Voisitko ottaa itseäsi tyhmemmän/vähemmän koulutetun puolison?
Minulla on onneksi itseäni älykkäämpi mies puolisona. En olisi voinut olla yhdessä minkään duunariäijän kanssa. Niin se vaan on.
Kommentit (38)
Minua älykkäämpiä miehiä on hyvin harvassa (mensan jäsen). Koulutuksella ei väliä jos on muuten sivistynyt. Huomattavasti vähemmän älykästä en varmaan jaksaisi kauaa katsella.
Mun mies on erittäin älykäs ja sivistynyt, 4:n ällän ylioppilas. Mulla on b:n paperit, mutta mä olen silti koulutetumpi kuin puolisoni.
Puolisollani on ammattikoulu jäänyt kesken ja silti on älykkäin tuntemani ihminen.
En varmaan jaksaisi kuunnella tyhmempää miestä. Koulutuksella taas ei ole juurikaan väliä.
En. Naisen pitää olla älykäs, timmi, kaunis, lempeä ja rikas. En voisi ikinä kuvitella seurustelevani jonkun norminaisen kanssa. Niin se vaan on.
Voi hevon vi..... näitä aloituksia. Aloittajan ikä oli?
Vierailija kirjoitti:
Puolisollani on ammattikoulu jäänyt kesken ja silti on älykkäin tuntemani ihminen.
Juuri näin. Minun olisi pitänyt muotoilla otsikko paremmin esim. "tyhmemmän JA vähemmän koulutetun". Matala koulutustasohan ei läheskään aina tarkoita matalaa älykkyyttä mutta matala älykkyys tarkoittaa oikeastaan aina matalaa koulutustasoa.
Ap
Voin jos on tummaihoinen, pitkä ja komea kyseessä.
Miehen tulee olla minua älykkäämpi esim. Arjen matikassa ja suunnittelussa. Minua siis koulutetumpi. Näin se vaan on.
En.
Ainoa ehdoton ja joustamaton kriteerini kumppanille on se, että hän on lukeneempi ja älykkäämpi kuin minä. Tässä asiassa minun on saatava katsoa ylöspäin, että kykenen ylipäänsä ihastumaan. Ulkonäkö yms on täysin toissijaista ja saa olla vaikka työtön, kunhan päihittää minut tiedon käsittelyssä.
(Väkivaltaiset, päihderiippuvaiset, persoonallisuushäiriöiset jne eivät tietenkään ole edes laskuissa mukana. Jos siis joku nyt haluaa takertua tuohon ”ainoaan”.)
Vierailija kirjoitti:
Voi hevon vi..... näitä aloituksia. Aloittajan ikä oli?
Mitä vikaa aloituksessani oli? Rehellinen kysymys siinä missä mikä tahansa muukin. Kysymyksen muotoilu olisi kyllä voinut olla parempi.
Ap
Vähemmän koulutetun kyllä otin mutten sentään tyhmempää.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on erittäin älykäs ja sivistynyt, 4:n ällän ylioppilas. Mulla on b:n paperit, mutta mä olen silti koulutetumpi kuin puolisoni.
Neljän ällän ylioppilas! Erittäin älykäs! Sivistynyt! 😂😂😂😂😂😂😂
Totta kai ja olen ottanutkin. Harvoin nuo asiat nyt täysin tasan menevät.
En. Mieheni on poikkeuksellisen älykäs, samoin tutkitusti lapsemmekin. Mieheni on myös poikkeuksellisen korkeasti ja monipuolisesti koulutettu, eli useita korkeita tutkintoja hänellä. En osaa kuvitella millaista olisi olla ’taviksen’ kanssa naimisissa.
Minulla on tyhmä mies. Ja siksi minä määrään/päätän kaiken. Se sopii miehelle hyvin, koska hänkin tietää, että minä olen se viisaampi osapuoli. Riitoja ei tule, koska mies tekee niin kuin käsketään. Raha-asioista päätän tietenkin minä, koska miehen älykkyys ei siihen riitä. Oikein mukavaa elämää.
Olen siis perheenpää ja päätän, missä kaappi seisoo!
Mulla on ollut ainoastaan itseäni tyhmempiä. Suhteet ovat päättyneet.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai ja olen ottanutkin. Harvoin nuo asiat nyt täysin tasan menevät.
Sen verran kyllä täytyy todeta, ettei näissä asioissa nyt merkittävää eroa meidän välillä ole, esim. molemmilla korkeakoulututkinto, minulla ylempi ja miehellä alempi.
Jos haluaa parisuhteeseen niin minun on pakko molemmissa suostua. Koulutuksella ei mitään väliä sinällään, mutta reilusti tyhmempi ja reilusti erilainen arvomaailma olisi este.