Kumpi teillä kysyi kihloihin ja kumpi kosi?
Oon sanonu miekkoselle että minä haluun tehhä jommankumman, en vielä tiiä että kummam. Mites teillä tehtiin? ;D
Kommentit (30)
Häh? Siis kysyt samaa asiaa kahdella eri tavalla. Mutta se vastaus: mies kysyi minua vaimokseen.
Ei kumpikaan, emme ole kihloissa tai naimissa. Mutta mieheni teki sen selväksi, että hänelle on hyvin tärkeää, että kumppani on ilman noitakin ikuinen. Tästä on nyt 23 vuotta.
"Kysyä kihloihin" ja kosia tarkoittaa samaa. Kihlaus on lupaus avioliitosta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nämä ole sama asia? Mies kosi.
Ai kihlat ja naimisiin meno sama asia? Öö ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kihlat ja naimisiin meno sama asia? Öö ei?
Kukaan ei sanonut noin. Mutta kosinta ja kihloihin kysyminen ovat sama asia. Katsos, kun kosinnan jälkeen mennään kihloihin, jos saadaan myöntävä vastaus.
Me ollaan kihloissa mutta ei aijota naimisiin. Yhdet sormukset riittää meille.
Mies kosi jolloin olimme kihloissa.
Mennäänkö kihloihin = kihloissa
Mennäänkö naimisiin = kosinta
Vierailija kirjoitti:
Noup.
Mennäänkö kihloihin=mennäänkö naimisiin myöhemmin
Kihlaus=lupaus avioliitosta
Vierailija kirjoitti:
Vain teinit kysyvät erikseen "mennäänkö kihloihin". Aikuisille kosinta=mennäänkö naimisiin ja kosintaa seuraa kihlaus eli lupaus avioliitosta.
Vierailija kirjoitti:
"Tuletko vaimokseni/miehekseni"=kosinta, jota seuraa kihlaus.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan kihloissa mutta ei aijota naimisiin. Yhdet sormukset riittää meille.
Kerron sinulle salaisuuden: avioliitto ei vaadi sormuksia. Voi olla naimisissa ilman yhtään sormusta. Voi myös olla naimisissa vaikka olisi vain yksi sormus. En siis ymmärrä, miksi olet valehdellut haluavasi naimisiin.
Minä kysyin kihloihin menoa. Samoin sitten kun oltiin oltu puolitoista vuotta kihloissa, kysyin, onko tarkoitus edetä tästä avioliittoon. Ja kun oltiin oltu vuosi naimisissa, sanoin että kun kerran haluat kaksi lasta, olisi hyvä aika aloittaa ensimmäisen yrittäminen.
Mies on vähän aloitekyvytön. Arvelen sen johtuvan anopista, joka on halunnut aina määrätä kaiken perheensä elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Minä kysyin kihloihin menoa. Samoin sitten kun oltiin oltu puolitoista vuotta kihloissa, kysyin, onko tarkoitus edetä tästä avioliittoon. Ja kun oltiin oltu vuosi naimisissa, sanoin että kun kerran haluat kaksi lasta, olisi hyvä aika aloittaa ensimmäisen yrittäminen.
Mies on vähän aloitekyvytön. Arvelen sen johtuvan anopista, joka on halunnut aina määrätä kaiken perheensä elämässä.
Lisäyksenä vielä, on oltu naimisissa kohta 32v ja mies jaksaa jaaritella kuinka hän on niin onnellinen ja kuinka hän heti huomasi että tässä on hänen elämänsä nainen. Antaa ymmärtää että olisi ollut kovastikin aloitteellinen 🤦
Mies kosi, vastasin myöntävästi ja menimme siis silloin kihloihin.
Ei kukaan ole enää niin tyhmä että kosii, kihloihin, naimisiin. Ei elämä ole mitään vaaleanpunaista rakkaushöttöä. Nainen ehkä tekee lapsen. Nainen nykyään tiedostaa että mies ei pysty sitoutumaan perheeseen.