Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi meistä on oikeassa, minä vai mies (rahanmenosta)?

Vierailija
08.01.2021 |

Jäin kesken opintojen äitiysvapaalle, joten en saa paljonkaan tukia. Mies on töissä, ollut koko ajan (hän sai opintonsa päätökseen jo vuosia sitten). Hänen palkka ei ole mikään suuren suuri, joten rahasta meillä on tiukkaa, molemmat se kyllä tiedetään. Mutta minulla suuri ahdistuksen aihe on se, että mies valittaa ja syyllistää minua lähes joka päivä rahanmenosta. Olen lopettanut lehtitilaukset, netflixit ym. jo ennen kuin vauva syntyi, en myöskään ostele itselleni juuri mitään (paitsi pakolliset terveyssiteet, (halvat) shampoot, jo joskus jotain alushousuja kun vanhat menee rikki ja nekin tilaan edullisesta kaupasta esim. hm). Vauvalle ostan jonkin verran uusia vaatteita, mutta kaikki aina alennuksesta eikä koskaan mitään merkkivaatteita, mutta pakko hänelle on välillä ostaa kun kasvaa. Vauvalla on allergioita minkä vuoksi hänen maidot pitää ostaa apteekista ja se on tietenkin kalliimpaa kuin imettäminen jne. Eli omasta mielestäni säästän kaikessa missä voin.

Mies tupakoi. Ja käy treeneissä, jotka tietenkin jonkin verran maksavat ja välillä pitää ostaa uutta varustetta. Muuten hänkään ei tuhlaa itseensä rahaa. Mutta minusta on todella epäreilua että hän syyllistää minua rahan menosta kun hän itseensä käyttää paljon enemmän rahaa kuin minä itseeni. Hän vetoaa siihen että on se työssäkäyvä ja hänellä on oikeus käyttää osa palkastaan itseensä. Usein tulee riitaa rahasta koska ahdistun niin paljon siitä että hän syyllistää minua rahan menosta enkä tiedä missä voisin vielä rahanmenoa vähentää.

Kumpi meistä on oikeassa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kun menet takaisin opiskelemaan maksat edelleen kaikki lapsen kulut mukaan lukien päivähoitomaksut opintotuestasi vaikka ne tulevatkin miehen tulojen mukaan pääosin. Mies on vapaamatkustaja edelleen, keskittyy omiin harrastuksiin, niiden kustantamiseen ja mahdollisten uusien luomiseen.

Onneksi olkoot, olet löytänyt oikean valioyksilön.

Näinhän se usein menee, ikävä kyllä. Ja kun ap on saanut töitä, sama kuvio jatkuu edelleen. Ap tietenkin myös hoitaa kodin ja lapsen 90-prosenttisesti silloinkin, kun on töissä tai opiskelee.

Vierailija
22/26 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa tuntea myötätuntoa, kun ette asiaa etukäteen keskustelleet selväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa rikkaampi mies. Saat enemmän rahaa entiseltä mieheltä.

Vierailija
24/26 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin seuraavien menkkojen aikana veren haista ja piilottaisin shampoopullot ja alkaisin haista itsekin. Pyytäisin miestä hakemaan siteitä ja shampoota ja ahdistelisin kusipäätä koko hajuarsenaalillani. Se sika yrittää kieltää sinulta PERUShygienian!

Kun tuntisin miten housuissa herahtaa niin istuisin sen syliin. Saa.tana.

Vierailija
25/26 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä on se syy miksi niin harvat enää tekevät vauvoja. Sovitaan vauvan hankinta ja muut vauva-aikaan kuuluvat asiat yhteisymmärryksessä etukäteen, ja mitä sitten vauvan synnyttyä tapahtuukaan:

Mies valittaa rahanmenosta, syyllistää vaimoaan, ja jättää kaikki kotityöt vaimon harteille kun hänhän vain makaa kotona ja ehtii hyvin tekemään kaiken, nyt ja myös työhön palattuaan, koska se käy naiselta luonnostaan.

En tekisi minäkään ensimmäistäkään beibiä jos vielä siinä iässä olisin. Komppaan muita kirjoittajia siinä että ap pärjäisi taloudellisesti paremmin ja pääsisi vähemmällä stressillä jos jättäisi miehensä ja muuttaisi omaan kämppään vauvan kanssa. Plus saisi vapaan viikonlopun silloin tällöin kun lapsi on isällä.

Vierailija
26/26 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on kamala. Miksi olet tuollaisen kanssa lisääntynyt? Eroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan