Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet eivät enää varaa saunavuoroa kerrostaloissa?

Saunoja
09.01.2021 |

Minulle se joka lauantainen saunavuoro on viikon kohokohta, en ole ikinä jättänyt saunavuoroani väliin. Minulla on viimeinen saunavuoro, joka on 21-22, mutta usein saatan oleskella saunassa jopa 23.15 asti! Tässä kerrostalossa asuu muutamia kymmeniä perheitä, mutta jostain syystä minun lisäkseni vain 8 perheellä on varattuna saunavuoro, vaikka kellään ei ole omaa saunaa. Kyllä vielä 80-luvulla ainakin 90% kerrostalon väestöstä oli saunavuoro, mutta nykyään vain harvalla, en tajua miksi. Eikö muka nykyään ihmisiä kiinnosta sauna? Minulle saunavuoro on yksi elämäni tärkeimmistä asioista!

Kommentit (196)

Vierailija
101/196 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska uimahallissa on höyrysauna ja siellä sopivan hämyisää ja leppoisaa. Kivempi lapsenkin kanssa.

Vierailija
102/196 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kerrostalossani saunavuoroa, koska siinä ei ole oikeaa saunaa. On vain jonkinlainen sähköllä lämmitettävä hikoilukoppi kellarissa. Harvassa kerrostalossa on oikea puilla lämmitettävä savu- tai kertalämmitteinen sauna. Kesämökeilläkin joutuu usein turvautumaan jatkuvalämmiteiseen puusaunaan, mutta kyllä niissäkin sielu ja ruumis lepää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/196 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Birgitta Ralli kirjoitti:

Taloyhtiöissä pitäisi olla käytäntö, jonka mukaan saunan voisi varata halutessaan. Esim. jos saa tiedon, että vieraita on tulossa keskiviikkoiltana, voisi  es. maanantaina merkitä saunan eteisessä olevaan varauslistaan saunavuoron ke klo 19-20. Silloin voisi saunoa fiiliksen mukaan ja tarvittaessa, eikä olla sidottu tiettyyn sauna-aikaan. Sisareni oli jonkun aikaa vuokralla eräässä asunnossa, jossa oli tällainen käytäntö. Kannatan. 

Ai Birgitta haluaisi saunottaa vieraansakin muiden osakkaiden laskuun?

Pöyristyttävää!

Meidän yhtiössä saunavuorot on vapaasti varattavissa joka viikko. Sauna lämpiää pe ja la, samat nimet saunovat usein molempina iltoina. Sauna on vieläpä maksuton, elikaikki osakkaat yhdessä maksavat saunafanien sähkön ja vedenkulutuksen.

Ja Birgitta toisi vielä vieraansakin kuokkimaan. Röyhkeys huipussa,kuten näyttää olevan kaikenlainen itsekkyys nykyään kerrostaloasumisessa. "Minä minä minä omistan kaikki oikeudet ja teen mitä tykkään!" 😡

Vierailija
104/196 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtiössämme on 77 asuntoa ja 20 saunavuoroa. Taitaa ehtiä kuolla jonoon.  Ja isännöitsiä on h:lökohtainen viholliseni.  Maiseman/ näköalan takia ei lähtisi silti.  Eikä  ole naapurien ikkunanäkymää. 

Vierailija
105/196 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, se ois taas lauantai ja reilun tunnin päästä alkaa saunavuoro👍😁

-AP

Vierailija
106/196 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikkein vähiten kiireisen viikon jälkeen kiinnostaa juosta kello kädessä vielä saunaankin!

Vierailija
107/196 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hyi helvetti. En ikinä menisi johonkin yleiseen pesutilaan vapaaehtoisesti.

Vierailija
108/196 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvelen, että ihmiset mieluummin muuttavat saunallisiin asuntoihin.

Tuollainen kiinteä aika olsi ärsyttävän sitova. (toki voi jättää menemättä, mutta silti) Yhteisessä saunassa ei ole leppoisaa, kun miettii pöpöjä.

Sandaalit ja kertakäyttöinen laudeliina estää pöpöt. Enempi niitä pöpöjä on julkisissa paikoissa kuten kauppojen ovenkahvat, pankkiautomaattien tai kauppojen punnitusvaa'at.

Siellä ei ollakaan alasti ja vielä peseytymässä. Enkä kyllä enää koronan takia käy myöskään kaupassa enkä pankkiautomaatilla.

Vierailija
109/196 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis hyi helvetti. En ikinä menisi johonkin yleiseen pesutilaan vapaaehtoisesti.

En ymmärrä teitä koronahysteerikoita maskipellejä. Yleiset pesutilat ovat sitä paitsi niitä puhtaimpia paikkoja, kun siellä käytetään saippuaa. Teidän elämä on kyllä hyvin rajoitettua, jos ette viitsi mennä minnekkään yleisiin tiloihin.

M35

Vierailija
110/196 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvelen, että ihmiset mieluummin muuttavat saunallisiin asuntoihin.

Tuollainen kiinteä aika olsi ärsyttävän sitova. (toki voi jättää menemättä, mutta silti) Yhteisessä saunassa ei ole leppoisaa, kun miettii pöpöjä.

Sandaalit ja kertakäyttöinen laudeliina estää pöpöt. Enempi niitä pöpöjä on julkisissa paikoissa kuten kauppojen ovenkahvat, pankkiautomaattien tai kauppojen punnitusvaa'at.

Siellä ei ollakaan alasti ja vielä peseytymässä. Enkä kyllä enää koronan takia käy myöskään kaupassa enkä pankkiautomaatilla.

Voi teitä maskipellejä. Pelätä nyt jotain pikku pöpöä! Minä en ikinä pese käsiäni, en tullessani kaupasta, en tullessani bussista. Eikä minua voisi koronarajoitukset vähempää kiinnostaa.

M35

Vierailija
111/196 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä teitä koronahysteerikoita maskipellejä. Yleiset pesutilat ovat sitä paitsi niitä puhtaimpia paikkoja, kun siellä käytetään saippuaa. Teidän elämä on kyllä hyvin rajoitettua, jos ette viitsi mennä minnekkään yleisiin tiloihin.

M35

En mennyt ennen koronakaan.

Vierailija
112/196 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hhm. Taitaa 8 vuotta olla siitä kun kävin saunassa. Mulla kiinteä vesimaksu, niin silloin tällöin otan pitkän kuuman suihkun. Saunavuoro maksaisi 8 € kuussa.

SUOMEN KIELESSÄ EI OTETA SUIHKUJA, IĎIOOTTI😑😑😑😑

Vierailija
113/196 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä kova sellainen systeemi, että voisi varata saunan silloin kuin haluaa. Tänään kun olin liikenteessä tuolla jäätävässä pakkasessa, niin olisi ollut ihanaa päästä saunaan illalla. Mutta ei kyllä oikein ole viikottaiselle vuorolle tarvetta, niin jääköön ottamatta.

Vierailija
114/196 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Birgitta Ralli kirjoitti:

Taloyhtiöissä pitäisi olla käytäntö, jonka mukaan saunan voisi varata halutessaan. Esim. jos saa tiedon, että vieraita on tulossa keskiviikkoiltana, voisi  es. maanantaina merkitä saunan eteisessä olevaan varauslistaan saunavuoron ke klo 19-20. Silloin voisi saunoa fiiliksen mukaan ja tarvittaessa, eikä olla sidottu tiettyyn sauna-aikaan. Sisareni oli jonkun aikaa vuokralla eräässä asunnossa, jossa oli tällainen käytäntö. Kannatan. 

Ai Birgitta haluaisi saunottaa vieraansakin muiden osakkaiden laskuun?

Pöyristyttävää!

Meidän yhtiössä saunavuorot on vapaasti varattavissa joka viikko. Sauna lämpiää pe ja la, samat nimet saunovat usein molempina iltoina. Sauna on vieläpä maksuton, elikaikki osakkaat yhdessä maksavat saunafanien sähkön ja vedenkulutuksen.

Ja Birgitta toisi vielä vieraansakin kuokkimaan. Röyhkeys huipussa,kuten näyttää olevan kaikenlainen itsekkyys nykyään kerrostaloasumisessa. "Minä minä minä omistan kaikki oikeudet ja teen mitä tykkään!" 😡

Aikoinaan kun olin mummon luona, mummo ilmoitti meidät lapset erikseen ja meistä meni joku lisämaksu, ei siihen sen kummempaa tarvita. Henkilömäärän mukaan maksu ja ongelma ratkaisu, niinkuin monessa paikassa onkin. 

Vierailija
115/196 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nykyään oma sauna, mutta aiemmin kun ei ollut, kävin yleensä lauantaisin salilla ja saunassa siellä. Kävin salilla muulloinkin ja saunassa aina kun siltä tuntui, joskus vain suihkussa. 

Vierailija
116/196 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan myös saunaa! Paitsi että se rentouttaa, ihoni myös tarvitsee saunaa. Saunan jälkeen kuorinta ja tehokas kosteutus, ihoni ei ole koskaan ollut näin hehkeä. Ennen kärsin kuivasta ja hilseilevästä ihosta, nyt ihoni on kuin vauvan peppu.

Vierailija
117/196 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on taas saunan aika! Jes!

Ap

Vierailija
118/196 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa erikoinen aloitus. Ei tullut aloittajalle mieleen, että kaikki eivät voi/pysty käymään saunassa lainkaan. Mulla ei ole koskaan saunavuoroa, inhoan jo ajatustakin. Lisäksi yleiseen saunaan en menisi hygieniasyistä.

Vierailija
119/196 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
120/196 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas saunaan, vihdoinkin pääsee kunnolla lämmittelemään! Saisi jo tämä kylmyys loppua.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä