat perii hyväkuntoiset varusteet isommiltaan. Toki luistimissa on eri jos vaikka perheen pojat käyttää hokkareita ja tytöt kaunoja, mutta jos tyttöjä ja poikiakin on enemmän kuin yksi, niin taktiikkaa voi soveltaa myös heidän kohdalla.

Vierailija
36/67 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa elämäsi olla aika helppoa jos suksien vienti kouluun ja hakeminen pois on liian vaikeaa? Meillä ainakin lapset osaa ihan itse viedä sukset mukanaan ja jopa tuoda poiskin. Ja missä sanotaan että luistimia käytetään enemmän vapaa-ajalla? Ei ainakaan meillä. Mutta oleellista ei olekkaan miten se on meillä tai teillä vaan se että koulussa sekä hiihdetään että luistellaan.

Vierailija
37/67 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ole hyvä, että lapset tutustutetaan lajiin, jota vanhemmat eivät hiihtokieltoisuudessaan lapsille esittele? Eikö koululiikunnan tavoite ole tutustuttaa lapset eri lajeihin?

Miksi juuri hiihto on paha, mutta luistelu hyvä? Siksikö, kun yksittäinen av-mamma ei pidä hiihdosta, mutta pitää luistelusta? Ja hiihdosta ei muka pidä kukaan?

Vierailija
38/67 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ole hyvä, että lapset tutustutetaan lajiin, jota vanhemmat eivät hiihtokieltoisuudessaan lapsille esittele? Eikö koululiikunnan tavoite ole tutustuttaa lapset eri lajeihin?

Miksi juuri hiihto on paha, mutta luistelu hyvä? Siksikö, kun yksittäinen av-mamma ei pidä hiihdosta, mutta pitää luistelusta? Ja hiihdosta ei muka pidä kukaan?

Miten esittelet jos ei ole lunta? Luistelemaan pääsee jos on pakkasta ja jääkenttä mutta latuun tarvii kunnon lumentulon.

Vierailija
39/67 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai koululta saa välineet? joo jos sattuu sopivat löytymään

Vierailija
40/67 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulusta saa kyllä sukset, ei niitä ole pakko itse ostaa.

Ei meillä kyllä saa. Ilmeisesti joitain varakappaleita on, mutta vain muutamia. Lisäksi esimerkiksi luistimet on sellaisia (nämä siis itse nähneenä) että ihmettelen, kuka niillä mahtaa pystyä edes hätätilanteessa luistelemaan.

Kritisoin kyllä itsekin tätä jatkuvaa ostamista, mutta meillä tykätään muutenkin hiihtää ja luistella talvisin ja näitä tehtäisiin myös ilman koulua. Kivaa liikuntaa ja vaihtelua ulkoilumuotoihin.

Meillä on myös monta lasta mutta kuvio sujuu niin että nuoremmat perii hyväkuntoiset varusteet isommiltaan. Toki luistimissa on eri jos vaikka perheen pojat käyttää hokkareita ja tytöt kaunoja, mutta jos tyttöjä ja poikiakin on enemmän kuin yksi, niin taktiikkaa voi soveltaa myös heidän kohdalla.

Tämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme