Muita, jotka eivät KOSKAAN laita kotona ruoaksi ranskalaisia + nakkeja?
Varmaan lapsuudenkodista on jäänyt päälle se, että ikinä en voisi kuvitellakaan kotiruokana tarjoavani ranskalaisia perunoita. Enkä rasvaisia piirakoita. Enkä itse asiassa edes kalapuikkoja, en mitään leivitettyä (siis kala kalana jne).
En tajunnut tätä ahdasmielisyyttäni, ennen kuin kaverini kertoi tarjoavansa tyttärelleen kananuggeteja ja kalapuikkoja. Olin aivan pöyristynyt.
Jälkikäteen olin pöyristynyt tästä henkilökohtaisesta ahdasmielisyydestäni.
Itse asiassa suuri henkilökohtainen vaikeuteni on vielä siinä, että olen muuttamassa yhteen miehen kanssa, joka varmaan hyppisi riemusta, jos hänen lapsensa suostuisivat syömään mitään niin terveellistä kuin kalapuikot (= syövät isänsä luona vain makeaa, usein jopa koko viikonloppu menee karkkeja syöden, koska eivät koske " kunnon ruokaan" ollenkaan).
Kyllä nyt tätä nutturatätiä koetellaan...
Kommentit (45)
Ei yhtään mitään. Ei vitamiineja, kivennäisaineita, kuituja... ei mitään terveellistä. Ihan pelkkää hukkakaloria. Nakit on täynnä nitriittejä ja tyydyttynyttä rasvaa. Ranskalaiset myös täynnä rasvaa eikä perunan terveellisistä aineksistä ole jäljellä mitään.
T. tyhmä minä kun en tajunnut että irtokarkkeja on olemassa
Nakkeja on ehkä kerran kuussa ja kalapuikkoja pari kertaa. Lapset syö yleensä jauhelihaa, kanafilettä, pihviä, uunikalaa ja niiden kanssa tummaa pastaa ja tavallista riisiä. Tavallisia perunoita on kotona harvemmin, koska olen allerginen raaoille perunoille ja kädet kutisee, jos niitä pesee ja varsinkin jos kuorii. Meillä on lauantai karkkipäivä, mutta keksiä saavat useamminkin ruuan jälkeen. En ole nipo, mutta en rappiollakaan!
Joku tuossa aiemmin sanoin, että ei ole lapsuudessaan tottunut roskaruokakulttuuriin. Minä olen, vaikka olen jo yli kolmekymppinen. Olen nimittäin kotoisin sellaiselta paikkakunnalta, josta oli kätevä ajaa rajan toiselle puolelle Ruotsiin syömään herkkuja, joista ei Suomessa siihen aikaan voinut edes haaveilla ;)
Joku keitetty nakki - yäääks !!! Ranskiksia kyllä syödään. Meillä ei alkuunkaan tehdä ruokaa sen perusteella mikä on terveellistä, vaan sen perusteella mikä maistuu hyvälle.
Meillä suosittuja ruokalajeja:
lasagne
uunikalaa riisillä ja salaattia
Uunikanaa riisillä ja salaattia
Jauhelihakeitto
Perunoita ja kasvispihvejä
Ällökkejä:
nakit (keitetyt ja paistetut ja keittoon laitettuna)
valkosipuli mausteena
kesäkeitto
kaalikääryleet
Meillä ei syödä perunaa lainkaan mutta Vatajan nakkeja annetaan lapsille harva se päivä. Ne ovat lähes lisäaineettomia, pelkkää sianlihaa.