Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin kanssa ruoka-ja olutostoksilla

Vierailija
08.01.2021 |

Jopas törmäsin erikoiseen asiakaspalveluun! Oltiin teinin kanssa ostamassa viikonlopunruokia ja samaan syssyyn ostin itselleni neljä olutta. Myyjätär alkoi kyselemään papereita teiniltä! Mitä? Miksi? Ihmettelin asiaa, kun ei koskaan ennen ole näin käynyt ja myyjätär siinä että ihan lakiin perustuu ja että aina pitäis kysyä. Siis teiniltä paperit kun perheen aikuinen on ostajana ja maksajana? Alkaa palaa hermo tähän Suomen meininkiin!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on tultu. Kohta saa energiajuomaa ostaessa näyttää paperit jos näyttää alle kolmekymppiseltä. Teinin näkösiltähän papruja jo kysytään energiajuomaa ostaessa, oikein pumpuloidaan lapset kaikelta pahalta.

Vierailija
2/6 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa kaupassa jää isältä tai äidiltä saunakaljat nykyään ostamatta jos 13-18 vuotias lapsi on mukana. Tosin minulta ei estetty koskaan kun poika oli mukana. Hän jopa pakkasi oluet muovikassiin, eli se riippuu kyllä pärstäkertoimesta ja onko tuttu asiakas, aika paljon. 

Tiukinta linjaa vetävät S-marketit ja Lidl kuulemma. He eivät myy edes tulitikkuja tai 0,5 prosenttista simaa alaikäisille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole minulle ja teinilleni koskaan käynyt noin. Mutta juttuja olen kuullut kyllä.

Vierailija
4/6 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle kanssa eka kerta kun näin kävi. Onkos tää sitten joku uusi linjaus? Ap

Vierailija
5/6 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käynyt tuollaista, vaikka teini on ollut mukana. Kerran kävi niin, että poikani, ehkä silloin 15v oli mukana, kun kävin ostamassa kummipojalleni 18v yhden tietokonepelin lahjaksi. Otin poikani mukaan, kun hän tiesi, mistä pelistä oli kyse. No peli jäi sitten ostamatta, kun eivät myyneet sitä minulle. Menin sitten seuraavana päivänä yksin sen pelin ostamaan, ja sanoin suorat sanat tästä juoksuttamisesta. 

Vierailija
6/6 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa myyjä taitaa olla oikeassa siinä, että kaikilta alkoholia ostavan seurueessa olevilta on kysyttävä paperit ja ei saa myydä jos joku on alaikäinen. Kuitenkin jos selvästi on kyse tilanteesta jossa nuori on kaupassa oman vanhemman kanssa niin voisi olla tarpeen tulkita tilanteesta ettei olla ostamassa alkoholia alaikäiselle. Minulle on siis käynyt kaveriporukassa niin että kaikilta on kysytty paperit kun yksi on ostanut alkoholia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi