Runosmäki on Turun kauhein paikka.
Kommentit (12)
Ainakin kesällä nurmikot ja kukkaistutukset oli hoidettu hyvin. Parantunut viime vuosina yleisilmeeltään. Samaa ei voi sanoa muista Turun lähiöistä.
Olen jo pitkään etsinyt asuntoa runosmäestä. Aika vähäinen vaihtuvuus asukkaissa, eli ei nyt ihan paska lähiö.
Ei ole lähelläkään kauheinta, vaikka vähän prole ja ankea onkin. Kauheampia esim. Vakke (Varissuo), Halinen, Lauste...
Lähes 40 vuotta asunu täällä. Hairahduin hirvensaloon muuttamaan 10 vuotta sitten vuodeksi ja totesin runosmäen paremmaksi. Enää en täältä lähde.
Millaista on asua Runosmäessä, Munterinkadun taloissa?
Kun täällä on näemmä turkulaisia niin kertokaa onko Turussa samanlaista sosiaalista sekoittamista kuin Helsingissä? Vai onko siellä oikeasti hyviä keskiluokan asuinalueita?
Ankean näköinen se ainakin on, mutta kyllä keskustassa oli hirveää asua
Runosmettä ja Varissuo on ihan kivoja alueita! Ihan taitaa riippua talosta, missä asuu. Molemmilla alueilla on ns. huonomaineisia osoitteita, kuten kaikissa lähiöissä. Hinta- ja laatusuhde asunnoissa on erinomaisen hyvä (jos siis tietää oikeat osoitteet).
Vierailija kirjoitti:
Olen jo pitkään etsinyt asuntoa runosmäestä. Aika vähäinen vaihtuvuus asukkaissa, eli ei nyt ihan paska lähiö.
Muuten ei pahimmasta päästä mutta talot aika huonokuntoisia
Runostuopin terassi on Turun paras! Upea aurinko varhain kesällä ja myöhään syksyllä. Ja paikalliset tekee viihdettä ja ohjelmaa niin paljon ettei kaverin kanssa tarvi keskustella ollenkaan, kunhan imee kaljaansa ja pitää korvat auki...
Käydään joka kesä pari kertaa fillarilla varhaisillan/myöhäisen iltapäivän olusella, vaikka asutaan ihan Turun toisella puolella, siis Turun rajojen ulkopuolella. Mutta kyllä toi nähtävyys on pari kertaa vuodessa koettava.
Mä uskoisin että 70-luvulla rakennetut lähiöt tulevat uudelleen muotiin, jahka ihmiset tajuavat millaista paskaa heille nykyään myydään. Noissa on sentään kunnolliset keittiöt, parvekkeet ja autollekin saa edullisen parkkipaikan.
Turku on Suomen kauhein paikka. En voisi ajatella asuvani siellä.