Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö liikunnaksi jos kävelee keskimäärin 5 km päivässä?

Vierailija
09.01.2021 |

Siis arki/hyötyliikuntaa. Siihen päälle jonkun verran lihaskuntoharjoittelua. Välillä myös kovempaa aerobista treeniä.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää. Jos vielä vähän teet vaikka kyykkyjä

Vierailija
2/34 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso peiliin - sehän sen sanoo, riittääkö tuo sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä riittää hyvin. Itse pyrin tuohon, olen yli 50v.

Vierailija
4/34 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, se on jo erittäin hyvä lenkki. 

Vierailija
5/34 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää. Jos vielä vähän teet vaikka kyykkyjä

Mihin se siis riittää?

Vierailija
6/34 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu syömisistäsi.

Vierailija
7/34 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, mihin tarpeeseen liikut. Jos ihan vain siihen, että pitää saada jotain liikuntaa, niin joo. Jos taas sulla on vaikka niska-hartiakipuja, niin ei välttämättä riitä

Vierailija
8/34 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni saisi päivän riittävän liikunnan kun parkkeeraisi vähän kauemmas toimistosta. Ei tarvitse erikseen "lähteä lenkille".

Vierailija
9/34 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sen pitäisi riittää?

Jos aiot maratonille, niin ei riitä.

Jos haluat pysyä vaan elossa, riittää.

Vierailija
10/34 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tuo koko liikkumisesi päivän aikana? Sitten se ei ole hirveän paljon. Mutta jos se on erillinen kävely muun työssä/kotona liikkumisen päälle, niin on ihan hyvä.

Vierailija
11/34 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin siis siltä kannalta että riittääkö peruskunnon ylläpitämiseksi. Olen kyllä vähän ylipainoinen, eli painonpudotukseen ei näytä riittävän, mutta pitää seuraavaksi muuttaa ruokavaliota. t. Ap

Vierailija
12/34 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää ainakin terveyden ylläpitoon ja varmaan pitää sutjakassa kunnossa muutenkin.

Vierailija
13/34 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kyllä. Olisi hyvä, jos vaikka joka toisella kävelylenkillä nostaisit tempoa, sykettä ja samalla saisit hien pintaan. Aerobinen rasitus on hyväksi.

Vierailija
14/34 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin siis siltä kannalta että riittääkö peruskunnon ylläpitämiseksi. Olen kyllä vähän ylipainoinen, eli painonpudotukseen ei näytä riittävän, mutta pitää seuraavaksi muuttaa ruokavaliota. t. Ap

Sydämelle edullisen aerobisen peruskunnon ylläpitämiseen riittää mukavasti. Pieni ylipaino ei ole pahasta.

Vierailija
15/34 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko olet tätä kaavaa toistanut?

Vierailija
16/34 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskunnon ylläpitämiseksi tuo ei ikävä kyllä riitä.

Vierailija
17/34 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelen työmatkat yht. 5 km, jonka lisäksi 2-3 juoksulenkkiä viikossa ja päivittäin joogaharjoitus tai pikku jumppa. Ja minusta se ei vielä ole kovin paljon.

Vierailija
18/34 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle viimeisen vuoden aikana on keskimäärin tullut 7km päivässä. Se on vähemmän kuin aiemmin, edellisenä vuonna oli 8,5 km päivässä. Ja olen ylipainoinen, joudun säilyttääkseni lievän ylipainon (siis etten liho merkittävästi ylipainoiseksi) tämän liikunnan lisäksi välttämään sokeria ja noudattamaan 16:8 ruokarytmiä. Joten pidän 5 km aika pienenä määränä.

Vierailija
19/34 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun lähes joka päivä tuon verran. Must s eon ihan jees. Pyrin kyllä kiireen salliessa uimaan, hiihtämään tms. Moni ei liiku kun painamalla auton kaasua ja tupakka palaa.

Vierailija
20/34 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu syömisistäsi.

Tavallaan joo mutta jos haluaa ottaa huomioon myös lihaskuntoa täytyy ajatella toisin. Tarkoitatko ettei hoikan tarvitse liikkua yhtään?