Äitini harrasti seksiä usein vieressäni ollessani pieni. Oli kamalaa.
Tuli mieleen tuosta eräästä keskustelusta ja oli pakko kirjoittaa avaus siitä.
Asia on vähän jopa häpeällinen, siksi koin haluavani kirjoittaa.
Äitini on alkoholisti ja usein lähti baariin ja jätti meidät lapset keskenämme.
Minä sitten itkuisena ja ikävöivänä menin usein äidin sänkyyn nukkumaan ja odottamaan, että tulee kotiin.
Pelkäsin usein mitä hänelle tapahtuu ja muistan jopa rukoilleeni, ettei hän kuolisi noilla kännireissuillaan.
Tapahtui usein niin, että hän toi jonkun randomin baarista kotiin.
Joskus oli uhkaavia tilanteita, yksi mies huusi meille lapsille ja aiheutti pelkoa käytöksellään.
Toisinaan heräsin siihen, että vieressäni harrastetaan seksiä, se oli todella ahdistavaa.
En vieläkään löydä sanoja, se oli vain todella outoa ja leikin vieressä nukkuvaa.
En tiedä oliko tuossa syy siihen, että minusta tuli lapsena itsekin aika seksuaalinen.
Aloin katselemaan telkkarista seksikohtauksia ja kiihotuin. Halusin itsekin olla aikuinen ja aloin tyydyttämään itseäni usein.
Seksistä tuli jollain tavoin pakkomielle.
Aika arkaa kirjoittaa tällaisista mutta tahtoisin ymmärtää paremmin lapsuusajan tapahtumien vaikutuksia omaan käytökseeni.
Tunnen häpeää aika monista asioista.
Vieläkin oireilen aika radikaalein tavoin monista asioista ja tuossakin vain murto-osa kaikesta mitä tapahtui.
Lähinnä vanhempien alkoholismi oli kaiken kaikkiaan iso osa kaikkea lapsuudessa.
Minusta tuli läheisriippuvainen, liian kiltti enkä osaa vieläkään vetää rajoja kunnolla mikä on itseäni kohtaan sallittua käytöstä ja mikä ei. Esimerkiksi olen ollut jo kaksi kertaa väkivaltaisessa suhteessa, molemmat alkoholisteja ja minua huomattavasti vanhempia miehiä.
Kykyni arvioida oikeaa ja väärää on aika sumussa vaikka tiedostan kyllä mutta en osaa oikein reagoida, mielummin turrun tilanteeseen. Tai sitten en pysty katkaisemaan välejä ahdistuksesta huolimatta.
Aika järkkyä miten kaikki vaikuttaa kaikkeen näköjään.
Onneksi pääsen terapiaan.
En tiedä miksi kirjoitin, halusin vain. Tämä tekee ihan hyvää itse ilmaisulle.
Kommentit (218)
Niinhän se tohtori Philkin sanoi, että sillon kun äiti ja iskä menee makkariin sinne ei ole pennuilla mitään asiaa. Liian pitkälle menee tää traumaisuus täällä jo. Miettikää aikoja kun asui kaks perhettä samassa asunnossa ym. Eläneet nekin lapset työteliään elämän traumoista huolimatta.
Asiat on hävettäviä toki, mutta enemmän se kertoo siitä perisuomalaisesta häpeän kulttuurista jos ei kestä kuulla edes seksin ääniä. Olen niin monia muka hyviä perheenäitejäkin nähnyt, viinoissaan ja kun saavat huomiota koivet levähtää oli varattu tai vapaa. Himot kun iskee niin se on inhimillistä.
Ja en puhu mistään kroonisesta sekoilusta. Koettakaa kestää, maailma on kova.
Kuulutteko te kaikki luterilaiseen lahkoon?
Minä myös mietin että miten täällä nyt näin kovasti traumatisoidutaan vanhempien seksin äänistä. Toki ajatuskin vanhempien seksistä tuntuu tavallaan ällöltö eikä ole lasten kuultavaksi tai nähtäväksi tarkoitettua, mutta aika tavanomainen tilanne lienee että lapsi tulee väärällä hetkellä paikalle tms. Eri asia tietysti tuo että jatkuvasti pannaan samassa huoneessa eri miesten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minä myös mietin että miten täällä nyt näin kovasti traumatisoidutaan vanhempien seksin äänistä. Toki ajatuskin vanhempien seksistä tuntuu tavallaan ällöltö eikä ole lasten kuultavaksi tai nähtäväksi tarkoitettua, mutta aika tavanomainen tilanne lienee että lapsi tulee väärällä hetkellä paikalle tms. Eri asia tietysti tuo että jatkuvasti pannaan samassa huoneessa eri miesten kanssa.
Onko sitten vähemmän paha lapselle, jos jatkuvasti pannaan samassa huoneessa saman miehen kanssa? Aikuisen mielestä varmaan se vaihtuva mies on moraalisesti väärin, mutta lapsen kehitykseen siinä vaikuttaa se muu osuus enemmän.
No pysykää sitten niiden paskojen isienne kanssa jumaliste loppuikänne tai pitäkää ne pihdit kiinni siihen asti kunnes lapsi muuttaa pois. Silloinkaan älkää antako avaimia matkaan ettei vahingossa käy mitään.
Ettei vain lapsi traumaannu koko iäksi ja siitä tule joku ihme pseudoasobudoseksuaali joita tässä maailmassa alakaa olla jo joka toinen. Voi herra tätä sekopäiden itkijävaltakuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se tohtori Philkin sanoi, että sillon kun äiti ja iskä menee makkariin sinne ei ole pennuilla mitään asiaa. Liian pitkälle menee tää traumaisuus täällä jo. Miettikää aikoja kun asui kaks perhettä samassa asunnossa ym. Eläneet nekin lapset työteliään elämän traumoista huolimatta.
Asiat on hävettäviä toki, mutta enemmän se kertoo siitä perisuomalaisesta häpeän kulttuurista jos ei kestä kuulla edes seksin ääniä. Olen niin monia muka hyviä perheenäitejäkin nähnyt, viinoissaan ja kun saavat huomiota koivet levähtää oli varattu tai vapaa. Himot kun iskee niin se on inhimillistä.
Ja en puhu mistään kroonisesta sekoilusta. Koettakaa kestää, maailma on kova.
Ehkä nuo perheenäidin ovat juuri niitä jotka lapsena ovat menettäneet rajansa? Joutuneet seksin kanssa tekemisiin liian nuorina. Ja miksi tuomitsee kroonisen sekoilun? Mitä pahaa siinä esim on? Nuori sinkkumies elää nuoruuttaan? Ai niin tässähän keskitytään vain naisiin. No sitten se on väärin. Tai sit ei. Kukaan normaali ei altista lapsia omalle seksielämälleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sitten vähemmän paha lapselle, jos jatkuvasti pannaan samassa huoneessa saman miehen kanssa? Aikuisen mielestä varmaan se vaihtuva mies on moraalisesti väärin, mutta lapsen kehitykseen siinä vaikuttaa se muu osuus enemmän.
En tiedä onko se vähemmän paha eikä se ollut pointtini. Ei seksin harrastaminen lapsen kuullen lähtökohtaisesti ole mitenkään suositeltava asia. Mietin vain että väkisin näitä tilanteita kuitenkin joskus tulee eteen ja mikä siitä tekee NIIN kauheaa että esim omat vanhemmat sekstailevat. Kyllähän siinä parisuhdekin kärsii jos lasten tultua on seksin harrastaminen lopetettava kokonaan.
Kun tietää millaisia suomalaiset naiset on nykyään, niin tämä on jokatoisen yh:n lasten kohtalo nyt tänäpäivänä.
M/40
Vierailija kirjoitti:
Kun olin pieni poika ja äiti joi ja toi noita äijiä kotiin. Hän sanoi minulle aina humalassa, että pilaan hänen elämänsä, mutta pakko kai seo suakin hoitaa, kun olet maailmaan syntynyt. Isäs on muuten luuseri eikä sitä kiinnosta sinä yhtään. Et sekin äijä on yks raflapano jne. Sit nämä ukot mitö toi kotiin, niin haukkuivat minut jos olis hereillä kun alkoivat hommiin tai ne hienot ns isäpuolet, jotka oli sen 2kk tai vuoden, niin pelkkää sontaa. Äitini sanoi ettei minusta tule koskaan yhtään mitään.
