Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äippäloma päättymässä, työhön paluu ja opinnot

Ap
08.01.2021 |

Tilanteeni seuraavanlainen lyhyesti:
Minulla on vakituinen työpaikka odottamassa töihin paluuta äitiysloman päättyessä puolen vuoden päästä. Työ kolmivuorotyötä hankalilla työajoilla. Henkilökunta vaihtunut johtoporrasta myöten. Työolot muuttunee (esim. kellokorttisysteemi tullut ja tietojärjestelmät muuttunut). Puoliso myös vuorotyössä toisella paikkakunnalla. Olin yhteydessä työpaikkaan kysyen voivatko joustaa työajoissa että ehdin viedä ja hakea lapseni päiväkodista. Opintoni keskeytyi vauvan synnyttyä vasten tahtoani jota reilu puoli vuotta jäljellä. Opparia käyty aiemmin ennen keskeytystä toistaiseksi voimassa olevalla-työsopimuksella. Olin ollut useamman vuoden töissä samassa paikassa jo ennen oppisopimusta. Nyt uusi johtaja sanoi että voin palata samalla työsopimuksella mutta mikäli aion opparin suorittaa myös loppuun ohessa sopimukseni muutetaan vakituisesta määräaikaiseksi. Valmistuessa kyseiseen ammattitutkintoon ei ole luvassa palkankorotusta. Työpaikka ei omien sanojen mukaan pysty tarjoamaan 100% työtuntimäärällä olevaa pestiä mikäli en kykene 3-vuorotyöhön vaan siinä tapauksessa tekisin vajaata viikkoa. Tämä meinaisi sitä että pitäisi etsiä toinen työpaikka oheen maksaakseni laskut ja elättääkseni perhettäni mikä ei tunnu nykyisessä elämäntilanteessa mielekkäältä kun saisi sitten sumplia enempi aikataulutuksia. Tukiverkostot ei riittävät että päiväkoti vienti-hakuasioissa auttaisi.
Palkka yllämainitussa työpaikassa nettona vuoroista riippuen 1600-1800e/kk.
Puolisoni koki että työpaikan johtoporras kusettaisi munua uuteen sopimukseen suostuttemalla jolloin voin menettää oikeuksiani ja etuuksia. Olen aloittanut työskentelyn firmassa 10v sitten.

Miten te toimisitte tilanteessani?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ottaisin hoitovapaata, vääntäisin toisen lapsen heti perään ja yrittäisin tehdä loput kouluhommat etänä kirjallisesti, jos vain mahdollista. Sitten kun saisin paperit pihalle menisin töihin. Pitäisin sitä nykyistä työpaikkaa työnhakutyöpaikkana, ja hakisin samaan aikaan parempaa työpaikkaa.

Lapsiluku täynnä

-ap

Vierailija
22/29 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin kouluun yhteyttä ja selvittäisin millä tavoin opinnot voisi suorittaa loppuun. Onko esim. muita vaihtoehtoja kuin oppisopimus. Onko sulla pohjalla jo joku aiempi tutkinto, minkä päälle tuota oppisopimustutkintoa teet vai onko tämä ensimmäinen ammattisi? Kiinnostaako sua se sun vanha työpaikka? Siis onko ok työtä? Ajattelitko jäädä sinne vai haluatko tehdä jotain muuta tai vaihtaa työpaikkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä 3 vuorotyössä saa käteen 1600-1800 euroa / kk.

Ap valehtelee ja provoilee.

Ja mitä varten muka olet oppisopimiskoulutuksessa, jossa sulla jo oli vakituinen tuöpaikka?

Aivan käsittämätön tarina,

Tämä on pelkkää paskaa koko juttu, alusta loppuun

Vierailija
24/29 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap.

Tietenkin oppisopimus on määräinen työsopimus.

Ja miten kummassa muka työpaikan henkilöstö on muka vaihtunut, ja oikein johtajia myöten?

Vierailija
25/29 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä 3 vuorotyössä saa käteen 1600-1800 euroa / kk.

Ap valehtelee ja provoilee.

Ja mitä varten muka olet oppisopimiskoulutuksessa, jossa sulla jo oli vakituinen tuöpaikka?

Aivan käsittämätön tarina,

Tämä on pelkkää paskaa koko juttu, alusta loppuun

Niin on. Palkkakin hatusta temmattu.

Jo ilta ja yölisät nostavat palkkaa melkoisesti.

Puhumattakaan vkonloppu lisistä.

Vierailija
26/29 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ap.

Tietenkin oppisopimus on määräinen työsopimus.

Ja miten kummassa muka työpaikan henkilöstö on muka vaihtunut, ja oikein johtajia myöten?

Johtajia eläköitynyt, lähiesimies erotettu. Moni rivityöntekijä sai tarpeekseen kun työajat, tehtävät, palkka ja sijainti miinuksia

-ap

Vierailija
27/29 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ottaisin kouluun yhteyttä ja selvittäisin millä tavoin opinnot voisi suorittaa loppuun. Onko esim. muita vaihtoehtoja kuin oppisopimus. Onko sulla pohjalla jo joku aiempi tutkinto, minkä päälle tuota oppisopimustutkintoa teet vai onko tämä ensimmäinen ammattisi? Kiinnostaako sua se sun vanha työpaikka? Siis onko ok työtä? Ajattelitko jäädä sinne vai haluatko tehdä jotain muuta tai vaihtaa työpaikkaa?

Kyseessä ensimmäinen ammattitutkinto, lukiopohja taustalla, olen pitänyt aiemmasta työstä mutta en tiedä miten työolot vastaavat edeltäviä vuosia enää isojen muutosten myötä. Olen ollut sitoutunut työpaikkaan mutta nykymuutokset mietityttää ja se kuinka työpaikka tulee vastaan elämäntilanteessani

-ap

Vierailija
28/29 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt, että vuoropäiväkodissa lasta ei voi viedä eikä hakea nukkuma-aikaan, eli tietyt tunnit yöllä ja päiväuniaikaan on rauhoitettu. Muuten lapset viedään ja haetaan vanhempien ilmoittamien hoitoaikojen mukaan. 

Meillä voi hakea ja viedä koska tahansa, toki keskustellaan siitä, onko tarpeen noutaa lapsi yöllä klo 1 ja tuoda takaisin klo 7. Päivähoitopaikka ei voi määrittää, koska lapsen saa tuoda tai hakea.

Vierailija
29/29 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt, että vuoropäiväkodissa lasta ei voi viedä eikä hakea nukkuma-aikaan, eli tietyt tunnit yöllä ja päiväuniaikaan on rauhoitettu. Muuten lapset viedään ja haetaan vanhempien ilmoittamien hoitoaikojen mukaan. 

Meillä voi hakea ja viedä koska tahansa, toki keskustellaan siitä, onko tarpeen noutaa lapsi yöllä klo 1 ja tuoda takaisin klo 7. Päivähoitopaikka ei voi määrittää, koska lapsen saa tuoda tai hakea.

Kyllä voi.

Nimittäin päiväkodilla on tietyt aukioloajat.

Jos se menee kiinni klo 17 sun haettava lapsesi siihen mennessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän