Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen! Haittaako jos selviää että 32v deittikumppanilla on ulosotossa 150 000e?

Vierailija
08.01.2021 |

Maksa kyllä niitä pois parhaansa mukaan, hitaasti mutta varmasti.

Nuoruuden hölmöilyjä, oppia on otettu.

Olisiko tällainen kynnyskysymys?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin valtava summa ei tule mistään hölmöilyistä, vaan taustalla täytyy olla jotain mielenterveyden ongelmaa. Peliriippuvuutta, kaksisuuntaista mielialahäiriötä tai muuta. Ja se ei tietenkään ole plussa, varsinkin kun ihminen ei kykene asiaa selvästikään myöntämään eikä ole hakeutunut hoitoon.

Vierailija
62/68 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi kynnyskysymys. Minulle nuoruuden hölmöily tarkoittaa sitä, että oksentaa eteisen matolle. Jos on onnistunut hankkimaan tuollaiset velat, on elämänhallinnoissamme tai arvomaailmoissamme niin paljon eroa, että en pitäisi suhdetta mahdollisena. Tämä on minulle vähän sama asia kuin jos kumppaniehdokas istuisi vankilassa ja sanoisi parantaneensa tapansa.

Älä kuitenkaan huoli. On valtavasti niitä, joilla on maksuhäiriömerkintöjä. Löydät kyllä joukosta itsellesi kumppanin.

Hyvin kirjoitettu, olen täysin samaa mieltä.

Jäävätkö vain maksuhäiriöiset ilman parisuhdetta tässä kylmässä maailmassa. Se aika, kun treffeillä kysytään; onko sinulla maksuhäiriö ja treffit loppuu siihen.

No siinäpä jäävät. Ehkä tämä opettaa joitakin huolehtimaan taloudestaan. Ei järkevä ihminen sössi asioitaan tuolla tavoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi kynnyskysymys. Minulle nuoruuden hölmöily tarkoittaa sitä, että oksentaa eteisen matolle. Jos on onnistunut hankkimaan tuollaiset velat, on elämänhallinnoissamme tai arvomaailmoissamme niin paljon eroa, että en pitäisi suhdetta mahdollisena. Tämä on minulle vähän sama asia kuin jos kumppaniehdokas istuisi vankilassa ja sanoisi parantaneensa tapansa.

Älä kuitenkaan huoli. On valtavasti niitä, joilla on maksuhäiriömerkintöjä. Löydät kyllä joukosta itsellesi kumppanin.

Hyvin kirjoitettu, olen täysin samaa mieltä.

Jäävätkö vain maksuhäiriöiset ilman parisuhdetta tässä kylmässä maailmassa. Se aika, kun treffeillä kysytään; onko sinulla maksuhäiriö ja treffit loppuu siihen.

No eiköhän ne maksuhäiriöön johtaneet asiat ja se velan määrä vaikuta aika paljon. Jos esimerkiksi käy ilmi, että tyypin molemmat vanhemmat kuolivat traagisesti auto-onnettomuudessa hänen ollessaan 19-vuotias, hän päätyi masentumaan vakavasti ja siten tuuliajolle kun jäi orvoksi liian nuorena, minkä seurauksena opinnot ja työt kärsivät ja vuokrat jäi pystyyn ja opintotuet perittiin takaisin ja päätyi juomaan reippaasti ja otti muutaman pikavipin, ja joutui ulosottoon vaikka 8 000 euron edestä, niin sen voisin jotenkin ymmärtää.

Mutta 150 000 "nuoruuden hölmöilyihin"? Ei kuulosta hyvältä. Skippaan.

Vierailija
64/68 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on niin järkyttävästä suuresta velasta ettei kuuna päivänä pysty sitä maksaa. Itse olen myöskin kämmännyt luottotietoni. En kuunaan päivänä ottaisi tuollaista miestä, kun en minäkään kelvannut heille. Näin se vaan menee.

Mitä ihmettä, ikinä? 

Itse olen selkeästi alle keskitulon tienaava ihminen, matalapalkkaiseksikin joku voisi nimittää. 

Minulla on ihan yksin maksettavaa asunto- ja opintovelkaa pitkälle toistasataatuhatta euroa. 

Toki palkan määrästä johtuen lainan takaisinmaksuaika on pidempää sorttia. 

Asun yksin ja kukaan ei jaa kuluja.

Autoa ei ole. Jos jotain kalliimpaa tarvitsen, niin pitää suunnitella ja säästää.

Kuitenkin uskon, että selviän lainanmaksusta ainakin jos pysyn työkykyisenä ja työssä.

Kyllä pitkä maksuaika voi tuntua siltä, että "ikinä", mutta toisaalta,

kun on jo hieman aikuisempi, niin tietää, että se "ikinä" menee kuitenkin aika äkkiä.

Vasta olin nuori ja siitäkin on jo kaksikymmentä vuotta.  

:)

Sä maksat tuota velkaa pois omien asumiskulujesi muodossa. Ap joutuu maksamaan asumiskulut lyhennysten lisäksi.

Vierailija
65/68 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHAILEN kykyä muuttaa elämänsä suuntaa (aidosti, eikä vain hetken motivaatiopyrähdyksen ajaksi), vaikka olisi menneisyydessä mokaillut.

Itseltäni kun se taito tuntuu puuttuvan. Ei tosin ole velkojakaan tms. En vain pyristelystä huolimatta pääse eroon saamattomasta luonteestani. :/

Vierailija
66/68 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä kun suhde pysyy pysyvästi avokki suhteena. Milloin lomat rahan ja hänellä on omat rahansa eikä näitä sekoiteta keskenään ikinä. Avioliitto on siten täysin mahdotonta käsite.

Vierailija
67/68 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes Tuksulla ei oo noin paljon ulosotossa. Ja se on täysin mokannut elämänsä.

Vierailija
68/68 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on niin järkyttävästä suuresta velasta ettei kuuna päivänä pysty sitä maksaa. Itse olen myöskin kämmännyt luottotietoni. En kuunaan päivänä ottaisi tuollaista miestä, kun en minäkään kelvannut heille. Näin se vaan menee.

Mitä ihmettä, ikinä? 

Itse olen selkeästi alle keskitulon tienaava ihminen, matalapalkkaiseksikin joku voisi nimittää. 

Minulla on ihan yksin maksettavaa asunto- ja opintovelkaa pitkälle toistasataatuhatta euroa. 

Toki palkan määrästä johtuen lainan takaisinmaksuaika on pidempää sorttia. 

Asun yksin ja kukaan ei jaa kuluja.

Autoa ei ole. Jos jotain kalliimpaa tarvitsen, niin pitää suunnitella ja säästää.

Kuitenkin uskon, että selviän lainanmaksusta ainakin jos pysyn työkykyisenä ja työssä.

Kyllä pitkä maksuaika voi tuntua siltä, että "ikinä", mutta toisaalta,

kun on jo hieman aikuisempi, niin tietää, että se "ikinä" menee kuitenkin aika äkkiä.

Vasta olin nuori ja siitäkin on jo kaksikymmentä vuotta.  

:)

Sä maksat tuota velkaa pois omien asumiskulujesi muodossa. Ap joutuu maksamaan asumiskulut lyhennysten lisäksi.

Puhumattakaan siitä, kuinka suuret erot koroissa on asunto- ja opintolainassa sekä ulosottoon päätyneissä. 150k veloissa on niin suuri korko, että sen ja ulosottomaksujen vuoksi se, mitä palkasta viedään, ei välttämättä riitä edes korkoihin eli velkasumma kasvaa joka vuosi. Kenelläkään ei ole tätä tilannetta asuntolainan kanssa.

Jos palkasta saadaan otettua esimerkiksi 1000€, siitä menee 84€ ulosottomaksuihin ja loput korkoihin, eikä velat lyhene. Maksat siis käytännössä tonnin täysin tyhjästä.

Ja siihen, että maksaa tonnin pois joka kk vaaditaan jo kohtalaisen hyvä palkka. Omasta duunarin palkastani saadaan vietyä 420€/kk. Eli jos minulla olisi tuollainen velkapotti, se kasvaisi joka vuosi. Ikuisesti.