Kun olin 15v päätin etsiä biologisen isäni. Löysin hänet ja oli täysin normaali ihminen ja ei käytä alkoa yhtään. Äitini valehteli minulle. Kunnon mies, mutta äitini löysin kapakan Ripan ja isäni meni vaihtoon. Nyt minulla on oma yritys ja 24 työntekijää jolle maksan palkan ja biologinen isäni on elämässän normaalisti. Hän ei juo, ei polta jne. Olen kysynyt isältäni mikä sai sinut hairahtumaan äitiini. Vastas, että luonne ja se mikä oli. Sai vaan sukat pyörimään a antoi anteeksi pettämiset ja kaikki, mutta lopulta joutui lähtemään kesken raskauden. Äitini ei ollut hänelle raflapano, niinku äiti sanoi. Äiti petti jatkuvasti oli dominoiva jne. Nyt olen 35v ja en ole äitini kanssa missään tekemisissä, vaikka jouluna soitti itkuaan. Ei kiinnosta se ihminen. Isäni kanssa olen tekemissä ja minulla pari siskoa. Isäni kanssa teen kaikenlaista ja hän halaa. Hän on ainoa aikuinen, joka on minua halannut.
Karua tarinaa, mutta hyvin olet elämässäsi pärjännyt. 👍🏼
Onneksi löysit yhteyden isääsi.
Tsemppiä jatkossa!
Anteeksihan voisin jopa antaa mutta ei halua aidosti pyytää anteeksi, joten täysin turhaa. Kiertelee ja kaartelee mutta ei vaan voi sanoa sitä yhtä sanaa.
Tätä se on tämä traumatisoituneiden nuorten maailma, josta Sanna Ukkolakin laati kolumnin.
Syntyvyys lienee rajussa laskussa Suomessa siksi, että niin suuri prosentti nykyisistä lisääntymisikäisistä on kuullut tai nähnyt vanhempiensa seksiemää ja traumatisoituneet sen siliän tien. Muuta selitystä ei taida olla. Jos kerran maailmankirjallisuudenkin klassikkojen pelkkä lukeminenkin loukkaa arvon nuorisoa ja tuo pahan olon jo, niin mitä tekeekään omassa kodissaan lapsena seksiäänien kuuleminen...traumatisoituneet ovat niin että omia lapsia ei sitten tehdäkään, ja eletään sinkkuina koko elämä.
Olen pahoillani.
Äiti meni itseään huomattavasti vanhemman miehen kanssa uusiin naimisiin ja isäpuoli oli korostetun seksuaalinen. Jouduin näkemään ja kuulemaan paljon sellaista, mitä ei yhdenkään varhaismurrosikäisen tai murrosikäisen pitäisi joutua kuuntelemaan. Hän ei onneksi koskenut meihin lapsiin, mutta setämiehen käytöstä oli ällöttävää seurata.
Onneksi elän yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, kyllähän se pahaa teki kun omat vanhemmat panivat samassa huoneessa. Kerran nousin ylös ja kävelin ulos huoneesta niin sen jälkeen sain oman huoneen ja he muuttivat sänkynsä olkkarin. En osaa edes kuvitella kuinka ikävää on kun äiti panee jotain random äijiä. Siis eikö voi panna jossain muualla kuin samassa huoneessa?!
En olisi ikinä antanut anteeksi äidille jos olisin sinä
Isälle kuitenkin antaisit? Vai miksi kaikki syy on äidin? Kai se isäkin voi lastaan miettiä.
Täällä on parempia kokemuksia epäonnistuneesta äiti-tytär suhteesta
Kannattaa katsoa AU-lapsen päiväkirjat eka tästä
https://sugarbaby-silja.blogspot.com/2020/12/nimeni-on-silja-eka-postau…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmilla oli hemmetin natiseva sänky ja oksetti, kun sitä rynkytystä alkoi kuulua. Sen jälkeen sitten kuuli, kun juoksivat suihkuun. En tajua, miksi piti panna niin äänekkäässä sängyssä lasten kuullessa kaiken.
Pahinta oli silti se, kun äitini oli seksitaudin takia tosi kipeä ja viikon sairaalahoidossa. Meille lapsille sairauden syytä ei koskaan kerrottu, mutta toisille kerrottiin sairaalareissusta vaihtelevin syin, kun umpisuoli, leikkauksista tulleet kiinnikkeet (wtf) ja ”jostain mahaan päässyt bakteeri” (no jostain päässyt tosiaan). Jo se äidin sairaalassaolo oli pelottavaa ja ahdistavaa ja pahinta oli, että koko asiasta ei sen jälkeen puhuttu eikä sitä selitetty mitenkään. Luin syyn sitten äidin kaapissa olleista papereista. Oli tosi vaikea suhtautua vanhempiin tuon jälkeen.
Seksi kuuluu elämään, jopa sinun vanhemmille. Tietysti olisivat natisevalle sängylle voineet tehdä jotain.
Miksi seksitauti oli niin kamala asia, ettet siitä ole vieläkään päässyt yli?
Siksi koska asia vaiettiin täysin. Minulle oli selvää, että jotain kauheaa ja salamyhkäistä oli tapahtunut, mutta se oli niin paha asia, ettei siitä voinut puhua.
Miksi siitä olis teille lapsille pitänyt puhua ja kertoa syy? Eikö äidilläsi ole oikeutta pitää sairauksiaan omina tietoinaan? Kaikkiko pitää lasten kanssa jakaa.
Vierailija kirjoitti:
Muistan lapsuudesta myös kuinka yöllä heräilin äitini kiljuntaan, kun hän harrasti seksiä. Usein itkin omassa sängyssä, kun tilanne oli niin pelottava ja ahdistava. Sama homma jatkui niin pitkään, kunnes muutin kotoa pois. Isompana tilanne vain kuvotti ja ahdisti. Olen miettinyt tämänkö takia en juurikaan välitä seksistä, vaikka olen hyvän miehen kanssa parisuhteessa ja muu kyllä sujuu oikein hyvin. En ole kellekkään tästä koskaan kehdannut edes puhua. Koskaan en halua altistaa omia lapsille samanlaisille kokemuksille.
Tämä on yksi näkökulma joka pitäisi muistaa: Seksi voi näyttäytyä lapselle väkivaltana ja luoda turvattomuutta.
Mies56432 kirjoitti:
Aika usein näkee näitä selityksiä miten nainen on "jähmettynyt" kun on mies alkanut kosketella ja hommat on hoidettu jopa loppuun asti. Kuitenkin on flirttiä ollut, baarista tultu yhteisymmärryksessä jne... mitä ihmettä? Nainen sitten alkaa oireilla ja puhuu raiskauksesta tms. muuta huttua. Onko se itsekunnioitus helpompi säilyttää kun selittää ettei ollut messissä? Varsinkin jos ei itse päässyt maaliin asti ja jäi vähän hampaankoloon?
Minua taas ihmetyttää miesten näkökulma asiaan. Tuntemattoman kanssa lähes kylmiltään odotetaan, että homma hoidettaisiin alusta loppuun saakka yhdellä kertaa, vaikka toinen olisi neitsyt. Mistä tällainen hullu ajatus miehillä kumpuaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitinne, nuo kapisethuorat. Tällaisten jälkeläisiä ovat nekin varmasti, jotka revittelevät perspilluaan somessa ja myyvät kuvia ja muita seksipalveluja, likaistenhuorien likaisetpikkulutkat.
Näin on näpsyttimet.
Setämies diggaa rikkinäisistälutkista.
Siksi koska asia vaiettiin täysin. Minulle oli selvää, että jotain kauheaa ja salamyhkäistä oli tapahtunut, mutta se oli niin paha asia, ettei siitä voinut puhua.