Kumpi teillä kysyi kihloihin ja kumpi kosi?
Oon sanonu miekkoselle että minä haluun tehhä jommankumman, en vielä tiiä että kummam. Mites teillä tehtiin? ;D
Kommentit (30)
Minä päätin meidän kihloista ja naimisiinmenosta, ehdotin ja mies samaa mieltä kuten kaikesta siihen aikaan, oli onnellinen että oli saanut naisen itselleen. Tästä 26 vuotta, yhdessä edelleen.
Mikäs sitten on naimisiin meno ilman kihlausta, mitäs sillon kysytään?
Vierailija kirjoitti:
Mahdottomuus. Kihlaus edeltää aina naimisiinmenoa, koska kihlaus on suostumus avioliittoon. Kihlauksenhan ei tarvitse olla mikään elokuvakohtaus ruusuineen ja shampanjoineen. Ihan pelkkä hääpäivän sopiminen voi olla kihlaus.
Yhdessä keskusteltiin, avioliitto on vakava asia eikä mikään teinikihlaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdottomuus. Kihlaus edeltää aina naimisiinmenoa, koska kihlaus on suostumus avioliittoon. Kihlauksenhan ei tarvitse olla mikään elokuvakohtaus ruusuineen ja shampanjoineen. Ihan pelkkä hääpäivän sopiminen voi olla kihlaus.
Niinpä.
Meidän kihlaus kesti kuukauden. Sovittiin menevämme naimisiin, varasimme ajan maistraatista, käytiin katsomassa vihkisormukset (kihlasormusta ei erikseen ostettu) ja sovittuna päivänä menimme naimisiin. Meidän kihlauksesta ei tosin tiennyt kukaan, kun "salaa" karkasimme naimisiin. Tarkoituksella en halunnut kertoa etukäteen, ettei kukaan rupea päsmäröimään "kai te nyt ainakin pienet juhlat pidätte" (esim oma äitini olisi hyvinkin innokas ottamaan ohjia käsiinsä lupia kysymättä).
Minä. Ja olin se joka raskautui, synnytti, hoiti lapsen ja myöhemmin eron.
Aloitteellinen nainen✌️
Minä käskin kosia, "kosi nyt, kosi nyt". Ja mies kosi. Naimisissa nyt 32 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ruokitte trollia?
Keskiverto mamma ei ole kauhean älykäs.
Mukakihlautuja ei ole huomannut tätä ketjua lainkaan.
Avioliittolain mukaan kaksi henkilöä, jotka ovat sopineet menevänsä avioliittoon keskenään, ovat kihlautuneet.