Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen! Haittaako jos selviää että 32v deittikumppanilla on ulosotossa 150 000e?

Vierailija
08.01.2021 |

Maksa kyllä niitä pois parhaansa mukaan, hitaasti mutta varmasti.

Nuoruuden hölmöilyjä, oppia on otettu.

Olisiko tällainen kynnyskysymys?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En huolisi. Tuollaisen velkamäärän saamiseksi tarvitaan isoja ongelmia ja keskituloisellakin niiden maksamiseksi menee käytännössä lähes kaikki työvuodet.

Haluan matkustella, asua omistusasunnossa, saada lapsia ja elää niin ettei tarvitse pihistellä jatkuvasti. Pystyn siihen nyt omilla tuloillani enkä aio miehen myötä muuttaa tätä enkä myöskään maksa miehen elämistä.

Toki jos miehen palkka riittää veloista huolimatta hyvään elintasoon, sitten voin harkita.

Tuskin varakas / hyväpalkkainen roikottaisi ulosottoa vuosikausia.

Vierailija
42/68 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veljeni oli oikea renttu joka ei koskaan oppinut hoitamaan omia raha-asioitaan. Kyllä hän sai naisia koska oli tosi mukava tyyppi, siis ihan oikeasti. Oli vaan rahojen suhteen täys luuseri. Ja sotki sitten niiden naistenkin taloudet siinä omien säheltämiensä sivussa. 

Hänellä oli varmaan jotain mt-ongelmia, niitä ei kuitenkaan koskaan diagnosoitu koska ei suostunut menemään psykiatrille. Ainoa diagnoosi oli adhd, jo nuorena saatu. 

Lopulta tajusi itsekin sotkeneensa paitsi omat, myös toistenkin taloudet ja veti ittensä kiikkuun. Hänen naiset oli kaikki ns. normaaleja työssä käyviä naisia. 

Mitä opimme tästä? Mies voi olla hyvä mies ja hiton hyvä tyyppi, mutta jos on ihan sähläsorsa raha-asioidensa suhteen, pilaa siinä pahimmillaan hyväuskoisen ja sinisilmäisen naisenkin raha-asiat. Ja jos suhteeseen tulee lapsia, niin se kaikki vaikuttaa lapsiin aina eniten. 

Joten järkevät naiset ei vaan valitettavasti huoli näitä sähläsorsia ihan helpolla, vaan ovat mieluummin vaikka yksin. On liian iso riski laittaa taloutensa yhteen sellaisen miehen kanssa, joka ei ole osannut hoitaa talouttaan ja itse on osannut. 

Ja kun vahvat naiset ei etsi heikossa asemassa olevaa ja helposti hyväksikäytettävää seksiobjektia niin usein kuin monet miehet, niin se nyt vaan menee näin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi kynnyskysymys. Minulle nuoruuden hölmöily tarkoittaa sitä, että oksentaa eteisen matolle. Jos on onnistunut hankkimaan tuollaiset velat, on elämänhallinnoissamme tai arvomaailmoissamme niin paljon eroa, että en pitäisi suhdetta mahdollisena. Tämä on minulle vähän sama asia kuin jos kumppaniehdokas istuisi vankilassa ja sanoisi parantaneensa tapansa.

Älä kuitenkaan huoli. On valtavasti niitä, joilla on maksuhäiriömerkintöjä. Löydät kyllä joukosta itsellesi kumppanin.

Olipa ylimielinen kommentti ja tuo viimeinen kappale suoranaista veetuilua. En ole ap, mutta ärsytti kuitenkin.

Kirjoitin tahallani kärkevästi, sillä minua puolestani ärsyttää aloituksen tapa kalastella hyväksyntää, ikään kuin tätä kautta voisi saada pätevän vastauksen siihen, kelpaako ap kumppaniksi vai ei. Mitä tekee sillä tiedolla, että joku tuntematon nettikeskustelupalstalla sanoo, että ap:n velat eivät haittaa? Asiaa on kysyttävä joka tapauksessa jokaiselta tosielämän kumppaniehdokkaalta erikseen.

Mitä tulee oletettuun ylimielisyyteni, aloituksessa ei anneta mitään muuta tietoa, kuin että kyse on 100 000 euron velasta, jotka johtuvat "nuoruuden hölmöilyistä". Se, että jokin vakava rikos tai laiminlyönti kuitataan nuoruuden hölmöilyksi, osoittaa puutteellista suhteellisuudentajua ja kyvyttömyyttä ottaa vastuuta omista valinnoista. Jos kyse olisi vaikkapa yrityskumppanin kieroilusta seuranneesta konkurssista, takaajan kontolle jääneestä lainasta tai vastaavasta, olisi asia eri.

Eiköhän ap:llakin ole omat kynnyskysymyksensä, ja parhaiten suhde onnistuu, kun pariskunnan kummallakin osapuolella on samansuuntaiset toiveet ja turn offit, ja silloin, kun taustalla on jotain vakavampaa, helpottaa, että kummallakin osapuolella on tarttumapintaa asiaan. Tähän viittasin kommenttini loppuosalla.

Vierailija
44/68 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on niin järkyttävästä suuresta velasta ettei kuuna päivänä pysty sitä maksaa. Itse olen myöskin kämmännyt luottotietoni. En kuunaan päivänä ottaisi tuollaista miestä, kun en minäkään kelvannut heille. Näin se vaan menee.

Mitä ihmettä, ikinä? 

Itse olen selkeästi alle keskitulon tienaava ihminen, matalapalkkaiseksikin joku voisi nimittää. 

Minulla on ihan yksin maksettavaa asunto- ja opintovelkaa pitkälle toistasataatuhatta euroa. 

Toki palkan määrästä johtuen lainan takaisinmaksuaika on pidempää sorttia. 

Asun yksin ja kukaan ei jaa kuluja.

Autoa ei ole. Jos jotain kalliimpaa tarvitsen, niin pitää suunnitella ja säästää.

Kuitenkin uskon, että selviän lainanmaksusta ainakin jos pysyn työkykyisenä ja työssä.

Kyllä pitkä maksuaika voi tuntua siltä, että "ikinä", mutta toisaalta,

kun on jo hieman aikuisempi, niin tietää, että se "ikinä" menee kuitenkin aika äkkiä.

Vasta olin nuori ja siitäkin on jo kaksikymmentä vuotta.  

:)

Vierailija
45/68 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on niin järkyttävästä suuresta velasta ettei kuuna päivänä pysty sitä maksaa. Itse olen myöskin kämmännyt luottotietoni. En kuunaan päivänä ottaisi tuollaista miestä, kun en minäkään kelvannut heille. Näin se vaan menee.

"Näin se vaan menee." Eli on ihan ok kostaa joidenkin muiden ihmisten törkeys yhdelle joka vaan sattuu edustamaan samaa sukupuolta?

Vierailija
46/68 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaa, ei jatkoon. Kiinnostus menisi heti, itse olen nuoresta asti elänyt tulojen mukaan. Opintolaina tosin on oppirahoina.

Vierailija
47/68 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-20 tonnia ulosotossa ei haittaisi, jos sille olisi järkevä syy ja rahankäyttö fiksua, hyvä työ ja ulosottoa maksaa oma-aloitteisesti mahdollisimman nopeasti pois, mutta 150 000, ei kiitos, en halua pilata omaa elämääni tuolla "nuoruuden hölmöilyllä" (=osoittaa, ettei ota edes vastuuta teoistaan).

Vierailija
48/68 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä, ikinä? 

Itse olen selkeästi alle keskitulon tienaava ihminen, matalapalkkaiseksikin joku voisi nimittää. 

Minulla on ihan yksin maksettavaa asunto- ja opintovelkaa pitkälle toistasataatuhatta euroa. 

Toki palkan määrästä johtuen lainan takaisinmaksuaika on pidempää sorttia. 

Asun yksin ja kukaan ei jaa kuluja.

Autoa ei ole. Jos jotain kalliimpaa tarvitsen, niin pitää suunnitella ja säästää.

Kuitenkin uskon, että selviän lainanmaksusta ainakin jos pysyn työkykyisenä ja työssä.

Kyllä pitkä maksuaika voi tuntua siltä, että "ikinä", mutta toisaalta,

kun on jo hieman aikuisempi, niin tietää, että se "ikinä" menee kuitenkin aika äkkiä.

Vasta olin nuori ja siitäkin on jo kaksikymmentä vuotta.  

:)

Sun pitäisi siis maksaa tuo toistasataatuhatta euroa ensin. Ja sitten aloittaisit nollasta ja ottaisit toistasataatuhatta asuntolainaa ja niin edelleen. Kyllä se tiettyä kärsivällisyyttää vaatii.

Vierailija
49/68 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoton ei! En keksi mitään muuta selitystä tuollaiselle ulosotolle, kuin totaalinen elämänhallinnan puute.

Ryyppäämistä, uhkapelejä, holtitonta shoppailua, autoja, matkustelua, pikavippejä ja/tai "täysillä elämistä".

Jos oma lapseni joskus tekisi tuollaista ja kehtaisi vielä vähätellä väittämällä sitä nuoruuden mokailuksi, niin vetelisin varmaan ympäri korvia.

Vierailija
50/68 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi kynnyskysymys. Minulle nuoruuden hölmöily tarkoittaa sitä, että oksentaa eteisen matolle. Jos on onnistunut hankkimaan tuollaiset velat, on elämänhallinnoissamme tai arvomaailmoissamme niin paljon eroa, että en pitäisi suhdetta mahdollisena. Tämä on minulle vähän sama asia kuin jos kumppaniehdokas istuisi vankilassa ja sanoisi parantaneensa tapansa.

Älä kuitenkaan huoli. On valtavasti niitä, joilla on maksuhäiriömerkintöjä. Löydät kyllä joukosta itsellesi kumppanin.

Hyvin kirjoitettu, olen täysin samaa mieltä.

Vierailija
51/68 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittaa koska tarkoittaa ettei kannata töissä käydä. Kukaan ei elättiä halua nurkkiin pyörimään!

Elätti pyörii nurkissa, kuin lemmikki. Ikävä kyllä ihminen ei voi olla lemmikki.

Vierailija
52/68 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelisin mistä ihmeestä voi kerätä noin isot ulosottovelat. Minulla on pienempi asuntolaina.

t. 26v

Vierailija
53/68 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäävätkö vain maksuhäiriöiset ilman parisuhdetta tässä kylmässä maailmassa. Se aika, kun treffeillä kysytään; onko sinulla maksuhäiriö ja treffit loppuu siihen.

Vierailija
54/68 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäävätkö vain maksuhäiriöiset ilman parisuhdetta tässä kylmässä maailmassa. Se aika, kun treffeillä kysytään; onko sinulla maksuhäiriö ja treffit loppuu siihen.

Etsi toinen uo:lainen

Vierailija
55/68 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittaa koska tarkoittaa ettei kannata töissä käydä. Kukaan ei elättiä halua nurkkiin pyörimään!

Häh? Ap käy töissä ja maksaa velkoja koko ajan.

Itsekin kävin töissä kun maksoin, pienempää summaa tosin, omaa ulosottoani. Miten muuten olisin elänyt ja saanut velkoja lyhennettyä.

Ap:n kohdalla ymmärtäisin noin ison velan jos se on tullut yrityksen kaatumisesta.

Vierailija
56/68 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko olemassa naista joka pyyteettömästi ja romanttisesti rakastuisi mieheen joka on tuolla tavoin taloudellisissa vaikeuksissa ennen suhteen alkamista? Siis uurastamaan tällä tavoin ei-perinteisellä tavalla perheen hyväksi. Siis naisethan ovat uhrautuneet kautta historian miestensä ja perheensä eteen esimerkiksi lastenhoidossa, kodinylläpidossa ja vakaana turvaosapuolena jos puoliso on päihteisiin menevä jne. Mutta onko tällainen itseisarvoiseksi muuttuva pelkän rahan vuoksi uurastaminen jo paljon suurempi kynnyskysymys? Toisin päin tuo oletan on toiminut historiallisesti ja toimii vieläkin. Paljon varmaan hyväksikäyttösuhteita mutta ajan takaa nyt kuten alussa mainitsen pyyteettömyyttä.

Täydellisessä maailmassa rahaa ei tarttis miettiä ollenkaan, elettäis vain silkasta rakkaudesta. Mutta kun ei me eletä sellaisessa maailmassa. Ne naiset, jotka elää jotain romanttista höttöunelmaa ikuisesta rakkaudesta ilman sen mitään tekemistä rahan kanssa, ne on niitä usein vähälahjaisia tai muuten vaan yksinkertaisia/hyväuskoisia, jotka päätyy joko aborttiin, tai usean eri miehen hylkäämiksi yksinhuoltajiksi, kun ne kaikki varattomat, mutta "ah niin romanttiset miehet" vain yllättäen katoaa vaan jonnekin..

Sitten nämä "ei rahaa ollenkaan ajatelleet" romantikkonaiset ovat lopulta yhteiskunnan elättejä, joilla on monta lasta, kaikilla eri isät ja ne isät huitelee ties missä ja verovaroilla maksetaan sekä sen romantikkonaisen, heidän romantikkomiesten, että niiden lasten elämä. Tämäkö on sitten se mitä halutaan? Naisia jotka ei mieti rahaa ollenkaan, koska taikaseinästähän se raha tulee, ei työssä käymisestä tai työssä käyvältä mieheltä?

Voisitte te suomimiehet jo vähän herätä nykyaikaan sieltä viiskytluvulta. Ulkomaalaiset miehet muuten arvostaa suominaisia juurikin siitä syystä ettei heitä ja heidän koko sukua tarvitse elättää. Miettikää sitä. 

Vierailija
57/68 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksuhäiriömerkintöjä on 25-44-vuotiasta miehistä noin 15 prosentilla, ja naisista noin 10 prosentilla. On siis melko suuri todennäköisyys, että treffikumppanilla on sama tilanne. Tällöin asia tuskin on kynnyskysymys.

Vierailija
58/68 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana tarttis tietää mistä velat on tulleet. Koska noin isot velat "nuoruuden hölmöilyllä" tarkoittaa vakavaa väkivaltarikosta tai isompaa vahingontekoa, tyyliin jonkun rakennuksen polttaminen. Tämä jo itsessään olisi mulle ehdoton ei.

Toinen juttu, ei noin ison uo-velan ittelleen hankkineen tyypin kanssa voi mitään vakavampaa edes harkita. Näitä oli nurkissa pyörimässä joskus  nuorempana ennen kuin aloin ajatella itsenäisesti. Nimittäin näitä vikkeläliikkeisiä, joilla on aina jotain kehitteillä mistä muka olis paljon rahaa tulossa ja joille tarttis vipata tonni tuolloin ja toinen tällöin. Osarilla olisi pitänyt ostaa kaikenlaista, autosta lähtien. "Ihan takuulla maksan ne erät" jne. jonka jälkeen auto lähtee perävalot vilkkuen pihasta eikä jätkää näy ennen kuin rahat taas loppuu. Onneksi tulin järkiini. Lopulta.

Vierailija
59/68 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjassa 'tyhmiä kysymyksiä'.

Jos itsellä on raha-asiat kunnossa --> järkevä, asioistaan huolehtiva nainen.

Miksi hän vaarantaisi oman elämänsä taloudellisesti jonkun luuserin takia?

Vain samanmoinen nainen (--> ylivelkaantunut, oma talous kuralla) voi olla kiinnostunut noin syvällä velkasuossa rämpivästä miehestä.

Vierailija
60/68 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko olemassa naista joka pyyteettömästi ja romanttisesti rakastuisi mieheen joka on tuolla tavoin taloudellisissa vaikeuksissa ennen suhteen alkamista? Siis uurastamaan tällä tavoin ei-perinteisellä tavalla perheen hyväksi. Siis naisethan ovat uhrautuneet kautta historian miestensä ja perheensä eteen esimerkiksi lastenhoidossa, kodinylläpidossa ja vakaana turvaosapuolena jos puoliso on päihteisiin menevä jne. Mutta onko tällainen itseisarvoiseksi muuttuva pelkän rahan vuoksi uurastaminen jo paljon suurempi kynnyskysymys? Toisin päin tuo oletan on toiminut historiallisesti ja toimii vieläkin. Paljon varmaan hyväksikäyttösuhteita mutta ajan takaa nyt kuten alussa mainitsen pyyteettömyyttä.

Täydellisessä maailmassa rahaa ei tarttis miettiä ollenkaan, elettäis vain silkasta rakkaudesta. Mutta kun ei me eletä sellaisessa maailmassa. Ne naiset, jotka elää jotain romanttista höttöunelmaa ikuisesta rakkaudesta ilman sen mitään tekemistä rahan kanssa, ne on niitä usein vähälahjaisia tai muuten vaan yksinkertaisia/hyväuskoisia, jotka päätyy joko aborttiin, tai usean eri miehen hylkäämiksi yksinhuoltajiksi, kun ne kaikki varattomat, mutta "ah niin romanttiset miehet" vain yllättäen katoaa vaan jonnekin..

Sitten nämä "ei rahaa ollenkaan ajatelleet" romantikkonaiset ovat lopulta yhteiskunnan elättejä, joilla on monta lasta, kaikilla eri isät ja ne isät huitelee ties missä ja verovaroilla maksetaan sekä sen romantikkonaisen, heidän romantikkomiesten, että niiden lasten elämä. Tämäkö on sitten se mitä halutaan? Naisia jotka ei mieti rahaa ollenkaan, koska taikaseinästähän se raha tulee, ei työssä käymisestä tai työssä käyvältä mieheltä?

Voisitte te suomimiehet jo vähän herätä nykyaikaan sieltä viiskytluvulta. Ulkomaalaiset miehet muuten arvostaa suominaisia juurikin siitä syystä ettei heitä ja heidän koko sukua tarvitse elättää. Miettikää sitä. 

Tämä nyt on täysin harhainen aloitus. Lähes kaikki suomailaiset käyvät töissä. Työpaikkahan maksaa palkan muodossa elämän, jos töihin kelpuutetaan.