Hupsista, tajusin juuri, että olen ollut pois työelämästä jo puoli vuotta. Kuinkahan paljon se on heikentänyt työllistymismahdollisuuksiani?
Olen siis tehnyt varhaiskasvatuksessa lastenhoitajan töitä, koulutukseltani lähihoitaja.
En kovasti töihin hingu, mutta viimeistään ansiosidonnaisen (ja miehen rahojen) loppuessa täytyy töihinkin kai mennä. Onneksi ei vielä kauhea kiire sillä, paitsi mietin miten pitkä työttömyys aika vaikuttaa töiden saamiseen.
Kommentit (29)
Kerrankin olen sinkkisedän kanssa samaa mieltä, tuolla koulutuksella ei mitään väliä, vaikka olisit ollut 10v poissa töistä.
Jos työhistoriasi on täynnä puoli vuotta töissä, puoli vuotta työtön HOITOALALLA et ole kovin haluttua ainesta rekrytoinnissa.
Ainahan rahaa saa seinästä jos ei tipahda suoraan tilille. Noin niinkuin jatkossa.
Tule meidän firmaan töihin, täällä on miehiä, jotka on ollut pois työelämästä monet jo 25 vuottakin ;-) onneksi nyt on älypuhelimet niin kuluu se päiväkin lämpimässä hallissa kivemmin.
Ei taida olla hääppönen hoitaja tämä ap, jos puoli vuotta on ollut työtön.
Hyville lastenhoitajille on kyllä töitä. En palkkaisi ihmistä, jolla on kovin paljon katkoksia työhistoriassaan. t. pk:n johtaja
Vierailija kirjoitti:
Ei tuolla koulutuksella mitenkään ..
Sincc
Tuolla koulutuksellahan juuri töitä riittää, joten on se iso miinus jos ei töissä ole pitkään aikaan ollut.
Tunnen useita lähihoitajia, eikä yksikään ole ollut päivääkään työttömänä.
Jatka miehesi siivellä elämistä. Kyllä se vielä joskus kyllästyy hyödyttömään eukkoonsa, ja ottaa tilalle ahkeramman.
Lähihoitajana voit olla pois työelämästä vaikka 10 vuotta ja sitten mennä ilmoittautumaan ensimmäiseen mieleiseesi alan työpaikkaan. No worries.
Vierailija kirjoitti:
Hyville lastenhoitajille on kyllä töitä. En palkkaisi ihmistä, jolla on kovin paljon katkoksia työhistoriassaan. t. pk:n johtaja
hahhah, niinkuin olisi varaa valita :D
Mä en tuu enää ikinä saamaan töitä mistään. Ikinä. Jos meininki on tämä.
T: joku toinen
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sun perustelu sille, että puolen vuoden työttömyys tekee ihmisestä jotenkin huonomman työntekijän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyville lastenhoitajille on kyllä töitä. En palkkaisi ihmistä, jolla on kovin paljon katkoksia työhistoriassaan. t. pk:n johtajaMikä on sun perustelu sille, että puolen vuoden työttömyys tekee ihmisestä jotenkin huonomman työntekijän?
Oletko hieman yksinkertainen? Jos alalla on pulaa työvoimasta, kuten ap:n tapauksessa, on kertakaikkiaan vain huono asia, jos ei ole työllistynyt usean kuukauden työttömyyden aikana. Eri asia aloilla, joissa töitä ei niin ole.
Lokkeile vaan rauhassa.