Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eronneet ja lasten elatus

Pohdiskelen
07.01.2021 |

Hei,

Elastusaihe on ollut kuin kuumana käyvä kiuas ystäväpiirissäni ja itse olen lasteni isän kanssa eronnut niin, että olemme jakaneet kulut tasan (harrastukset, koulut yms.) ja ostaneet mitä tarvittu. Sovittu, että luonapitoviikoille sattuneille synttäreille ostetaan sitten lahjat kavereille. Kaikki toiminut moitteettomasti ja oikein hienosti.

Nyt aloin vain kyseenalaistamaan asiaa. Kun itse maksan asumiskuluja yksin lasteni kanssa paljon ja puolet kaikista lasten menoista. Ex-mieheni asuu uuden kumppaninsa kanssa ja maksaa toki asumiskulunsa puoliksi.

Ja trolleille tiedoksi ovat olleet yhdessä jo pidemmän pätkän ja itsellänikin on partneri.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ap on hyvissä väleissä ex kanssa ja nyt on paha rahatilanne niin voihan sitä keskustella jos hetken aikaa ex-voisi osallistua enemmän kuluihin.Muutenhan tuo nykymalli on ainoa reilumalli.

Vierailija
22/24 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaatteko siis lapsilisätkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tehnyt virheen ja hankkinut elämäntapaloisen kanssa, saa olla aina maksunaisena tai -miehenä.

Kannattaa olla silloin lähi, jotta saa sitten edes valtiolta elatukseen rahat. Samaoa se miten asiat oikeasti olisivat. Suomessa on surkea systeemi, kun ei ole 2 lähivanhempaa, vaikka etä hoitaisi lapsia enemmän.

Vierailija
24/24 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivähoidossa tilasuositus on 7 neliötä lasta kohti. Meillä exä maksaa puolet kahden lapsen tarvitsemasta 14 neliöstä eli kun asunto on 60 neliötä ja vuokra 600 e, niin mies maksaa siitä 70 e, minä loput. Hankinnat maksetaan puoliksi, ruuat maksan pääosin minä, saanhan lapsilisätkin.

Tämähän on loistava laskentamalli!