On varmaan kiva syödä jokin kälyinen pakkiateria -20 asteen pakkasessa.
Poika laittoi kuulumisia ja kävi ilmi, että syövät "kauhallisen ruokaa+leivän" suureksi osaksi ulkona. Pakkasta ollut viimepäivinä -10 / -20 astetta. Lisää ruokaa, tuon kauhallisen lisäksi, saa jos sitä on jäljellä.
Jos tuollainen tekee mieheksi, m39, niin minun poikani saa jäädä mieluusti pojaksi, ja tulla kotiin vaikka heti.
Eikä hän varmasti silloinkaan jossain Vauva-palstalla jankkaisi samaa levyä, kuten eräät...
Kommentit (28)
Pakkasella söi hyvällä ruokahalulla mitä tahansa kun elimistö huusi lisää energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Nynnyt mamman helmaan.
Tissille ja mamma hakee leipäjonosta evästä
Ei sodassakaan aina pääse sisään lämpimään syömään. Meidän piti aikoinaan syödä vielä paljain päin.
Mä söin intin leireillä lähinnä karkkia ja suklaata. Hyvin meni.
Fiksuimmat nuoret eivät koskaan edes mene Suomen pellearmeijaan.
Se nyt vain on osa koulutusta. Kyllä se nohevuuden syntyminen vaatii erityisolosuhteita.
m39
-20 on vielä aika vähän, kun omana inttiaikana oli kylmimmillään -35. Sellaisessa syötiin pakkiruokaa, ilman lakkia päässä tietenkin.
Koko inttiaikana mulle ei auennut se, miksi pakkiruokailussa ei saanut pitää lakkia päässä, paitsi jos saanut vapautuksia. Enkä tiedä vieläkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Ei fiksuimmat nuoret tee näin missään maassa.
Vierailija kirjoitti:
Jep, mieluummin venäjällä armeijaan, siellä se kestää sentään vielä vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Ei fiksuimmat nuoret tee näin missään maassa.
Sitten tuli wanhan liiton patu haastattelemaan ja loppu on historiaa.
m39
Vierailija kirjoitti:
-20 on vielä aika vähän, kun omana inttiaikana oli kylmimmillään -35. Sellaisessa syötiin pakkiruokaa, ilman lakkia päässä tietenkin.
Koko inttiaikana mulle ei auennut se, miksi pakkiruokailussa ei saanut pitää lakkia päässä, paitsi jos saanut vapautuksia. Enkä tiedä vieläkään.
Saa nykyään lakki päässä maastossa syödä intissäkin.
Suomipoika, tule tänne niin saat leipää.
Vain tyhmät menevät armeijaan. Fiksuilla on parempaakin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Pleikkarilla peluu ja irkkaus?
m39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa nykyään lakki päässä maastossa syödä intissäkin.
Niin, mutta mikä juttu se oli silloin aikoinaan, että maastossa piti syödä ilman lakkia? Ihan stanan typerä sääntö paukkupakkasilla
-eri
Pah, pakkanen ei ollut koskaan ongelma armeijan varusteilla. Sateiset kelit, nihkeys, muta jne. oli se mikä ärsytti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pleikkarilla peluu ja irkkaus?
m39
No ei kaikilla ole samoja harrastuksia kuin sinulla.
Sellaista se nyt vaan on ja sieltä voi tulla kotiinkin, jos ei halua syödä pakkiruokaa pakkasessa. Moni tuleekin.