Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurini on niin pihi, ettei laita edes valoja päälle pimeällä/hämärällä!

Vierailija
08.01.2021 |

Asun kerrostaloasunnossa, ja vastapäätä minua asuu pihi mies. Hän elää hyvin vaatimattomasti, eikä suo itselleen oikeastaan mitään huveja, vaikka hän on ihan hyvätuloinen. Olen monesti iltahämärässä huomannut hänen ikkunastaan, ettei siellä ole valoja päällä vaikka naapuri onkin kotona. Otin tänään asian puheeksi, ja hän sanoi että laittaa asuntoonsa valot päälle vasta, kun ulkona on pilkkopimeää. Kun alkaa olla hämärä, hän sytyttää yhden ainoan kynttilän, joka ei paljoa valoa tuo. Naapuri myös kuulemma pitää pimeällä valoja päällä vain siinä huoneessa, missä hän milloinkin on, ja heti huoneesta poistuessaan sammuttaa valot, vaikka tulisi takaisin minuutin päästä. Miesparka, hänestä tulee vanhempana varmaan puolisokea, kun elää niin hämärässä. Kyllä on jotkut pihejä, eikä hän tuolla valojen pois päältä pitämisellä säästä kuin enintään pari euroa kuussa...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pösilö

Vierailija
2/23 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole omaa elämää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla ole omaa elämää?

On on, mutta päätin vain ottaa naapurini pihiyden puheeksi.

Ap

Vierailija
4/23 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vanhukset pihistelee kuivaushuoneen kuivauskoneen käytössä. Mukavasti märät vaatteet muhii ja ilmankosteus lähentelee sataa. Välillä joku on käynyt sammuttamassa koko laitteen, kun olen kuivattanut pyykkejäni. Sähköä pitää säästää! Ei niin väliä vaikka koko talo homehtuu.

Vierailija
5/23 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään pala valot päällä niissä huoneissa, joissa ei olla. Ei ole pihejä. Miksi pitäisi olla valot päällä huoneessa, jossa ei olla?

Vierailija
6/23 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkaan naapuriasunnossa ei ole koskaan valoja päällä. Omistaja asuu pääkaupunkiseudulla ja tämä lienee hänen kakkos-kolmos-kesäasuntonsa keskellä kaupunkia järven r annalla ja rauhallisella paikalla.

Ikkunastani hänen ikkunaansa on 8 metriä. joten pakostakin tulee seurattua.

Hyvää vioden 2021 jatkoa kaikille keskustelijoille!

Vierailija
7/23 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän ajattelee että asunnossa on salakuvaus case meneillään.

Kuvaaminen vaikeampaa.

Olen kuullut tämän tyyppisestä jutusta.

Tuhma exä siinä oli tietysti taustalla vahtimassa. Lopulta muuttivat pois.

Vierailija
8/23 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitutt olen. Kela maksaa mun sähkölaskun ja mul on skitsoaffektiivinen häiriö ja vainot yli puolet viikosta enkä halua et kukaan kattelee sisälle joten ostin tokmannilta 1000 Ledin jouluvalot ja asetin sen eteisen ja olkkarin väliin niin että nään ja oon tunnelmavaloissa kokoajan. Kattolamput irrotin jo vuosi sitten ja vieraita ei käy kun en päästä että enköhön saa olla täällä "pimeässä" .

Vierailija
9/23 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omatpahan ovat silmänsä.

Ja jos tulee päänsärkyä siristelystä, niin omapahan on päänsärkynsä.

Ihan sama. 

Itse tarvitsen kunnon valot kun luen tai teen kotitöitä.

Vierailija
10/23 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Minulla on pieniä led valoja asunnossani. Ulkoapäin näyttää että eletään täysin pimeässä. Enkä tietenkään pidä valoja huoneissa missä en ole. Kenelle valot siellä olisi?

Vuodessa kuluu 1000 kWh sähköä.

Vierailija
11/23 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä viihdyn kanssa hämärässä, varsinkin aamuisin olen mieluumin vaikka pimeässä kuin sytytän yhtään lamppua.

Rahalla ei ole asian kanssa mitään tekoa, olen raaskinut ostaa himmentimet tai säädettävät lamput joka huoneeseen.

Vierailija
12/23 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun naapuritalossa taas on yhdessä huoneessa valot päällä yötä päivää Semmonen nuori mies siellä asustelee. Olen aika varma, että siellä kasvatetaan yrttejä. 

Vierailija
13/23 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vielä pihimpi. Käytän vessassakin valona Biltemasta ostettua, ladattavalla 9V paristolla toimivaa taskulamppua.

Vierailija
14/23 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkaan naapuriasunnossa ei ole koskaan valoja päällä. Omistaja asuu pääkaupunkiseudulla ja tämä lienee hänen kakkos-kolmos-kesäasuntonsa keskellä kaupunkia järven r annalla ja rauhallisella paikalla.

Ikkunastani hänen ikkunaansa on 8 metriä. joten pakostakin tulee seurattua.

Hyvää vioden 2021 jatkoa kaikille keskustelijoille!

Niinpä niin, meilläkin on kakkoskoti kaupungissa, lähes keskustassa ,puhtadsvetisen järven rannalla. Ei tiettykkään siellä ole valoja päällä vain naapureita varten . Valot on todellakin siinä huoneessa missä olemme . Näin eletään niin ykkös ,kuin kakkoskodissakin.

Mitä tulee siihen kuivauskaappiin niin pestyäni pyykin (meitä on vain kaksi) , laiten ne kuivauskaappiin ja ovi raolleen ( en taita kaappia päälle) ja dadam, huomenillalla kaikki on kuivaa, kun on kunnon ilmastointi talossa.

Sähköä kuluu reippaasti ,kun on sähkölämmitys ( toki nautiskellaan kaakeliuunin lämmöstä paikalla ollessa) , siis ympäri vuoden ja meillä on leppoisan lämmintä koko huushollissa.

Nääs voi tuhlata ,kun säästää ect.

Iloista Uutta Vuotta!

Vierailija
15/23 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet niin pihi ettet hanki omaa elämää. Lopeta kyttäys.

Vierailija
16/23 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tuosta. Ei kaikilla ole edes lamppuja joka paikassa. 😂

Vierailija
17/23 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pihi, mutta en pidä valoja päällä pimeälläkään. Pieniä tunnelmavaloja pidän/kynttilöitä ja tietokoneen ruudulta kajastaa valo. Tämä siksi, että tykkään enemmän pimeästä kuin valosta. Onni on elää pimeää vuodenaikaa<3 Liika valo saa väsyneeksi ja ahdistuneeksi. 

Vierailija
18/23 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi kaupungin keskustassa ei talvella tarvi sisällä valoja, kun katuvalot heijastuu lumesta valaisten koko huushollin ihan riittävästi.

Vierailija
19/23 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän vaan tykkää pimeydestä? Itse tykkään pimeydestä. Auringonvalo masentaa, pimeydestä saa virtaa. Meitä on niin moneen junaan.

Vierailija
20/23 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän vaan tykkää pimeydestä? Itse tykkään pimeydestä. Auringonvalo masentaa, pimeydestä saa virtaa. Meitä on niin moneen junaan.

Tämäkin. Kesät on raskaita jatkuvan valosaasteen takia. Talvet on helppoa.