Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-miesystävä treffipalstalla

Vierailija
08.01.2021 |

Olen ollut jonkin aikaa sinkkuna ja haluaisin löytää seuraa. Siispä lähdin katsomaan nettideittejä. Se sivusto tarjoaa "ihanne kumppaneita" ja eikös siellä ensimmäisenä tullutkin vastaan entinen miesystävä.

Ahdistavaa ja masentavaa! Tunnen hänet hyvin ja yhteisten tuttujen kautta olen kuullut, että hän ei ole muuttunut eromme jälkeen.
Mies esiintyy palstalla niin hyvänä, reippaana, raittiina ja rehellisenä. Totuus on tietysti aivan päinvastainen. Kuitenkin ilmoitus vaikuttaa hyvältä ja hän kuulostaa sen perusteella tosiaan ihannekumppanilta ja paremmalta kuin useimmat.

Meninhän aikoinaan lankaan itsekin. Mutta nyt menee usko!! Siinäkö on minun ihannekumppanini ja ex-rakkauteni! Valehtelemassa kaikesta taas. Tällaisiinko muutenkin törmään miehiä tavatessa? En jaksa millään.

Ja muutkin: kannattaa muistaa, että kaikki palstoilla ei ole todellakaan sitä, mitä sanovat. Esimerkiksi omien sanojensa mukaan kiltti ja hyvät elämäntavat omaava on oikeasti väkivaltainen perverssi ja juo melkein päivittäin runsaasti alkoholia.

Onko parasta olla vain yksin...

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen, millainen ihminen ajattelee, ettei pidä ottaa selvää siitä, mitä joku ihminen tarkoittaa sanomisillaan. Ajattelen itse, että jos joku kuvailee itseään mukavaksi, luotettavaksi, liikunnalliseksi niin useimmat ihmiset vilpittömästi ajattelevat itsestään näin ja vasta ihmiseen tutustuessa sitten näkee, kuinka luotettava tai liikunnallinen on oikeasti. Tai toki nyt vaikka liikunnallisuudesta voi itsekin kysyä, mitä se pitää sisällään.

Onpa aika kamalaa jos toisen ihmisen kaikkia sanomisia täytyy lähtökohtaisesti epäillä ja kyseenalaistaa 😯

Mä ainakin loukkaantuisin ja hermostuisin jos näin tehtäis itselle, rehellisyys on itsellä ainakin lähtökohta.

Mutta joo. Eräs mies kyseli mun harrastuksista ja kerroin lenkkeilystä ja liikunnasta. Mies meni mukana et joo no hän itsekin urheilee. Innoissani kyselin tarkemmin, et mitä hän urheilee. Meni hiljaseksi ja totesi katselleensa yöllä jalkapalloa kolmeen asti.

Tää on jotenkin ihan kamalaa. Miksi pitää valehdella päin naamaa heti kättelyssä? Luuleeko ne, että sillä saa hyvän suhteen?

Vierailija
22/57 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tilanne. Kaveri bongasi exäni deittipalstalta samana päivänä kun erosimme. Ilmoitus vissiin oli ollut jo hetken. Siinä kiltti ja luotettava mies haki itsenäistä ja liikunnallista naista. Harrastuksena ja intohimona liikunta, luonnossa liikkuminen ja vaellus. Ei vietä aikaa baareissa, ei käytä alkoholia. Naiselta toivoi luotettavuutta, koska häntä oli niin pahasti petetty.

Aivan kaikki oli päin vastoin kuin todellisuudessa. Poistui kotoa tasan alkoon ja baariin, mutta niihin useita kertoja viikossa. Ei harrastanut minkäänlaista liikuntaa ja metsään ei saanut tätä ikinä mukaan. Lisäksi petti aivan kaiken liikkuvan kanssa, lievästi väkivaltainen ja yritti varastaa rahaa. Tyhjäsi jopa tilini kerran, onneksi siellä ei sillä hetkellä ollut juuri mitään, koska osasin jo varoa ja rahat siskoni tilillä, ainoastaan muutama satanen käyttörahaa omalla tilillä. Epäilin siis hänen urkkineen pankkitunnukseni jotenkin, koska kännissä lipsautti jotain siihen suuntaan.

Onnea vaan sille naiselle, joka tuohon erehtyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen käyttäytyy eri tavalla eri ihmisten kanssa. Tämä on ihan perusbiologiaa. Se, ettei exäsi ole käyttäytynyt sinun kanssasi hyvin, ei tarkoita, ettei hän käyttäytyisi hyvin jonkun muun kanssa.

