Oletko tyhmyyttäsi köyhä?
Kommentit (16)
Tuskin. Ensinnäkin mun ÄO on 154 ja toiseksi mulla on geneettinen sairaus. Omia geenejään ei voi valita.
Köyhyys määritellään kaiketi pienituloisuudeksi. Se olenkin, mutta koska sairaus vei työkyvyn vasta nelikymppisenä, mulle on kertynyt varallisuutta.
Oikeisto mielellään väittää, että menestys korreloi älykkyyden ja köyhyys tyhmyyden kanssa, mutta mitään näyttöä moisesta ei ole. Sensijaan on runsaasti näyttöä siitä, että rikas yliarvioi omia kykyjään.
Mites ap:n tilanne? Perittyä rahaa ja heikko koulumenestys?
Oon köyhä mut muija on rikas. Eli ei tarvetta työlle. Ensviikolla taas reppureissamaan.
On hyvät tulot, mutta ei jää oikein säästöön. Kai sitä voi tyhmyytenä pitää, vaikka ÄO ihan hyvä onkin.
Tykkään ajatella että ennemminkin pelokkuuteni ja draivin puutteeni vuoksi.
Äly kyllä pelaa ihan hyvin.
Jouduin jäämään osatyökyvyttömyyseläkkeelle 43-vuotiaana. Uskomatonta, että pienituloisuus on jonkun mielestä tyhmyyttä ja ilmeisesti sairastuminenkin oma valinta.
Tietenkin. Köyhyys johtuu aina laiskuudesta, tyhmyydestä tai sairaudesta. Mun kohdalla syy on tyhmyys, kun äly ei riitä hyväpalkkaisiin vaativiin töihin. Vanhemmatkin olivat köyhiä joten en edes perinyt mitään. Oletan että vanhemmatkin olivat tyhmiä koska eivät olleet laiskoja eikä sairaita. Ilmeisesti sitten periyttivät tyhmyyden lapsiinsa.
Kyllä. Rahaa oli mutta käytin ne saunan lämmittämiseen. Isoja seteleitä.
Mulle raha tai omaisuus ei ole tärkeintä elämässä. Toki sijoituksia/säästöjä löytyy pahanpäivän varalle, mutta rikas en ole. Älykkyysosamäärä reippasti yli keskitason (testattu).
Olen. Sain parikymmentä vuotta sitten potkut, enkä ryhtynyt työttömäksi, vaan lähdin ammatinharjoittajaksi. Pieleen meni, ja nyt olen rutiköyhä ja sairas hautaan asti.
Voi olla tyhmä, laiska tai ei arvota rikkautta niin paljon, että näkisi vaivaa esim opiskella ja yrittää. Usein vanhemmilta perittyä tekemisen malli..
Täytyy myöntää että olen olen ihan saapas.
Olen köyhä kroonisen sairauden vuoksi. Uskon, että älyn puolesta voisin pärjätä erittäin hyvin rahallisesti, mutta sairaus vie kaikki voimat.