Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhoan miestäni ja haluan erota, olen työtön

Vierailija
07.01.2021 |

Kuinka voin toimia, että pääsen eroon tästä? Voin erittäin huonosti. Minulla ei ole rahaa eikö omaisuutta. En ole saanut työtä korkeasta koulutuksesta huolimatta. Perhettä tai ystäviä ei ole.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö jotain työtä, vaikka edes jotain sellaista joka ei ole oman alasi työtä? Pääsisit edes alkuun jostakin kohdasta nyt.

Vierailija
22/92 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! En minäkään enää rakasta miestäni mutta yhdessä on oltava. Meillä tosin hankalampi tilanne, kun on yhteinen lapsi ja yhteinen yritys ja toimeentulo. T. Ammattivalittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut auttoi avioliitosta omille jaloille seurakunnan diakoni. Olin sairauslomalla ja raha-asiat sotkussa ja miinuksella. Tuntui, että en pysty enkä osaa enkä j a k s a... mutta hän auttoi kirjaimellisesti kädestä pitäen. En olisi onnistunut yksin.

Vierailija
24/92 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on varaa muuttaa kun niin haluaa, myös työttömällä. Kunnalle hakemus vuokra-asuntoon ja hakemukseen kirjoitat että jäät kodittomaksi eron takia. Tämän jälkeen haet Kelasta maksusitoumuksen takuuvuokraa varten sekä muut sinulle kuuluvat tuet. Kokemusta on, ei voi saatana olla noin vaikeaa.

Vierailija
25/92 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen henkisesti ja fyysisesti ihan hyvässä kunnossa. Haluan erota, mutta minulla ei ole varaa siihen! En halua keskusteluapua, haluan kodin ja työn, että voin jättää miehen, jota en rakasta ja jota halveksun. Ilman perhettä tai ystäviä en näköjään pysty tähän. Mikään Kela EI auta.

Ap

Työtä ei kukaan voi luvata, mutta sosiaaliturva auttaa kyllä. Eli kuten jo aiemmin todettu, hoida itsellesi työttömyysetuus maksuun, jos ei vielä ole. Ala etsimään asuntoa ja tarkista samalla Kelasta vuokraraja, jotta osaat etsiä oikea hintaisen asunnon. Kun olet saanut asuntotarjouksen, haet toimeentulotukea ja samalla vuokravakuutta ja muuttokuluja. Jos sinulla ei ole tuloja ja jos asunto on kohtuuhintainen, saat vuokravakuuden Kelasta. Tarvittaessa voit lisäksi olla yhteydessä sossuun ja pyytää sieltä taloudellisuudesta apua esim huonekaluihin, jos tarve. Ei apu ole päätähuimaavaa, mutta kyllä sen turvin voit omilleen muuttaa.

Vierailija
26/92 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku menee yhteen inhoamansa miehen kanssa, tätä en ymmärrä.

Vierailija
27/92 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkauskin voi loppua. T. Ammattivalittaja

Vierailija
28/92 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on varaa muuttaa kun niin haluaa, myös työttömällä. Kunnalle hakemus vuokra-asuntoon ja hakemukseen kirjoitat että jäät kodittomaksi eron takia. Tämän jälkeen haet Kelasta maksusitoumuksen takuuvuokraa varten sekä muut sinulle kuuluvat tuet. Kokemusta on, ei voi saatana olla noin vaikeaa.

No mulle on saatana noin vaikeata! Ehkä asut jossain maaseudulla, mutta täällä on kuule muitakin jotka tarvitsevat asuntoa. Kiitti hemmetisti vaan sullekin. On näköjään vaikeaa ymmärtää miten raha voi sanella ihmissuhteita varsinkin kun on täysin yksin.

Ap

Vierailija
29/92 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen henkisesti ja fyysisesti ihan hyvässä kunnossa. Haluan erota, mutta minulla ei ole varaa siihen! En halua keskusteluapua, haluan kodin ja työn, että voin jättää miehen, jota en rakasta ja jota halveksun. Ilman perhettä tai ystäviä en näköjään pysty tähän. Mikään Kela EI auta.

Ap

Ei, mikään Kela EI auta siihen, ettei sinulla ole läheisiä.

Mikään Kela ei myös taio sinulle mielekästä elämää.

Kuten joku täällä jo totesi, pienin askelin mutta määrätietoisesti, vaikka siihen sitten menisi vuosi ennenkuin omat siipesi oikeasti kantavat itsenäiseen elämään.

Mutta ennenkuin lähdet miehesi luota, tajua myös se, että hän saattaa olla inhosi sijaiskohde. Voi olla, että oikea inhon kohde on saamattomuutesi ja se, ettei elämässäsi ole sisältöä. Tähän sinun pitäisi lähteä etsimään muutosta, tuo mies ja hänen jättämisensä on toissijaista (paitsi jos hän on väkivaltainen tmv, jolloin voit ehkä hakea apua ja väliaikaista yösijaa jostain alueesi turvakodista?)

Vierailija
30/92 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

0/5

Korjaa se halvatun suhtees äläkä valita.

Vierailija
31/92 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi taitaa mennä jo hyväksikäytön puolelle, kun taloudellinen tilanne on syy olla miehen kaa. :o Eroat, otat yhteyttä TE-toimistoon ja Kelaan ja muutat omilles. Tsemppii!

Vierailija
32/92 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mies on sinulle nykyään vain siis toimeentulo. Et rakasta ja halveksut häntä. Et saa kunnioitustani, toivottavasti miehesi pääsee sinusta pian eroon.

Vierailija
33/92 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi, kysymys on vaan saamattomuudesta hoitaa suhdetta.

Vierailija
34/92 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin voi. Mutta pysyy saman katon alla pelkän rahan takia?

Vierailija
35/92 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaan alapeukutatte. Meillä mies ei tee mitään parisuhteemme eteen

Hänelle riittää se että ollaan työkaverit ja lapsemme vanhemmat. Kyllä siinä rakkaus kuolee. T. Ammattivalittaja

Vierailija
36/92 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

//////

Miksi mollaat Kelaa?

Jos sinulla ei ole tuloja eikä omaisuutta, niin kelan tuet ovat ainoa mahdollisuus. Kuten itsekin ymmärrä, ilman rahaa et pysty elämään yksin.

Vierailija
37/92 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulle on saatana noin vaikeata! Ehkä asut jossain maaseudulla, mutta täällä on kuule muitakin jotka tarvitsevat asuntoa. Kiitti hemmetisti vaan sullekin. On näköjään vaikeaa ymmärtää miten raha voi sanella ihmissuhteita varsinkin kun on täysin yksin.

Ap

En asu perähikiällä vaan Tampereella. Ja asuntotarjouksen sain vastaavassa tilanteessa viime keväänä kolmessa päivässä. Kyseessä remontoitu parvekkeellinen pikkukaksio 38m2, keskustan tuntumassa, vuokra 465e+vesi. Eli, ei saatana ole noin vaikeaa.

Vierailija
38/92 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin voi. Mutta pysyy saman katon alla pelkän rahan takia?

Niin, ainakin meillä se tuntuu miehelleni hyvin riittävän eikä mullakaan muuta vaihtoehtoa ole. T. Ammattivalittaja

Vierailija
39/92 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No muuta säkin maaseudulle. Siellä kunnan asuntoja tyhjillään, eivät ilmoittele välttämättä missään, mutta kun kysyin itse , löytyi monta vapaata.

Vierailija
40/92 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra asuntoihin hakemuksia ja sitten odotat mitä tarjotaan. Minä asuin mielenterveysongelmaisen äitini kanssa eikä hän meinannut päästää minua kotoa pois ollenkaan itsenäistymään. Kun sain asunnon niin hän oli niin sekaisin että tuli jopa työpaikalleni ja soitteli 100 kertaa päivässä. Läheisriippuvaisuus oli koko sukumme sairaus. Kun tehdään lapsia heti nuorena niin ei ole omista ongelmista selviydytty vaan viedään ne eteenpäin sukupolvesta toiseen. 

Onko se mies ollut joku pakopaikka alunperin ongelmillesi ja olet koko ajan inhonnut sitä. Sulla itsenäistymisvaihe on jäänyt elämättä kokonaan. Minä en voinut muuttaa kotoa heti jonkun kanssa yhteen vaan piti kokeilla kuinka pystyy elämään itsenäisesti kun siitä lapsuuden kodin helvetistä, kahleista irti pääsi. Meillä oli mieheni kanssa omat asunnot kahdeksan vuotta kunnes rakensimme yhteisen talon. Alkuhuumat olivat ohitse ja olimme varmoja että yhdessä pärjätään vaikka harmaan kiven läpi. Ja niin ollaan menty. Alussa oli köyhää ja nyt ei tarvitse centtejä laskea ruokakaupassa ja jää harrasteraakin.