Inhoan miestäni ja haluan erota, olen työtön
Kuinka voin toimia, että pääsen eroon tästä? Voin erittäin huonosti. Minulla ei ole rahaa eikö omaisuutta. En ole saanut työtä korkeasta koulutuksesta huolimatta. Perhettä tai ystäviä ei ole.
Kommentit (92)
Teillä ei ilmeisesti ole lapsia?
Kysyn tuota siksi, että lapsen kanssa erotilanne on tukien kannalta huomattavasti helpompi.
Kyllä siinä itsekin joutuu töitä tekemään (hakemaan asuntoa, täyttämään hakemuksia jne. ym ym.), jos ei täysin työkyvytön ole, mutta yhteiskunta (ikävä kyllä) tulee paljon enemmän vastaan, jos eroat äitinä.
Eroa Ap äläkä valita. Et ole ensimmäinen eronnut. Itse en kusisikaan noin rahanahneeseen ihmiseen päin, joka itkee tänne kuinka kauhea hänen valitsemansa puoliso on, ja mitä nyt tehdä. Kuule, etsi joku hyvin toimeentuleva ukkeli jolle annat seksiä hetken ja valehtelet rakkauttasi, niin pääset elätettäväksi jälleen. Älä suotta kouluta itseäsi ja opettele elämään omillasi, vaan elä miesten siivellä edelleen. Tiedä vaikka omakotitaloon vielä pääsisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku menee yhteen inhoamansa miehen kanssa, tätä en ymmärrä.
Rakkauskin voi loppua. T. Ammattivalittaja
Ei voi, kysymys on vaan saamattomuudesta hoitaa suhdetta.
Miten sitä voi yksin hoitaa, kun miehelle riittää työkaverina ja vanhempana olo? T. Ammattivalittaja
Vierailija kirjoitti:
Naiset. Sori, ei kai ihan kaikki naiset, mutta muutaman tunnen, jotka menivät naimisiin miehen kanssa, tekivät pari tenavaa, vaikkeivät koskaan rakastaneet miestä, tokko edes pitivät. Pettivät sitten parin muun kanssa. Ehkä onkin ollut parempi elää yksin. En tiedä, onhan noita hyviäkin parisuhteita saanut sivusta seurata. Omalle kohdallekaan ei vain ole osunut niitä hyviä.
Vauvakuume ajaa naisia ottamaa heti ensimmäisen miehen joka vastaan tulee ja on suostuvainen ilman mitään alkuhuumaa. Se kakaran saamisen pakkomielle ajaa ohitse ihan kaiken muun ja sitten sitä rakkauden huumaa aletaan hakemaan myöhemmin jostain muualta.
Kun kaverit tekee vauvaa niin pitää saada itse myös heti se nyt ja välittömästi. Tätä näin ikäisteni piirissä että se kaverien malli ohjasi pääasiassa eikä mikään muu järki. Sisaruksien tai kavereiden perässä pitää saada se kakara nyt ja heti kenen kanssa tahansa kunhan sen saa oikeaan samaan aikaan kun muutkin saavat.
Ihan samantekevää kenen kanssa sen tekee kunhan vaan saa samaan aikaan kun muutkin. Ihminen on laumasielu ja lauma määrittelee mitenkä pitää toimia ja mihinkä aikaan. Pelko laumasta tippumisesta on ettei toimi samaan aikaan kun lauma toimii. Nuorena ihmisellä ei ole mitään omaa järkeä vaan mennään lauman mukana. Uskonnot käyttävät hyväkseen ihmisten laumasieluisuutta kaikkein eniten. Muuten ne eivät rahastaisikkaan ihmisiä huuhaalla.
Ymmärrän AP:tä, vaikken ihan samanlaisessa tilanteessa ole ollutkaan.
Tästä on kulunut jo yli 20 vuotta, joten voin kirjoittaa asiasta niin kuin se meni.
Olin ollut avioliitossa, joka solmittiin vuonna 1994, n. kaksi vuotta, kun todella tajusin mieheni olevan rappiota kohti kulkeva alkoholisti.
Meillä oli kulissit mitä hienoimmat, mies vielä vakivirassa juristina, mutta minun kannaltani hirvittävä asia jatkoa ajatellen oli se, että olin yksityisyrittäjä eli minulla ei ollut mitään mahdollisuutta saada esim. toimeentulotukea työttömyyspäivärahoista nyt puhumattakaan.
Yrittäjänä tienasin noin puolet vuodesta suomalaista keskivertopalkkaa, joskus sen ylikin, mutta toinen puoli oli täysin "kuollut".
Ei penniä eikä markkaakaan, ei myöhemmin euroa tai senttiä.
Olin ahkera ja tunnollinen ja tiukka siinä, että kun mies oli joutunut maksamaan kulujamme, maksoin hänelle pennilleen/sentilleen takaisin heti, kun sain isomman suorituksen tililleni, vaikka hän aina sanoi, ettei minun tarvitsisi.
En halunnut elää siivellä, vaikka käytännössä elinkin n. puolet vuodesta.
Kun tuli pakollinen eron paikka, jouduin lopettamaan yritykseni, heittäytymään täysin yhteiskunnan armoille, mikä oli täysin vastoin periaatteitani, mutta ei ollut muuta vaihtoehtoa.
Jouduin maksattamaan kahden kuukauden vuokran sossulla, koska ihmeekseni sain ammattiani vastaavaa työtä palkansaajana.
Voin sanoa, että alallani se on todella harvinaista.
Oli kamalaa nöyrtyä ja heittäytyä yhteiskunnan käsiin, mutta vaihtoehtoja ei ollut.
En mulle mitään taivaasta tipuettu: tappelin vuokra-asunnosta, tappelin sossun kanssa, kirjoitin, tulostin, soittelin, meilasin, huusin ja raivosin, allekirjoitin ja taas yhä uudestaan hain kaikkea mahdollista apua nöyryytettynä todistellen syitä eroon, syytä työttömyyteen vakuuttaen asioita oikeaksi, kun KELA kurkku suorana kyseenalaisti, kirkui ja kyseli luullen kai, että ero olisi taloudellisista syistä feikkaamista.
Ei se helppoa ollut, koko kesä siihen aikanaan meni, mutta nyt on hyvä ollut jo kymmeisen vuotta.
TSEMPPIÄ, AP!!!!
Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkauskin voi loppua. T. Ammattivalittaja
Ei voi, kysymys on vaan saamattomuudesta hoitaa suhdetta.
Miten sitä voi yksin hoitaa, kun miehelle riittää työkaverina ja vanhempana olo? T. Ammattivalittaja
Työkaverina ja vanhempana olo? Eikös Ap ole työtön?
Vierailija kirjoitti:
Vauvakuume ajaa naisia ottamaa heti ensimmäisen miehen joka vastaan tulee ja on suostuvainen ilman mitään alkuhuumaa. Se kakaran saamisen pakkomielle ajaa ohitse ihan kaiken muun ja sitten sitä rakkauden huumaa aletaan hakemaan myöhemmin jostain muualta.
Kun kaverit tekee vauvaa niin pitää saada itse myös heti se nyt ja välittömästi. Tätä näin ikäisteni piirissä että se kaverien malli ohjasi pääasiassa eikä mikään muu järki. Sisaruksien tai kavereiden perässä pitää saada se kakara nyt ja heti kenen kanssa tahansa kunhan sen saa oikeaan samaan aikaan kun muutkin saavat.
Ihan samantekevää kenen kanssa sen tekee kunhan vaan saa samaan aikaan kun muutkin. Ihminen on laumasielu ja lauma määrittelee mitenkä pitää toimia ja mihinkä aikaan. Pelko laumasta tippumisesta on ettei toimi samaan aikaan kun lauma toimii. Nuorena ihmisellä ei ole mitään omaa järkeä vaan mennään lauman mukana. Uskonnot käyttävät hyväkseen ihmisten laumasieluisuutta kaikkein eniten. Muuten ne eivät rahastaisikkaan ihmisiä huuhaalla.
Ohjenuorana tähän se, että kannattaa valita joku helposti jätettävä tyyppi isäksi, jotteivät ihmiset jälkeen päin ala sua syyllistää siitä kuinka hullu olit, kun miehen jätit.
Korkeastikoulutettu narkkari tai juoppo ovat hyviä vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset. Sori, ei kai ihan kaikki naiset, mutta muutaman tunnen, jotka menivät naimisiin miehen kanssa, tekivät pari tenavaa, vaikkeivät koskaan rakastaneet miestä, tokko edes pitivät. Pettivät sitten parin muun kanssa. Ehkä onkin ollut parempi elää yksin. En tiedä, onhan noita hyviäkin parisuhteita saanut sivusta seurata. Omalle kohdallekaan ei vain ole osunut niitä hyviä.
Täydellisiä ihmisiä ei ole eikä täydellisiä parisuhteita. Parisuhde on kompromisseja ja anteeksiantoa toinen toistensa virheille. Annetaan kummankin kasvaa ja tehdä omat virheensä kunhan virheistä oppii jotain eikä toista niitä samoja loputtomiin. Jos samoja virheitään toistaa loputtomiin niin mikään suhde ei pysy eikä kehity. Kumppania vaihtamalla se näyttämö vaan vaihtuu ja teatterin esittäjät. Itseään ei haluta muuttaa millään lailla vaan viat ovat kaikissa muissa ihmisissä. Sellainen jää yksin loppujen lopuksi kun ketään ei kiinnosta enää siihen teatteriin lähteä pelinappulaksi ja pelaajalla ulkonäkökin on jo mennyttä.
Säälittävää enää vanhana ja rupsahtaneena olla vielä kumppanin haku päällä kun parasta ennen päiväys on mennyt jo ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjenuorana tähän se, että kannattaa valita joku helposti jätettävä tyyppi isäksi, jotteivät ihmiset jälkeen päin ala sua syyllistää siitä kuinka hullu olit, kun miehen jätit.
Tajusit heti mitä tarkoitin ja näin juuri tapahtuukin. Sanoit vielä täydentävämmin.
Oman mokansa takia syyllistetään se toinen kelvottomaksi ettei vaan menetetä omia kasvojaan kun tuli itse töpättyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täydellisiä ihmisiä ei ole eikä täydellisiä parisuhteita. Parisuhde on kompromisseja ja anteeksiantoa toinen toistensa virheille. Annetaan kummankin kasvaa ja tehdä omat virheensä kunhan virheistä oppii jotain eikä toista niitä samoja loputtomiin. Jos samoja virheitään toistaa loputtomiin niin mikään suhde ei pysy eikä kehity. Kumppania vaihtamalla se näyttämö vaan vaihtuu ja teatterin esittäjät. Itseään ei haluta muuttaa millään lailla vaan viat ovat kaikissa muissa ihmisissä. Sellainen jää yksin loppujen lopuksi kun ketään ei kiinnosta enää siihen teatteriin lähteä pelinappulaksi ja pelaajalla ulkonäkökin on jo mennyttä.
Säälittävää enää vanhana ja rupsahtaneena olla vielä kumppanin haku päällä kun parasta ennen päiväys on mennyt jo ajat sitten.
Oletan, että väheksyt ihmisen tunteita.
Jos ei jaksa jotain suhteen upeaa eheyttämistä, on huono tai kokematon?
Tai mikä kauheinta: jos ei halua!! Jos haluaakin olla yksin!
Lainaamani kirjoittaja on selvästi joku nuori pimpukka, kun edes mainitsee parasta ennen päiväyksen: ei sellaista ole. :D
Sori, kun puumat voi viedä itseään huomattavasti nuoremmat miehet, koska emme me kaikki 50+ ole itsestään huoltapitämättömiä.
Pidä vaan huoli omasta ulkonästäsi.
Nainen saa rahastaa elatusmaksut ja yksinhuoltaja lisät ym. sukulaisten ja yhteiskunnan tuet tehden miehestä ihan kelvottoman. Lasten siittämiseen se vain kelpasi ja sitten yököttää koko tyyppi. Seksiä pitää päästä harrastamaan oikeasti jännien miesten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajusit heti mitä tarkoitin ja näin juuri tapahtuukin. Sanoit vielä täydentävämmin.
Avioehto on kyllä melko tärkeä muistaa.
Ilman sitä sä et kyllä ilman lapsia saa välttämättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Nainen saa rahastaa elatusmaksut ja yksinhuoltaja lisät ym. sukulaisten ja yhteiskunnan tuet tehden miehestä ihan kelvottoman. Lasten siittämiseen se vain kelpasi ja sitten yököttää koko tyyppi. Seksiä pitää päästä harrastamaan oikeasti jännien miesten kanssa.
Just näin!
Olet oivaltanut asiat täydellisesti!
Voisitko tutkia onko kunnalla normaaleja asuntoja (ei asuntola) ja voiko niihin laittaa kaavakkeen. Entä mikä on irtisanomisaikasi nykyisessä asunnossa (3 kk:tta?). Miten sen saisi kunnan kanssa sovittua niin, että sitten kun on valmiiksi katsottu se kunnan asunto, niin vanhan asuntosi irtisanominen onnistuu, eikä tule päällekkäisiä vuokramaksuja. Onko mahdollista saada muuttoon tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaamaasi kommentin kirjoittaneena, olen täysin samaa mieltä kanssasi. Paitsi ehkä "vanhana ja rupsahtaneena" osan. Vaikka juuri sitähän itsekin olen.
Vierailija kirjoitti:
Olen henkisesti ja fyysisesti ihan hyvässä kunnossa. Haluan erota, mutta minulla ei ole varaa siihen! En halua keskusteluapua, haluan kodin ja työn, että voin jättää miehen, jota en rakasta ja jota halveksun. Ilman perhettä tai ystäviä en näköjään pysty tähän. Mikään Kela EI auta.
Ap
Moikka ap! Haluaisitko vaihtaa yhteistiedot? Minulla täsmälleen samaa tilanne eikä palstalla kukaan ymmärrä mitä tämä tarkoittaa. Asun Helsingissä, työtön jo 2 vuotta. Kukaan ei auta eikä puhu.
Nyt hoidat asiat kuntoon. Äläkä valita, että sulla ei ole ketään, kun me ihan tuntemattomat annetaan sulle pyyteettömästi ohjeita. (Ota huomioon, että läheskään kaikille ei täällä aloitukseen vastata.)
Nyt tässä on tosi paljon jo tietoa Kelasta jne. Oman kunnan sosiaalitoimi auttaa jos Kelan päätös viipyy.
Töitä saat vasta sitten, kun unohdat tuon "en ikinä saa töìtä." Tuo asenne näkyy omassa toiminnassa, esim haastattelussa ja muutenkin.