Tämä on ihan täyttä soopaa. Ihminen heijastaa ulospäin aina sisäistä maailmaansa. Se miten joku käyttäytyy ei riipu toisesta vaan itsestä. Jos esim on valehtelija niin sitä on enemmän tai vähemmän kaikkia kohtaan. Ei se kerro mitään vastapuolesta, itsessä se mätä on joka tulisi kohdata ja tajuta. Jonkun toisen olemus ja käytös voi triggeröidä enemmän mutta ei paska muutu hyväksi toisen ihmisen ansiosta, ihan itse se työ pitää tehdä jos on halua. Usein ei ole.

Vierailija
24/57 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen, millainen ihminen ajattelee, ettei pidä ottaa selvää siitä, mitä joku ihminen tarkoittaa sanomisillaan. Ajattelen itse, että jos joku kuvailee itseään mukavaksi, luotettavaksi, liikunnalliseksi niin useimmat ihmiset vilpittömästi ajattelevat itsestään näin ja vasta ihmiseen tutustuessa sitten näkee, kuinka luotettava tai liikunnallinen on oikeasti. Tai toki nyt vaikka liikunnallisuudesta voi itsekin kysyä, mitä se pitää sisällään.

Onpa aika kamalaa jos toisen ihmisen kaikkia sanomisia täytyy lähtökohtaisesti epäillä ja kyseenalaistaa 😯

Mä ainakin loukkaantuisin ja hermostuisin jos näin tehtäis itselle, rehellisyys on itsellä ainakin lähtökohta.

Mutta joo. Eräs mies kyseli mun harrastuksista ja kerroin lenkkeilystä ja liikunnasta. Mies meni mukana et joo no hän itsekin urheilee. Innoissani kyselin tarkemmin, et mitä hän urheilee. Meni hiljaseksi ja totesi katselleensa yöllä jalkapalloa kolmeen asti.

Tää on jotenkin ihan kamalaa. Miksi pitää valehdella päin naamaa heti kättelyssä? Luuleeko ne, että sillä saa hyvän suhteen?

Se on kamalaa, että niitä täytyy epäillä. Mutta niitä täytyy. Jokainen ihminen yrittää näyttäytyä toisille parhaassa mahdollisessa valossa. Eräskin mies sanoi valehtelusta kiinnijäätyään, että mun täytyy ymmärtää häntä, sehän on vain normaalia valehdella päästäkseen naisen suosioon. 

Vierailija
25/57 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että eron jälkeen elinikäiset mielenterveysongelmat paranevat? Pitkäaikaistyötön voi kertoa olevansa kokopäivätöissä, koska uskoo olevansa tai löytävänsä uuden työpaikan ennen treffejä? Jos mies valehtelee treffipalstalla MYÖS pituutensa ja painonsa ja kertoo olevansa luotettava, miten on?

Sen voin kuvitella, että koska hänet jätettiin mm. patologisen valehtelun takia, hän voi nyt yrittää olla luotettava ja rehellinen. Miten luulisitte että onnistuu? Minusta on selvää, että jos rehellisyydestä pitää erikseen mainita, siinä on joku ongelma.

Kertoisin mielelläni tarkempiakin tietoja, mutta eihän se ole sopivaa. Aloitukseen en sen takia laittanut liikaa esimerkkejä, se oli varmaan turhan ympäripyöreä.

Ap

Vierailija
26/57 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne paljon valehtelee. Minunkin exä oli deittipalvelussa heti erottua. Siis heti. Siellä se täydellinen upea petetty (pettäjä) mies etsi rinnalleen tulevaa vaimoa.

Vierailija
27/57 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette tietenkin oikeassa. Ajan mittaan tuollaiset asiat selviävät,mutta se vie tosiaan aikaa. Ihmisiin tutustuminen tuntuu raskaalta, kun saa pettyä rajusti joskus pitkänkin ajan jälkeen. Tiedetäänhän tapauksia, missä väkivaltaisuus paljastuu yhteisen lapsen syntymän jälkeen tai kun on menty naimisiin. Tai että mies elää kaksoiselämää, on peliriippuvainen, pedofiili...

Tällaiset pakkaukset siis saalistavat aktiivisesti netissä. En minä halua heidän verkkoihinsa enkä toivoisi sitä kenellekään!

Niin. Tuskin kukaan halua itselleen valehelevaa ja loukkaavaa ja satuttavaa kumppania. Mutta eipä aida olla muuta keinoa kuin pysyä sinkkuna jos haluaa ehdottoasti välttää heidän laisensa. Sellainen kun saattaa väijyä yhä hyvin netissä kuin baarin tiskillä ja ota kai tulla vastaan vaikka seuraavan kulman takana. - Itse olen kokematom, niin kokematon, että jos rehellisesi ja avoimesti kerron kokemattomuudestani niin osa juoksee jo karkuun siksi. Ei kuulemma voi oikeasti olla hyvä ja arvoettava jos on vielä minun iässäni (40+ vuotiaana) vailla kokemusta parisuhteeta. 

Vierailija
28/57 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pelästyisi kokemattomuutta.

Vierailija
29/57 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin jos kysyy kauan ovat olet eron jälkeen yksin niin ne valehtelee sitten siinäkin. Erosta oli päivä niin tämä sankari sanoi olleensa jo vuoden yksin ja hyvin käsitelleensä eron. Oppinut kuulemma virheistäänkin :D

Vierailija
30/57 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos nyt rehellisiä ollaan niin moniko oikeasti luulee että kukaan deittipalveluissa on 100% rehellinen? Useasti ihminen ei ole rehellinen edes itselleen eikä omia vikojaan näe, aivan sama kumpaa sukupuolta edustaa. Deitti-ilmoihin kannattaa suhtautua varauksella. Johan se on tunnettu juttu että ilmoissa valehdellaan aika räikeasti jotta niitä deittejä ylipäätään saisi, samaan ilmiöön törmää työpaikkahakemuksissa. Ikävä juttu mutta näin se menee. 

Vierailija
31/57 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin eräs mies esitti positiivista ja suuren ystäväpiirin omaavaksi. Paljastukin hyvin negatiiviseksi ja hyvin itseensä sulkeutuneeksi. Ystäviä vain kaksi ja nekin nuoruudesta.

Vierailija
32/57 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on saanut itsensä kuntoon koska pääsi eroon nalkuttavasta ämmästä, yhteiset kaverinne vain mielistelevät sinua koska eivät jaksa kuunnella vinkumistasi "Miksi se ei mun aikana voinut olla sellainen?"

Vierailija
33/57 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin eräs mies esitti positiivista ja suuren ystäväpiirin omaavaksi. Paljastukin hyvin negatiiviseksi ja hyvin itseensä sulkeutuneeksi. Ystäviä vain kaksi ja nekin nuoruudesta.

Halusi siis esittää itsensä paremmaksi kuin onkaan sillä nuo piirteet hänellä todella vaikeat. Hankala tyyppi.

Vierailija
34/57 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas keskustelusta! Vaikka huijarit inhottavat, tämä toimii vertaistukena ja auttaa käsittelemään asiaa. Silloin kun törmäsin ex-miesystävään siellä treffisivuilla, tuntui jotenkin todella pahalta, vaikka en yllättynyt paljoa. Se miten hyvältä ilmoitus vaikutti ja kuinka paljon oli silkkaa valhetta, iskeytyi taas vasten kasvoja oikein kuvan kanssa. Ja se ilmoitus ei myöskään ollut tuore, vaan hän on ollut palstoilla heti eromme jälkeen, viimeistään! Ja kertoo eronneensa joitakin vuosia sitten. Se on totta, silloin on eronnut vaimostaan. Minua ei laske miksikään.

Ap.

Vierailija
35/57 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löytää deittipalstoilta vain pelimiehiä, huijareita ja narsisteja...kannattaa miettiä seuraavia:

Mitkä ovat ensisijaiset kriteerisi? Vastasitko sille samalle pitkälle, komealle ja menestyneelle miehelle kuin muutkin? Oletko ihan varma että se "sinun silmissäsi komea tavismies" on tavismies eikä sieltä kärkipäästä?

Miina johon naiset menevät: te ette pidä rehellisistä deittiprofiileista. Se saa naiset joka tekee kiiltokuvaprofiilin, vähän työhaastattelutyyliin. Ne heikkoudet ja liioittelut tulevat esiin sitten myöhemmin ja nekenties hyväksytään koska ollaan rakastuttu. Mutta mies joka tekee kiiltokuvaprofiilin, ei yleensä ole se rehellisin tyyppi.

(huomasin tuon kun tein deittiprofiilin kahden naispuolisen ystävän avustuksella. Lopputulos tuntui minusta lähinnä huijaukselta, heidän mielestään se oli just hyvä ja sellainen kun deittiprofiilin kuuluu ollakin, "paras versio itsestä").

Vierailija
36/57 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen käyttäytyy eri tavalla eri ihmisten kanssa. Tämä on ihan perusbiologiaa. Se, ettei exäsi ole käyttäytynyt sinun kanssasi hyvin, ei tarkoita, ettei hän käyttäytyisi hyvin jonkun muun kanssa.[/quote

Valitettavasti jos ihminen on mielenterveys-ja alko-ongelmainen, niin ne ominaisuudet eivät katoa missään uudessakaan parisuhteessa, ellei itse ole niitä kyseisiä ongelmia hoidattanut kuntoon. -eri-

Tässä tullaa siihen kysymykseen, että miksi Jeppe juo?

Vierailija
37/57 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin rehellisen. Turha edes tavata valehtelijoita. En lähtisi treffeille ollenkaan sellaisten kanssa, kuin ex-miesystävä oli oikeasti. Kuka haluaisi valehtelevat, alkoholiongelmaisen, väkivaltaisen miehen?

Joten on ymmärrettävää, että pitää vähintään kaunistella asioita ilmoituksessa. Mutta pienemmät asiat eivät häiritse: en tarvitse erityisen komeaa, menestynyttä, varakasta, urheilullista miestä, en vaadi toiselta enempää kuin itseltäni. Tavallinen on parasta.

Omassa ilmoituksessani ei ole valheita eikä vääristelyä. Luotan siihen, että jos joku haluaa tutustua minuun oikeasti, se riittää ja on hyvä.

Olen saanut paljon viestejä.

Ap.

Vierailija
38/57 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna. Nyt. Jo. Olla. Älä anna tuon eksän vaikuttaa sinun noin paljoa. Sinulla taitaa oikeasti olla huono itsetunto?

Vierailija
39/57 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin rehellisen. Turha edes tavata valehtelijoita. En lähtisi treffeille ollenkaan sellaisten kanssa, kuin ex-miesystävä oli oikeasti. Kuka haluaisi valehtelevat, alkoholiongelmaisen, väkivaltaisen miehen?

Joten on ymmärrettävää, että pitää vähintään kaunistella asioita ilmoituksessa. Mutta pienemmät asiat eivät häiritse: en tarvitse erityisen komeaa, menestynyttä, varakasta, urheilullista miestä, en vaadi toiselta enempää kuin itseltäni. Tavallinen on parasta.

Omassa ilmoituksessani ei ole valheita eikä vääristelyä. Luotan siihen, että jos joku haluaa tutustua minuun oikeasti, se riittää ja on hyvä.

Olen saanut paljon viestejä.

Ap.

Olen havainnut että "erityisen komea" on sitten jo kalsarimallitasoa.

Oikeasti erityisen komea on jo sanotaanko vaikka pitkähkö, suht raamikas, miehekkään näköinen mies jolla ei ole olennaisia ulkonököhaittoja. Vain pieni vähemmistö yltää tähän. Enemmistö ei yllä (ei pitkä, ei raamikas, hintelä/lihava, joku ulkonäköhaitta, ei kovin miehekkään näköinen, jne).

Vierailija
40/57 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos löytää deittipalstoilta vain pelimiehiä, huijareita ja narsisteja...kannattaa miettiä seuraavia:

Mitkä ovat ensisijaiset kriteerisi? Vastasitko sille samalle pitkälle, komealle ja menestyneelle miehelle kuin muutkin? Oletko ihan varma että se "sinun silmissäsi komea tavismies" on tavismies eikä sieltä kärkipäästä?

Miina johon naiset menevät: te ette pidä rehellisistä deittiprofiileista. Se saa naiset joka tekee kiiltokuvaprofiilin, vähän työhaastattelutyyliin. Ne heikkoudet ja liioittelut tulevat esiin sitten myöhemmin ja nekenties hyväksytään koska ollaan rakastuttu. Mutta mies joka tekee kiiltokuvaprofiilin, ei yleensä ole se rehellisin tyyppi.

(huomasin tuon kun tein deittiprofiilin kahden naispuolisen ystävän avustuksella. Lopputulos tuntui minusta lähinnä huijaukselta, heidän mielestään se oli just hyvä ja sellainen kun deittiprofiilin kuuluu ollakin, "paras versio itsestä").

Mun mielestä on aivan eri asia kertoa hyvistä puolistaan kuin valehdella lähes kaikesta. Kukaan ei tietenkään kerro, että on väkivaltainen juoppo, mutta jotain totuudenmukaista itsestään voi kertoa aina, joitain vähän vähemmän kiiltokuvamaisiakin piirteitä, se tekee vaikutuksen.

En ole hakenut tai halunnut kiiltokuvaa, mutta silti ex-miesystävä paljastui järkytykseksi monesta syystä ajan mittaan. Hyväksyin aivan liikaa huonoja puolia hänessä ja niitä tuli koko esiin aina lisää. Tarkoitan siis, että tuntuu että näin juuri käy, kun ei vaadi tarpeeksi! Me ei muuten tavattu netissä, joten en langennut kiiltokuvaprofiiliin.

Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme