Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, jotka eivät KOSKAAN laita kotona ruoaksi ranskalaisia + nakkeja?

Vierailija
02.08.2006 |

Varmaan lapsuudenkodista on jäänyt päälle se, että ikinä en voisi kuvitellakaan kotiruokana tarjoavani ranskalaisia perunoita. Enkä rasvaisia piirakoita. Enkä itse asiassa edes kalapuikkoja, en mitään leivitettyä (siis kala kalana jne).

En tajunnut tätä ahdasmielisyyttäni, ennen kuin kaverini kertoi tarjoavansa tyttärelleen kananuggeteja ja kalapuikkoja. Olin aivan pöyristynyt.

Jälkikäteen olin pöyristynyt tästä henkilökohtaisesta ahdasmielisyydestäni.

Itse asiassa suuri henkilökohtainen vaikeuteni on vielä siinä, että olen muuttamassa yhteen miehen kanssa, joka varmaan hyppisi riemusta, jos hänen lapsensa suostuisivat syömään mitään niin terveellistä kuin kalapuikot (= syövät isänsä luona vain makeaa, usein jopa koko viikonloppu menee karkkeja syöden, koska eivät koske " kunnon ruokaan" ollenkaan).

Kyllä nyt tätä nutturatätiä koetellaan...

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä vappubrunssilla oli nakkeja... Mutta siis tajuan kyllä kirjoituksesi pointin. Meillä ei kuulu päivittäisiin aterioihin teollisesti valmistettuja ruokia, vaan pyritään tekemään mahdollisimman paljon itse.

Vierailija
2/45 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole ikinä tehnyt ruuaksi ranskalaisia kenellekkään! Enkä tee. Samoin nakit ja makkarat on meillä vain kaasugrilliin tai makkaratikkuun laitettavaa ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis arkiruokaan nuo eivät kuulu.

Ja päiväkodissa/koulussa tietysti on sitä ruokaa, mitä tarjotaan - enkä kiellä syömästä ;)

ap

Vierailija
4/45 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkein eniten ne tykkää tavallisista, kotitekoisista ruoista. Makkaraa ne ei kyllä oikein syö missään muodossa.

Vierailija
5/45 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos niitä ei keitä öljyssä ja laita kiloa suolaa päälle. meillä tehdään satunnaisesti ranskalaisia uunissa ilman mausteita ja syödään esim pihvin tai broilerin kanssa. nakeista en tykkää, kun alkaa etomaan, se ajatus että mitä ne sisältää. siipikarjan nahkaa ja kamaraa ja kaikkea ällöä.

Vierailija
6/45 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta, että voihan niitä itsekin väsätä. Nyt vain oli mielessä nuo valmispussit, joissa öljy mukana.

Vierailija
7/45 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös kalapuikkoja sillon tällöin kermaviilikastikkeen ja vaikka muussin kera ..

Vierailija
8/45 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos laittaa uuniin eikä upota rasvaan ja suolaan? Pakastealtaasta löytyy ihan hyviäkin vaihtoehtoja :) Se on sitten eri asia jos niitä syödään useita kertoja viikossa taikka ostetaan mäkkäristä yms...

Vierailija
9/45 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalapuikot ja leivitetyt kanajutut teen itse kalasta ja kanasta

Eli kyllä ja ei =)

Vierailija
10/45 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on pieni upporasvakeitin nimenomaan ranskanperunoita varten ja jollainen KAIKILLA tuntuu olevan kotona. Eli rasvattomia nekään eivät ole mutta eivät ole ainakaan teollista ruokaa ja ovat lisäaineettomia jne.

Ja hoikkiahan nuo fransmannit on ainakin suomalaisiin verrattuina, ettei se niin kamalaa ruokaa taida olla silloin tällöin syötynä... ;)

8

Vierailija
11/45 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se että olet MUUTTAMASSA yhteen toisen kierroksen miehen kanssa joka on lapsellinen!!!

Oletko nyt ihan tarkkaan miettiny?

Vierailija
12/45 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvi muksuja (3-vuotias ei osaa vielä VAATIA...) viedä Mäkkäriin kun sanoo että illalla on herkkupäivä.

Lisäksi hyvää salaattia ja aikuisten juomaa. Simppeli myöhäisempi iltaruoka viikonloppuna

Vierailija
13/45 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niin kammottavia!

Ravintolassa voidaan syödä ranskalaisia. Nakkeja syödään joskus keitossa tai kastikkeessa, nuggeteja ehkä kerran vuodessa. Ne eivät kelpaa lapselle eivät muuten kalapuikotkaan joten niitä ei meillä syödä.

Vierailija
14/45 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä PAHAA on uuniranskiksissa kysyy äiti joka ei ole niitä koskaan lapsilleen tarjonnut?

Vierailija
15/45 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onhan niissä aina enemmän rasvaa kuin vaikkapa keitetyissä perunoissa...

ap

Vierailija
16/45 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitä PAHAA on uuniranskiksissa kysyy äiti joka ei ole niitä koskaan lapsilleen tarjonnut?

eli haluan mieluummin tarjota ranskisten sijaan vaikka vihreitä papuja + muita vihanneksia, riisiä, keitettyjä perunoita/muussia, bataattia jne.

ap

Vierailija
17/45 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suolaakaan ranskalaisissa ei ole kovin paljon, se kun vaan on niissä pinnalla, niin maistuvat suolaisemmilta kuin yhtä suolainen ruoka jossa suola on " sisällä"

Vierailija
18/45 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska äitini halusi syödä mahdollisimman kevyesti.

Useimmiten haluan vain karsia kaikki " ylimääräiset" rasvat pois jokaisesta ruoasta. Ja jotenkin tämä " yliherkkyys" on tullut pintaan lasten myötä. Kaipa minä vain haluan tarjota heille jossain asiassa samanlaisen ruokaympäristön (tai jotain).

Niin ja siis omilla lapsillani ei myöskään ole ollut karkkipäivää, koska karkkia ei syödä niin usein kuin kerran viikossa... (apua, mieheni lapset syövät karkkia kerran viikossa kilokaupalla melkein oksennukseen asti...miten mä kestän?)

Vierailija
19/45 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim leikkeen leivittää ja paistaa, kastikkeeseen lorauttaa kevytkermaa, sitten tehdään kevyitä ranskalaisia, nautitaan kevyttä italiansalaattia... siihen leipää ja kevyttä juustoa... Hup heijaa!

Vierailija
20/45 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa miettiä jos kasvatusasiat on jo noin eriäviä tollasessa, niin mitä ne on muuten?