Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun tuet on 1400e/kk, ja viimeisin tarjottu työ oli Postin varhaisjakelu 1100e/kk nettopalkalla

Vierailija
07.01.2021 |

Miksi siis menisin töihin?

Kommentit (578)

Vierailija
561/578 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtuloa verotetaan eri tavalla kuin sosiaalitukia.

Oletko varma, että se veroprosentti jolla neton laskit oli juuri se, jonka verotoimisto sulle laskis jos nyt kysyisit uutta prosenttia työtuloa varten.

Vierailija
562/578 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet ei kerrytä eläkettä. Ja lisäksi tuo voi olla ovi johonkin parempaan myöhemmin. Palkan naurettavuus riippuu siitä, mikä on tuntimäärä? Täydelle työajalle naurettava kyllä, osatyöhön ei.

Todennäköisesti ei ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/578 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas loistava syy viilata tuet pois

Vierailija
564/578 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska:

- olet aikuinen ihminen ja otat vastuun itsestäsi

- paskasta työpaikastakin on mahdollisuus edetä ja saada myöhemmin parempaa palkkaa

- työllistymällä etenet elämässä, sinun on mahdollisuus säästää, ja käyttää säästämiäsi rahoja johonkin mukavaan ja päästä vuokraloukustasi pois

En keksi yhtäkään hyvää syytä, miksi jatkaisit kotona makoilua. Tärkee elämä vaan maata kotona ja olla yhteiskunnan huollettavana?

Mistä sä tiedät, että hän "makoilee" kotona? Ehkä hän siivoaa, urheilee, harrastaa ja on tosi aktiivinen pitkät päivät. Miksi hän menisi töihin siinä tilanteessa, jossa menettää rahaa?

Itsensä ja perheensä elättäminen on jokaisen aikuisen velvollisuus, josta vain vaikeasti vammaiset ovat vapautettuja.

Vierailija
565/578 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1400e tukia? Mistä nämä koostuu?

Itse saan alle 700e.

Vierailija
566/578 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voit tietää nettopalkkasi noin tarkkaan? Saisit myös asumistukea ja kiva, että keksit provoosi välillä vähän vaihteluakin. 

Vierailija
567/578 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

verojen maksu ei ainakaan kannata.     Joku vaan pöllii sun kovalla vaivalla saadun rahan ja laittaa jiohonkin aivottomaan.

Vierailija
568/578 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa osata kusettaa kelaa. Mä saan itse noi samat 1400e/kk tuet ja sen lisäksi teen pimeitä nettitöitä joiden palkka(yleensä n. 900e/kk netto) maksetaan mun paypal tilille, eli Suomen verottaja ei siitä palkkatulosta mitään tiedä. Niillä rahoilla sitten tilaan stufaa netistä ja osan säästän tulevaisuutta varten.

Vierailija
569/578 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkai sä nyt lääkärin takia töihin mene, töitä tehdään terveenä. Jos on työterveydestä huolia, silloin kannattaa pysyä kotona sairastamassa- eikä mennä töihin lainkaan.

Vierailija
570/578 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että Ap saa työttömyyskorvausta jos saa kieltäytyä työtarjouksesta.

Saako nykyään kieltäytyä?

Jos saa muita tukia liittyy varmaan tukien ehtoihin ellei tarvitse mennä töihin.

Vierailija
571/578 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin töihin sen takia että saan rytmin päiviin ja työterveyden. Työssä jo olevana on myös paljon helpompi päästä parempaan työpaikkaan ja edetä. Jotain eläkehöpötyksiä on turha kuunnella. Itsellä ainakin myyjän palkalla eläke tulee olemaan sama kuin koko ikänsä työttömänä olleella. Jos koko järjestelmää edes on kuin 69 vuotiaana pääsen eläkkeelle. Tai olen edes elossa enää.

Vieras
572/578 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit et eläis yhteiskunnan varoilla

Tuet riittävät lasketusti välttämättömään, että pysyy hengissä. Jos palkka olisi kahdentonnin paremmalla puolella.siinä olisi kannuste mennä työhön.

Vierailija
573/578 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10€/h on niin vähän, että sillä rahalla ei kenenkään pitäisi joutua töitä tekemään. No, kesätyöt ja harjoittelut erikseen.

Tuollaisen palkan päälle todellakin tarvitaan tukia.

Vierailija
574/578 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki puhuu työterveydestä jonain ihmeenä. Se ei välttämättä kata kuin ne pakolliset käynnit. Se siitä sitten.

Vierailija
575/578 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ottaa huomioon , että varhaisjakajan työaika on n. 4 tuntia per päivä. Aamulla työt loppuu jo klo 6 ja koko päivä on vapaata. Ainakin kun itse tein tota hommaa. Minusta se oli kivaa hommaa, tosin tein vain kesäaikaan. 

Vierailija
576/578 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ei osaa yhtään ajatella huomista pidemmälle. Kivaa ilmaista rahaa, mutta siinähän sitten elelet pienellä eläkkeellä ja mitättömillä säästöillä vanhana.

Meinaat että tuosta 1100e/kk kertyy kunnollista eläkettä ja pystyy säästämään?

Vierailija
577/578 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki puhuu työterveydestä jonain ihmeenä. Se ei välttämättä kata kuin ne pakolliset käynnit. Se siitä sitten.

Ainakin meillä se on todella hyvä etu, vaikka en itse paljon sairastakaan. Viimeksikin otettiin sydänfilmi ja keuhkokuva, määrättiin labrat. Nehän ottaa kaiken mahdollisen kun työnantaja maksaa. Erikoislääkärin käynnitkin maksaa, silmälääkäri ja rillit. Hyvä etu.

Vierailija
578/578 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meillä se on todella hyvä etu, vaikka en itse paljon sairastakaan. Viimeksikin otettiin sydänfilmi ja keuhkokuva, määrättiin labrat. Nehän ottaa kaiken mahdollisen kun työnantaja maksaa. Erikoislääkärin käynnitkin maksaa, silmälääkäri ja rillit. Hyvä etu.

Postilla?

Olen itse töissä HUSissa ja työterveyshuolto on tukossa. Aikoja ei ole mihinkään muuhun kuin akuutteihin työkykyä uhkaaviin asioihin, jos niihinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän