On varmaan kiva syödä jokin kälyinen pakkiateria -20 asteen pakkasessa.
Poika laittoi kuulumisia ja kävi ilmi, että syövät "kauhallisen ruokaa+leivän" suureksi osaksi ulkona. Pakkasta ollut viimepäivinä -10 / -20 astetta. Lisää ruokaa, tuon kauhallisen lisäksi, saa jos sitä on jäljellä.
Jos tuollainen tekee mieheksi, m39, niin minun poikani saa jäädä mieluusti pojaksi, ja tulla kotiin vaikka heti.
Eikä hän varmasti silloinkaan jossain Vauva-palstalla jankkaisi samaa levyä, kuten eräät...
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-20 on vielä aika vähän, kun omana inttiaikana oli kylmimmillään -35. Sellaisessa syötiin pakkiruokaa, ilman lakkia päässä tietenkin.
Koko inttiaikana mulle ei auennut se, miksi pakkiruokailussa ei saanut pitää lakkia päässä, paitsi jos saanut vapautuksia. Enkä tiedä vieläkään.
Saa nykyään lakki päässä maastossa syödä intissäkin.
Joo, ja meillä vuonna -90 oli kyllä pakkasraja, jolloin sai pitää hatun päässä syödessä.
Läskit avlehmät taas lässyttämässä. Hyi helvetti tätä teidän miesvihaanne
Mikäs vässykkä sinä olet ?
Sitten kun alkaa vahtivuorot -20 pakkasessa ja maataan kylmässä metsässä poterossa, niin set ei ole enää mukavaa.
Sincc
Ja sinä jauhat jostain syömisestä ..
Huh, onneksi syötiin yleensä trangialla keitettyjä nuudeleita, kiisseliä, ym. kurmeeta. t: tykimiäs
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-20 on vielä aika vähän, kun omana inttiaikana oli kylmimmillään -35. Sellaisessa syötiin pakkiruokaa, ilman lakkia päässä tietenkin.
Koko inttiaikana mulle ei auennut se, miksi pakkiruokailussa ei saanut pitää lakkia päässä, paitsi jos saanut vapautuksia. Enkä tiedä vieläkään.
Saa nykyään lakki päässä maastossa syödä intissäkin.
Niin, mutta mikä juttu se oli silloin aikoinaan, että maastossa piti syödä ilman lakkia? Ihan stanan typerä sääntö paukkupakkasilla
-eri
Se johtuu kunnioituksesta ruokaa kohtaan, sillä eihän se ole itsestään selvää, että ruokaa aina saadaan -varsinkaan rintamalla.
Nykyään ainakin paukkupakkasilla voi pitää lakkia päässä ulkona syödessä.
Hyvin maistui noppasoppa, puunjuurella mettässä.
Ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi.
Jaahas, onkohan taas m39:llä äidin sukkahousut liian kireällä jalassa.