Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten vihan tunteet edelleen tabu?

Vierailija
08.01.2021 |

Yle uutisissa juttu: Netta Brant masentui, kun vihaisuutta ei saanut näyttää - hän ja sadat muut naiset kertovat, miltä tuntuu, kun suuttuminen kielletään.
Omakohtaista kokemusta, kun ex-mieheni kielsi vihastumasta kenellekään ihmiselle tai hänelle, mutta salli toki itselleen vihan näyttämisen. Aina oli tuomitsemassa, jos jonkun ihmisen käytös on oikeasti vääränlaista minua kohtaan, siis joku tuntematon saa vaikka haukkua minua, mutta mies sanoo, että pitää olla rauhallinen ym. että minun käytös pitää olla aina asianmukaista ja rauhallista. Mitä helvettiä? Jos joku häntä haukkuu, niin toki miehelle ne sallitaan. Eikä muutenkaan suhteessa saanut olla mitään tunteiden näyttöä, kuin olla iloinen ja mukava 24h? Mitä mielipiteitä tämä kertoo teille, ja teidän omissa ihmis suhteissa?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutulta kuulostaa. Vain naiselle voidaan sanoa, että hän näyttää rumalta suuttuessaan, nainen on hysteerinen, jos kokee tulleensa väärinkohdelluksi. Nainen nalkuttaa, jos huomauttaa jostain. Juuri näin ohjelman, jossa eräs bloggaaja kertoi, että hän alkoi saada vihapostissa huorittelua yms, kun kertoi saavansa lapsen yksin. Naisten huorittelun luulisi olevan jo mennyttä aikaa, mutta sitä tapahtuu edelleen. Miehellä ei ole edes vastaavaa sanaa tai ainakaan se ei ole yhtä loukkaava. Joten kyllä, elämme edelleen jossain menneessä ajassa, jossa naisia kontrolloidaan monin tavoin.

Naisia _halutaan_ kontrolloida.

Vierailija
62/80 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, ja nykyään sinkku. En muista että koskaan olisin kokenut suoranaista vihan tunnetta. Olen samaa mieltä kuin ap:n mies, on aina parempi olla rauhallinen, vaikka kokisikin vääryyttä. Oma parisuhteeni kaatui juuri tuohon, kun puolisoni "päästeli höyryjä" vähän liian rajusti ja usein minun makuuni.

m44

Idiootti. Olet juuri sellainen mies, jota tuo artikkeli kritisoi.

Jokaisella on oikeus suuttua, jos kokee vääryyttä. Naisen vihan tunne on silti tabu. Suuttuva nainen on nalkuttaja, mies ei. Ymmärrätkö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuittupäät usein purkavat mm. mieheensä vihansa, vaikka miehellä ei oikeasti ole paljon tekemistä naisen huonon tuulen kanssa. Sitä oikeutetaan sitten jollain voimaantumisella, vaikka se on henkistä väkivaltaa.

Mun mielestä tällaisia laukovien kannattaisi katsoa Pokka Pitää jaksoja. Kyseessä on komedia, mutta sarja kuvastaa hyvin passiivisaggren kotirouvan sielunmaisemaa.

Vierailija
64/80 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, ja nykyään sinkku. En muista että koskaan olisin kokenut suoranaista vihan tunnetta. Olen samaa mieltä kuin ap:n mies, on aina parempi olla rauhallinen, vaikka kokisikin vääryyttä. Oma parisuhteeni kaatui juuri tuohon, kun puolisoni "päästeli höyryjä" vähän liian rajusti ja usein minun makuuni.

m44

Idiootti. Olet juuri sellainen mies, jota tuo artikkeli kritisoi.

Jokaisella on oikeus suuttua, jos kokee vääryyttä. Naisen vihan tunne on silti tabu. Suuttuva nainen on nalkuttaja, mies ei. Ymmärrätkö?

En.

Vierailija
65/80 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Miksi ihmisille kehittyy aggressiota? Omituisia ihmisiä. En ymmärrä.

Kyllä minunkin täytyisi ihan tarkoituksella kehittää itselleni aggressiota jos vaikkapa harrastaisin painonnostoa tai joutuisin sotaan rintamalle tms. Tuollaisissa tilanteissa tarvitsee kontrolloitua aggressiota jotta pystyy puskemaan kovempaa eteenpäin. Kyllähän aggression luominen on pidemmän päälle väsyttävää ja rasittavaa, mutta väliaikaisesti se voi poikkeusloissa olla välttämätöntä.

Mutta siis joillekin ihmisille kehittyy aggressiota itsestään, vaikka he eivät tietoisesti tahdonvoimalla pakottaen kehitä sitä? Miksi? Ovatko he sairaita? Vai ovatko heidän elinolonsa aivan sairaat, sellaiset jotka tuottavat aggressiota? Elävätkö nuo artikkelin suomalaiset ihmiset joissain sotaoloissa, kuin olisivat rintamalla? Onko Suomessa sota?

t. Mies

Lemme womansplain it to u!

Jos olet lapsesta saakka (tyttönä) mitätöity, alistettu, ohitettu, tukahdutettu ja kohdeltu alempiarvoisena, niin se alkaa syödä mielenterveyttäsi.

Epäoikeudenmukaisuus aiheuttaa aggressioita. Henkinen väkivalta aiheuttaa sitä myös.

Sinun on vaikea ymmärtää, koska olet kasvatettu poikana ja mieheksi. Teitä paapotaan ja teitä ei kohdella kuin esineitä ja sellaisina olentoina, joiden elämän tehtävä on uhrautua miehiä varten heidän esineikseen.

Naiset ja tytöt amputoidaan henkisesti jo pienestä pitäen, ja heidät survotaan sellaiseen muottiin joka on epäinhimillinen.

Ei saa olla kokonainen ihminen, kuten miehet. Vaan pitää olla hymistelevä, sievä, ja miellyttävä. Vaikka tuntuisi pahalta. Ja pitää sysätä omat tarpeet kokonaan pois, jotta "saa" hoivata toisia.

Kyllä se vtuttaa!

Oletko ns. sukunimihullu?

En ole kyseinen tapaus, mutta en myöskään ymmärrä miksi häntä aina dissataan, koska itse ainakin olen ymmärtänyt hänen pointtinsa.

Ei pahalla, mutta olette aivopestyjä, kuten suurin osa naisista nykyään jossain määrin.

eri

Ja sinä olet naisia vähättelevä mies.

Oon itsekin kokenut tuota "tytön pitää olla hymyilevä, hillitty ja siveä" - kulttuuria. Lukuisat kerrat esim. baarissa joku joikale on sanonut "mikset hymyile? Miksi näytät noin vihaiselta?" Mulla on siis ns. resting bitch face.

Kuinka usein miehiä kehotetaan hymyilemään? Varmasti harvemmin kuin naisia.

Kaikkien tulisi olla jossain määrin kohteliaita.

Vierailija
66/80 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpäs olin samassa lukiossa Netan kanssa!Hih-hih!

Vierailija
67/80 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minunkin täytyisi ihan tarkoituksella kehittää itselleni aggressiota jos vaikkapa harrastaisin painonnostoa tai joutuisin sotaan rintamalle tms. Tuollaisissa tilanteissa tarvitsee kontrolloitua aggressiota jotta pystyy puskemaan kovempaa eteenpäin. Kyllähän aggression luominen on pidemmän päälle väsyttävää ja rasittavaa, mutta väliaikaisesti se voi poikkeusloissa olla välttämätöntä.

Mutta siis joillekin ihmisille kehittyy aggressiota itsestään, vaikka he eivät tietoisesti tahdonvoimalla pakottaen kehitä sitä? Miksi? Ovatko he sairaita? Vai ovatko heidän elinolonsa aivan sairaat, sellaiset jotka tuottavat aggressiota? Elävätkö nuo artikkelin suomalaiset ihmiset joissain sotaoloissa, kuin olisivat rintamalla? Onko Suomessa sota?

t. Mies

Jos olet lapsesta saakka (tyttönä) mitätöity, alistettu, ohitettu, tukahdutettu ja kohdeltu alempiarvoisena, niin se alkaa syödä mielenterveyttäsi.

Epäoikeudenmukaisuus aiheuttaa aggressioita. Henkinen väkivalta aiheuttaa sitä myös.

Sinun on vaikea ymmärtää, koska olet kasvatettu poikana ja mieheksi. Teitä paapotaan ja teitä ei kohdella kuin esineitä ja sellaisina olentoina, joiden elämän tehtävä on uhrautua miehiä varten heidän esineikseen.

Naiset ja tytöt amputoidaan henkisesti jo pienestä pitäen, ja heidät survotaan sellaiseen muottiin joka on epäinhimillinen.

Ei saa olla kokonainen ihminen, kuten miehet. Vaan pitää olla hymistelevä, sievä, ja miellyttävä. Vaikka tuntuisi pahalta. Ja pitää sysätä omat tarpeet kokonaan pois, jotta "saa" hoivata toisia.

Kyllä se vtuttaa!

Niin tyhjää jargoniaa ja ulkoaopeteltua fraserologiaa. Plaa-plaa-plaa. Naiset sitä ja tytöt tätä ja miehet sitä sun tätä. Pää nyt pois sieltä - missä lie kammiossa sitä huljutteletkin! Avaa silmäsi ja näe! Elämä ja ihmiset ovat niin paljon muuta kuin tyhjiä sloganeja. 

Vierailija
68/80 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Mies

Kyllä se vtuttaa!

Miehillä on aina  niin helppoa ja kivaa.

Onhan se helpompaa jos ei ole alistettu ja mitätöity.

Myös rikkailla on helpompaa kuin köyhillä.

Terveenä on helpompaa kuin sairaana.

Kauniina on helpompaa kuin rumana.

Sitä ei vaan oikein ole helppo ymmärtää niitä omia etuoikeuksiaan, kun ei ole kokemusta siitä mitä on olla ilman niitä.

Sama koskee kaikkia. Nainen on monessa tilanteessa paremmalla oksalla kuin mies, mutta ottaa sen itsestäänselvyytenä eikä ole kiinnostunut miehen alisteisesta asemasta. Kukaan ei kuitenkaan aina ole rikkain, tervein, kaunein, vähemmän mitätöity jne. Kaikilla on taakkansa. Toisaalta aina on joku rikkaampi, terveempi, kauniimpi jne. Suomessa ei mielestäni voi kategorisesti väittää naisten ja tyttöjen huonommasta asemasta eikä stereotyyppisesti asettaa odotuksia kenenkään alistamisesta sukupuolen perusteella. 

Vierailija
69/80 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Mies

Kyllä se vtuttaa!

Miehillä on aina  niin helppoa ja kivaa.

Onhan se helpompaa jos ei ole alistettu ja mitätöity.

Myös rikkailla on helpompaa kuin köyhillä.

Terveenä on helpompaa kuin sairaana.

Kauniina on helpompaa kuin rumana.

Sitä ei vaan oikein ole helppo ymmärtää niitä omia etuoikeuksiaan, kun ei ole kokemusta siitä mitä on olla ilman niitä.

Sama koskee kaikkia. Nainen on monessa tilanteessa paremmalla oksalla kuin mies, mutta ottaa sen itsestäänselvyytenä eikä ole kiinnostunut miehen alisteisesta asemasta. Kukaan ei kuitenkaan aina ole rikkain, tervein, kaunein, vähemmän mitätöity jne. Kaikilla on taakkansa. Toisaalta aina on joku rikkaampi, terveempi, kauniimpi jne. Suomessa ei mielestäni voi kategorisesti väittää naisten ja tyttöjen huonommasta asemasta eikä stereotyyppisesti asettaa odotuksia kenenkään alistamisesta sukupuolen perusteella. 

Silti naisten oletetaan pariutuvan ja saavan lapsia? Väestöliitto jaksaa tuon tuosta syyllistää lapsettomia sinkkuja.

Vierailija
70/80 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naisen viha ole tabu, vaan naisten tekemä perheväkivalta.

Oma äitini on ollut väkivaltainen alkoholisti niin kauan, kuin muistan ja olen elänyt koko lapsuuteni mielivaltaisen henkisen ja fyysisen väkivallan pelossa.

Itsestäni ei tullut ”kiltti tyttö” ja teini-iässä viha sai minusta vallan. Aika pian opin, että minun pitää oman itseni takia oppia kontrolloimaan tunteitani, ei siksi, että sitä minulta naisena odotetaan.

Viha on luonnollinen tunne, mutta henkisesti kypsät ihmiset oppivat purkamaan sen niin, ettei sitä tarvitse kaataa muiden niskaan. Ei ole mitään voimaannuttavaa purkaa omaa pahaa oloaan puolisoonsa, lapsiinsa tai kaupan kassaan huutamalla tai riehumalla. Tätä tekevät sekä miehet ja naiset. Usein käytöksen taustalla on puhdas itsekkyys, ei mikään yhteiskunnan vaatimusten aiheuttama, lopulta murtunut pato.

Vierailija
71/80 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini on ollut väkivaltainen alkoholisti niin kauan, kuin muistan ja olen elänyt koko lapsuuteni mielivaltaisen henkisen ja fyysisen väkivallan pelossa.

Itsestäni ei tullut ”kiltti tyttö” ja teini-iässä viha sai minusta vallan. Aika pian opin, että minun pitää oman itseni takia oppia kontrolloimaan tunteitani, ei siksi, että sitä minulta naisena odotetaan.

Viha on luonnollinen tunne, mutta henkisesti kypsät ihmiset oppivat purkamaan sen niin, ettei sitä tarvitse kaataa muiden niskaan. Ei ole mitään voimaannuttavaa purkaa omaa pahaa oloaan puolisoonsa, lapsiinsa tai kaupan kassaan huutamalla tai riehumalla. Tätä tekevät sekä miehet ja naiset. Usein käytöksen taustalla on puhdas itsekkyys, ei mikään yhteiskunnan vaatimusten aiheuttama, lopulta murtunut pato.

Sehän on maailmanlaajuisesti todistettu nyt näin koronan aikana ettei valtaosa kestä asua saman katon alla oman perheensä kanssa. Miksi tästä ei puhuta? Parisuhteen ihanuutta työnnetään ovista ja ikkunoista ottamatta huomioon ettei näillä näkymin enemmistölle sovi yhdessäolo ja perheellistyminen.

Vierailija
72/80 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kiltiltä vaikuttava nainen, mutta uskallan kyllä suuttua kun suututtaa. Huomaan, että verrattuna vihaiseen mieheen minun on oltava vihaisena tuota miestä paljon loogisempi ja kypsempi tullakseni kuulluksi. No, sitten olen koska en nyt halua huvikseni suuttua ilman että siitä jotain hyödyn. Mutta ei se reilua ole. Ihmettelen millaisia lapsia moni mies on suuttuessaan.

Vierailija
73/80 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Joku järkeväkin postaus tässä ketjussa.

m44

Vierailija
74/80 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Mies

Kyllä se vtuttaa!

Niin tyhjää jargoniaa ja ulkoaopeteltua fraserologiaa. Plaa-plaa-plaa. Naiset sitä ja tytöt tätä ja miehet sitä sun tätä. Pää nyt pois sieltä - missä lie kammiossa sitä huljutteletkin! Avaa silmäsi ja näe! Elämä ja ihmiset ovat niin paljon muuta kuin tyhjiä sloganeja. 

Tositarina. Kaveri avioitui upean ja lämpöä huokuvan naisen kanssa. Kuuluu näihin keille kelpaa kotona oleminen jne. Kaverinsa kadehtii ääneen ja toivoo saavansa samanlaisen. Vuosi 2021 ja halutaan kotiäiti-/rouva (!?)

Vierailija
75/80 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen niin sitä mieltä että tämä asia on tärkeä ottaa esille.

Olen huomannut kyllä, että tytöt ja naiset nähdään sellaisina kontrolloitavina nukkeina, joilta odotetaan sitä hymyilyä (ei liikaa, esim naurua vain maltillisesti) ja sievää käytöstä.

Ja tässä pitää tietää myös se, että sisäistetty misogynia ei helpota tätä asiaa yhtään. Naiset itsekin sietävät toistensa vihantunteita huonommin kuin miesten, joille se on suotua.

Onhan tämä aika järkyttävää tajuta. On 2021.

Vielä kun naiset oppisivat ottamaan vastuuta valinnoistaan, niin ei tarvitsisi tuntea niin paljon viihaakaan.

Naisen aivot ovat erilaiset. Nainen ei psykologisesti kestä jos on ollut väärässä ja käyttäytyy sen takia lapsellisesti.

Vierailija
76/80 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut kyllä, että tytöt ja naiset nähdään sellaisina kontrolloitavina nukkeina, joilta odotetaan sitä hymyilyä (ei liikaa, esim naurua vain maltillisesti) ja sievää käytöstä.

Ja tässä pitää tietää myös se, että sisäistetty misogynia ei helpota tätä asiaa yhtään. Naiset itsekin sietävät toistensa vihantunteita huonommin kuin miesten, joille se on suotua.

Vielä kun naiset oppisivat ottamaan vastuuta valinnoistaan, niin ei tarvitsisi tuntea niin paljon viihaakaan.

Naisen aivot ovat erilaiset. Nainen ei psykologisesti kestä jos on ollut väärässä ja käyttäytyy sen takia lapsellisesti.

#NAISVIHA NÄKYVÄKSI

Tällä oikeutetaan nyrkin ja hellan väliin tunkeminen.

#HERÄTYS

Vierailija
77/80 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostavaa, onko tästä jotain linkkiä? Selittäisi kyllä monta omaakin kokemusta.

Vierailija
78/80 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
79/80 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein taustalla on kyllä se, että ei ole koskaan oppinut kanavoimaan vihan tunteitaan ja siksi voi aikuisena tulla aika jänniä hetkiä, kun olet vasta harjoittelemassa vihan tunteiden hallintaa. Tämä kannattaa muistaa myös, kun olette tuomitsemassa näitä ns. tyhjästä raivoajia.

Vierailija
80/80 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen. Mitäpä muutakaan tämän palstan sisältö enimmäkseen on kuin naisten aggressioita ja vihan purkauksia lähinnä miehiä ja vähän muitakin naisia kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi