Sukuni salat official - julkkisten sukua tutkitaan
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000007725769.html Kuka on Pete Parkkosen isoisä? Isä on Olympiavuoden hedelmä
Kommentit (387)
Kömpelösti lähtee liikkeelle tämä sarja. Hintikan ja Kososen välille ei synny mitään yhteyttä, Hintikka vaan luettelee tapahtumia. Katsoja putoaa 2 tapahtuman jälkeen. Ideakin epäilyttää minua, myyvätkö julkut tosiaan kaiken itsestään ja vielä muutkin suvustaan, eiväthän julkut ole ainoat sukunsa elossa olevat.
Mun mielestä tämä on todella kiintoisa ohjelmaformaatti. Erilainen kuin mikään aiempi. Ekan jakson perusteella ainakin tulen tätä seuraamaan.
Harmi etten nähnyt. Tuleeko uusintana joskus?
Hurja ja koskettava tarina Kososen suvussa. Parhaimpia jaksoja varmaan, laitettu tähän alkuun.
Sukuni salat, kuinka tärkeää se onkaan et saa tietää oman suvun vaietut jutut. Kauheaa toi salailu, mitä paljon on. Suljetaan pois yhteisistä jutuista, kuinka ulkopuoliseksi siinä ihminen tuntee itsensä. Se on väärin.
Hyvä ohjelma. Tämän sarjan eteen on näkökään tehty paljon taustatyötä.
Enpä tiiä kiinnosteleeko toisten suvut.
Muissakin vastaavissa ohjelmissa kiinnostaisi tietää mistä joku kirje tai valokuvat on löydetty kun ei niitä päähenkilö ole jo ennemmin nähnyt.
Tulee joka päivä uusintana.
Oli hyvä ohjelma.
ihmettelin minäkin niitä ennennäkemättömiä kuvia ja kirjeitä.
Jopa elokuvasarjassakin oli toinen pappa esiintynyt, eikö kukaan tiennyt?
Suurin osa jaksosta tuntui tekemällä tehdyltä. Ohjelman tekijät olivat haastatelleet selvästi Kristan vanhempia, lainanneet kotialbumit ja sitten kertoivat Kristalle edelleen samat asiat Hintikan suulla. - ”Isoisäsi oli 1980-luvulla intohimoinen kuorolaulun harrastaja” - ”Ooh, eikä”. Samat asiat olisivat varmasti selvinneet Kristalle tavallisilla iltapäiväkahveilla vanhempia luona, jos olisi ollut kiinnostusta kysyä. Isoisoisän kohtalo, suvun vaiettu salaisuus (?), oli avattu mielenkiintoisesti.
Mitä isoisoisä teki vangille sellissä?
Pakkohan noiden julkkujen on ollut jotain tietää sukunsa saloista. Eihän ohjelmassa olisi mitään järkeä, jos ne esi-isien elämät osoittautuisivat kaikki ihan tavallisiksi.
Joo, jakso käsitteli yhtä henkilöä liian pitkään. Riittäisi, että kerrottaisiin suurta yleisöä kiinnostavat tapahtumat, ja jätettäisiin ns. tavalliset henkilöt kuorolauluharrastuksineen käsittelemättä. Kristan isoisoisän tarina oli todella erikoinen, siitä olisi voinut saada enemmänkin irti. Miksi ihmeessä isoäiti ja isoisoäiti olivat vaienneet isopapasta niin täysin? Eihän hän itse ollut mitään pahaa tehnyt (tai ainakin vaikutti siltä, että ne vangin raiskaussyytökset olivat keksittyjä), vaan hän oli itse tullut murhatuksi. Tätä olisi voinut pohtia. Myös se oli outoa, ettei Krista edes tiennyt isopapan henkilöllisyyttä, vaikka tämä oli tunnustanut Kristan mummon isyyden - luulisi, että asia olisi selvinnyt normaaleista kirkonkirjoista. Mutta silti, aion katsoa tulevatkin jaksot. Etenkin Pete Parkkonen kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä isoisoisä teki vangille sellissä?
Minulle tuli sellainen fiilis, että tuo valehtelustaan muutenkin tunnettu vanki olisi katkeroitunut Kristan isopapalle siitä, että muut vangit väittivät tällä olleen suhde vangin siskoon, ja että tämä olisi jotenkin vaikuttanut siihen, ettei sisko enää käynyt vankilassa tuomassa veljelleen tupakkaa vai mitä se nyt oli. Siitä vanki olisi lopulta katkeroitunut niin paljon, että (ehkä muutenkin epätasapainoisena henkilönä) päättyi murhaamaan Kristan isopapan, ja keksimään syyksi ja omaksi puolustuksekseen tuon raiskaustarinan. Tämä tietenkin pelkkää spekulaatiota.
Tämä perustuu brittiläiseen formaattiin "Who Do You Think You Are" jota olen katsonut BBC:ltä jo vuosia. Olen tykännyt todella paljon, mielenkiintoinen idea lähestyä historiaa yhden ihmisen ja hänen sukunsa kautta. Ohjelman kuluessa sitten laitetaan nuo yksittäiset kohtalot suurempaan historialliseen kontekstiin.
Tulee olemaan mielenkiintoista nähdä miten formaatti toimii Suomessa. Historia täällä on kuitenkin sen verran lyhyempi, tai sanotaan historia josta on jäljellä mitään kirjallisia lähteitä.
Brittiversion kaikkien aikojen paras jakso oli se jossa näyttelijä Danny Dyerille selvisi että hän polveutuu suoraan kuningas Edward III:sta.
Vierailija kirjoitti:
Harmi etten nähnyt. Tuleeko uusintana joskus?
Tänään klo. 13.30 MTV3 ja klo. 21.00 AVA.
Ensi viikon jaksossa Jukka Jalonen, jääkiekkovalmentaja mm. maajoukkue.
Tämäkin ohjelma suvuista olis mielenkiintoinen...Hintikka pilaa jutun.
Monta ohjelmaa tehty.... julkkikset toisilleen.
samat ihmiset aina vaan. Radiossa eri kanavat kierrättää samat julkut.
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan noiden julkkujen on ollut jotain tietää sukunsa saloista. Eihän ohjelmassa olisi mitään järkeä, jos ne esi-isien elämät osoittautuisivat kaikki ihan tavallisiksi.
Niinpä, itselleni kävisi todennäköisesti niin, että kerrottaisiin kaikkien esivanhempieni olleen eteläsuomalaisia talonpoikia ja torppareita, jotka olivat kuolleet vanhuuteen, vesipöhöön tai yleiseen heikkouteen (jotka ennen muinoin olivat yleisimpiä ns. kuolinsyitä). Huisin mielenkiintoista.
Olisi kiva katsoa mutta Hintikkaa ei vaan jaksa.