Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nettotulot 3000€/kk, millaisen lainan uskaltaisi ottaa, 5 henkinen perhe kyseessä.

Vierailija
02.08.2006 |

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettotulomme nyt kun olen 4ttä vuotta kotiäitinä on siinä 2300e/kk ja 150 000 lainaamme lyhennämme muutaman satasen kuukaudessa. Plus yhtiövastike pari sataa.

Töihin palatessani nettotulomme siinä 3200e/kk korvilla ja lainasumman lyhennysmäärää aikomus sitten hieman nostaa.

Ja rälläämiseen ei rahaa ole.

Vierailija
22/23 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä muutama vuosi sitten ainakin pankit asettivat asunnon arvosta 70% sen takuuarvon ylärajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen täällä sellaisena pahanilmanlintuna tunnettu, mut vastaanpa nyt silti. Yleensä on hyvä laskea et tuloista kolmasosa menis asumiseen korkeintaan eli teidän tapauksessa 900. Tämä nykyaikana siinä mielessä järkevää, sillä korot nyt alhaalla ja jos laina-aika pitkä, niin siinä ehtii tapahtumaan elämässä paljonkin ja samoin koroissa.

Käytännössä jos yhtiövastikkeeseen tai muuhun vastaavaan menisi 200 euroa, niin siinä tapauksessa 700 euroa voisi jäädä lainanhoitokuluihin. Käytännössä tällä saisi siis noin 145000. Mikäli haluaa arvioida kulutusta perhekoon mukaan, niin perusmenot on usein noin 500 euroa aikuiselta ja 400 euroa lapselta. Tuolla logiikalla teillä menis kuussa noin 2200 muuhun kuin asumiseen. Ehkä kannattaa pitää vähän aikaa kirjaa ja katsoa, et mikä on totuus. Jos menoja olis tuo 2200 ja sitten yv 200, niin se tekis sitten 600 kuukausieräksi lainaan eli 125000.

Paljon tietysti vaikuttaa myös se, että mitä muuta elämässänne tarvitsette/haluatte. Jos tarvitsette vaikka kaksi autoa, niin tuokin on paljon. Samoin jos haluatte vielä vaikka neljännen lapsen. Toki jossain pitää joka tapauksessa asua ja tuolla porukalla se ei ole missään ilmaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän