Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koira syö innoissaan markettipaskaa

Vierailija
08.01.2021 |

Olen törmännyt tähän "markettipaskan" käsitteeseen koirakeskusteluissa. Markettipaskalla käsittääkseni viitataan ruokakaupoissa myytävään koiranruokaan, joka ilmeisesti olisi merkittävästi huonompaa verrattuna lemmikkikaupoissa myytävään koiranruokaan.
Koirani rakastaa markettipaskaa. Se on edullista ja vaikuttaa sopivan hyvin koiran ruuansulatukselle. Koira voi hyvin ja on terve ja aktiivinen. Niin mikä vika tässä markettipaskassa oikein siis on?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kiihdy! Hau hau champion on ihan hyvää, meidän moppe tykkää.prisman sikanautakin kelpaa,

Vierailija
2/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai siinä muuta vikaa ole kuin että koiraa hävettää, kun joutuu tuollaista moskaa syömään kun kaverit saa merkkiherkkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei uskalleta näyttää tessulle edes pakkausta, jossa on punalappu. Kerran näki, suuttui, eikä syönyt.

Vierailija
4/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen sinä. Mun koira syö ihmispaskaa 🤦🏼‍♀️

Vierailija
5/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo ronkeli koira, arvostan!

Vierailija
6/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiän Murre haluu aina perjantaisin nakkikiskalle. Eihän se auta kun mennä..

Vierailija
7/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei... Avaatko vähän mistä koirasi tätä löytää?

Vierailija
8/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pakko kommentoida, että mun koira syö myös koiranpaskaa tilaisuuden tullen (ei kuitenkaan omaansa). Ap

Vierailija
9/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä mitään vikaa olekaan. Kuitenkin hyvä katsoa että  ei olisi liikaa vehnää, lihapitoisuus mahdollisimman korkea.

Vierailija
10/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te syötä tähteitä koirille? Aikanaan meillä koirat sai kuppiinsa jämiä ja kaikkea vanhaksi menevää sapuskaa. Niitä sitten jatkettiin tarvittaessa keitetyillä perunoilla tai riisillä. Ihan hyvin tuntui koirat pärjäävän. 

Vierailija
11/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te syötä tähteitä koirille? Aikanaan meillä koirat sai kuppiinsa jämiä ja kaikkea vanhaksi menevää sapuskaa. Niitä sitten jatkettiin tarvittaessa keitetyillä perunoilla tai riisillä. Ihan hyvin tuntui koirat pärjäävän. 

Koirat syö nykyään koirille valmistettua ruokaa, vaikka varmaan joo pärjäisivät hyvin ihmisten ruuantähteillä. Mä en ole kertaakaan antanut koiralle tähteitä kun sillä on noita omia ruokia, jota saa tietyt määrät. Ruokkiikohan joku vielä koiriaan ruuantähteillä?

Vierailija
12/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markettiruoka on halpaa, koska ravintoaineet on korvattu halvemmilla aineilla.

Monet näistä halvemmista aineista aiheuttaa allergioita yms muuta ikävää, joko heti tai pitempään käytettäessä.

Esim sukulaisen koira, joka söi pedigreetä, vietiin virtsakivien vuoksi eläinlääkäriin ja sukulainen kysyi, että mistä nämä virtsakivet johtuvat. Ravinnosta, vastasi eläinlääkäri.

Voihan ihminenkin syödä pelkkiä hampurilaisia ja pysyä hengissä. Se voi myös aiheuttaa pidemmän päälle kaikenlaista vaivaa.

Saattaa olla, että koira eläisi muutaman vuoden pitempään paremmalla ruualla, mutta sitähän on vaikea omistajalle osoittaa.

Omistaja katsoo, että koiran kakka on kiinteää, niin se on hyvä. Kun taas paremmalla ravinnolla kakkaa tulisi vain kolmasosa aikaisemmasta määrästä.

Vierailija
13/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pakko kommentoida, että mun koira syö myös koiranpaskaa tilaisuuden tullen (ei kuitenkaan omaansa). Ap

Lucky you... BOTH of you!!!

Oma koirani oli astetta häiriintyneempi tapaus...

Muistan teininä kun olin sen kanssa lenkillä, ja tapasin kioskilla tytön johon olin korviani myöten ihastunut. Tämä koirani oli Siperian Huskyn ja Karjalan Karhukoiran sekoitus, varsin aktiivinen luonne siis.

Turhautui tosi nopeasti jos jäätiin hetkeksi aloilleen johonkin, ja osasi turhautumisensa kyllä todella osoittaa, ulvoi suden lailla, pyöri jaloissa rauhattomana, nakersi housun punttia, you name it...

Tämän luontokappaleen mieleenpainuvin bravuuri oli tosin tuo kyseinen kohtaaminen ihastukseni kanssa. Hetken levottomana pyörittyään, ja huomattuaan ettei aiheuta vastakaikua, väänsi hillittömän, höyryävän paskan lähes ihastukseni jalkojen juureen (syytä ehkä mainita että normaalisti teki tarpeensa monta metriä tieltä ja pihoilta sivuun).

Taisi olla vähän mustis tai jotain?! :-p

No, koska tämäkään ei aiheuttanut toivottua reaktiota riittävän rivakasti, alkoi se hetken päästä syödä tuotostaan äänekkäästi ja ahnaasti, ilolla ja riemulla!

Kuten arvata saattaa, koko kioskilla hengaillut jengi räjähti nauramaan, ja ihastukseni meni ihan sanattomaksi, hän kun todisti performanssia aitiopaikalta.

Jatkoin matkaa mitään sanomatta korvat punaisena.

Luulen että se teki tuon tempun ihan silkkaa mustasukkaisuuttaan, tai vain vittuillakseen!

Vierailija
14/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä samainen koiruus oli muutenkin ”hieman” poikkeava tapaus, yritti kaiken aikaa panna ihan kaikkea, siis IHAN kaikkea! :-o

Sohva oli jees, perheen kissat oli jees, nokisutari oli jees...

...ja tietty lajitoverinsa, luonnollisesti :-)

...Sillä erotuksella, että mikäli tarjolla oli vaihtoehtoja, niin muiden urosten selkään kiipesi ensimmäisenä. Ja siirtyi yrittämään joukon naaraita vasta kun oli yrittänyt IHAN JOKAISTA urosta ensin! :-|

Vierailija
15/49 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei... Avaatko vähän mistä koirasi tätä löytää?

Useimmiten semisyrjäisistä metsistä asutuksen liepeiltä. Pakko myöntää, ettei tämä nyt ihan jokapäiväistä ole. Mistäkö tiedän, että on ihmisen? Muutaman kerran vieressä on ollut paperia, kerran kalsarit🤢

Lenkkeilemme sekä tiellä että maastossa. Schaibapaikkoja tulee tietysti löydöksen jälkeen kartettua, mutta on tämä niin harvinaista, etten muista jatkuvasti olla varuillani.

Vierailija
16/49 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Royal can on usassa halpaa markettiruokaa. Täällä se on mainostettu ja hinnoiteltu laaturuoaksi. Kennelliiton kasvattajakoulutuksessa varoitettiin tämän ruoan huonolaatuisuudesta etenkin pentujen kohdalla.

Vierailija
17/49 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markettipaskassa ei ole kyse siitä, tykkääkö koira siitä vai ei tai toimiiko ruoansulatus vai ei.

Osa marketeissa myydystä koiran ruoasta on laadukasta, osa taas ei ole.

Vierailija
18/49 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä samainen koiruus oli muutenkin ”hieman” poikkeava tapaus, yritti kaiken aikaa panna ihan kaikkea, siis IHAN kaikkea! :-o

Sohva oli jees, perheen kissat oli jees, nokisutari oli jees...

...ja tietty lajitoverinsa, luonnollisesti :-)

...Sillä erotuksella, että mikäli tarjolla oli vaihtoehtoja, niin muiden urosten selkään kiipesi ensimmäisenä. Ja siirtyi yrittämään joukon naaraita vasta kun oli yrittänyt IHAN JOKAISTA urosta ensin! :-|

Se on dominoivaa käytöstä, ei panemista, jos sinusta ei ole johtajaksi.

Vierailija
19/49 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos markettiruoka on viljaton

Antibioottivapaa

Vierailija
20/49 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna ei sula, liukene koiran elimistössä.

Sitten on tietysti joukko vaarallisia aineita, myrkyllisiä koiralle.