Onko sun ketään lapsuuden/nuoruuden tuttua kuollut?
Miten on?
Kommentit (50)
Muistan lukioajoilta, kun meille annettiin kirjoitelman aiheeksi: "Onnellinen se, jolla on aikaa elää." Joku kirjoitti siitä, kuinka hänellä on sairautensa vuoksi vain vähän elinikää jäljellä. Opettaja kritisoi häntä siitä, kuinka oli ymmärtänyt aiheen väärin. Minä taas ajattelen, että opettaja ei ymmärtänyt tämän oppilaan näkökulmaa. Sitä en tiedä, kuinka kauan ko. henkilö sen jälkeen eli. Tietääkseni kuitenkin kerkesi käydä lukion loppuun. (Minä keskeytin joten en ollut samalla luokalla loppuun asti).
Yliopistossa opiskellessani yksi samaan aikaan aloittanut tyttö kuoli toisen opiskeluvuoden syksyllä.
Vanhin serkkuni kuoli 35 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella moni jos puhutaan esim vanhoista koulukavereista. Syöpään, hukkumalla, auto-onnettomuudessa, rikoksen uhrina, itsemurhaan, verenmyrkytykseen. Tässä joitain tietämiäni tapauksia.
Mikä noista on mukavin tapa, jos saan kysyä mielipidettä?
En ole päässyt kysymään, joten en osaa vastata.
Ketään sellasta jonka kans olin paljon tai sellasta kenen kanssa oisin viä yhteyksissä ei. Yläasteen aikana pari tuttua (ei lähestä kaveria, mutta sillai kaverin kavereita, että hengailtiin samassa porukassa) teki itsemurhan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Melkein kenenkään peruskoulu- tai lukioikaisen luokkakaverini kanssa en ole ollut missään tekemisissä 30 vuoteen.
Opettajia on paljon kuollut. Isäni oli opettaja, joten häneltä olen kuullut näistä hänen ex-kollegoidensa kuolemista. Vanhin opettaja, joka minulla oli koko peruskouluaikanani, elää edelleen, liki satavuotiaana.
Mikäs heille on tullut, jos saan udella?
Jos kuolleita opettajia tarkoitat, niin en ole kysellyt. Mihin hyt vanhat ihmiset yleensä kuolevat? Sairauksiin kai? Minun peruskouluaikaiset opettajani ovat jo kaikki vähintäänkin eläkkeellä. Itsekin kohta olen.
Ei läheisiä, mutta kaksi koulukaveria, toinen onnettomuudessa, toinen syöpään. Pari vuotta vanhempaa tenheet itsarin.
viinasta johtuvista eri syistä lähes kaikki kaverit kuolleet, osa oman käden kautta.
On valitettavasti.
Pari kuollut oman käden kautta, yksi kuoli syöpään, yksi johonkin muuhun sairauteen, yksi sairaalassa hoitovirheen seurauksena, ja oma veljeni huumeisiin.
Ylioppilaskeväänä 1981 eräs luokkatoverini kuoli auto-onnettomuudessa.
Kyllä ja ei. Laihon kuolema tuntuu just tällaiselta. Ollaan saman ikäisiä ja Bodom on ollut osa omaa kasvutarinaa. Vaikka en ole ikinä tavannut henki koht tätä ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
On. Yksi luokkakaveri kuoli 16-vuotiaana autokolarissa (18-vuotias kaveri kuskina, kuoli myös, surkea juttu). Opiskelukaveri teki itsemurhan vähän valmistumisen jälkeen. Yksi vanha koulukaveri kuoli vähän aika sitten sairauteen.
Mutta olen vasta 33-vuotias. 50-kymppisenä niitä kuolleita luokkakavereita vasta alkaa kunnolla ollakin.
No ei niitä nyt viiskymppisenäkään välttämättä mitään kunnolla ala olla, siis välttämättä. Mä oon 55v enkä ole ainakaan luokkakavereista kenenkään kuullut vielä kuolleen. Olen yhteydessä aika muutamiin luokkakavereihini (he taas yhteydessä toisiin, jotka taas toisiin, jne.) joilta olisin varmaan kuullut jotain.
Eli oo huoleti.
Omista luokkalaisistani tiedän sen, että kukaan ei ole kuollut. Pari nuoruuden poikaystävää on kuollut kesken seurustelun, oli kova paikka silloin 16- ja 21-vuotiaana. Sukulaisia oikeastaan menee lähes joka vuosi, enimmäkseen syöpään. Näillä näkymin sama itselläkin edessä jossain vaiheessa, kun löytyy se geenivirhekin..
Yläasteelta pääsyn jälkeen (14 vuotta sitten) on kuollut yhteensä viisi ikätoveria, pari nuorempaakin. Autokolareita, oman käden kautta ja syöpä vienyt.
Kymmeniä! Koronaan ei kukaan, enkä tiedä kenenkään siihen edes sairastuneen.
Olen 65 vuotias.
Monta. Syöpään useimmat (ikää noin 45-55) yksi veritulppaan (32 v), yksi tappoi itsensä.
N52
Kaksi nuoruuden tuttua kuollut auto-onnettomuuksissa, yksi syöpään. Vanhoja valokuvia katsellessa tulee haikea olo. Lyhyeksi jäi heillä elämä.
Yksi vanha kaveri kuoli sammuttuaan, kun alkoikin oksentamaan eikä päihtymykseltä herännyt eli tukehtui, hän oli silloin 27-vuotias. Huhuttiin myös, että olisi ollut samaan aikaan raskaana, oli siis sellainen ongelmatapaus eli huumeita sun muuta meni. Hänellä oli jo yksi alle kouluikäinen lapsi huostaanotettuna. Peruskoulussa tuo tyttö oli kympin oppilas ja mukava, häntä koulukiusattiin ja lähti väärille poluille.
Kun olin 15-vuotias eräs 16-vuotias poika koki saman kohtalon kuin edellä mainitsema tyttö. Paikalla oli silloin kaverin poikaystävä sekä mun ihastus ja muutama miespuolinen tuttu, kun aamulla herätessään tajusivat, että tää poika on yön aikana kuollut.
Entinen on off -hoitoni teki itsemurhan viime vuonna. Hän oli kerennyt jo perustamaan perheen, oli naimisissa ja hänellä oli 1-vuotias lapsi. Tapailin tuota ihmistä yläasteella sekä ammattikoulussa satunnaisesti ja joskus ihan alkuaikoina olin oikeasti jopa ihastunut tähän. Meillä oli myös sama kaveripiiri ja hän oli parhaan kaverini poikaystävän kaveri. Jäi kivoja muistojakin. Hän oli 33 ja meistä aina puhuttiin, että me mennään vielä hänen kanssaan naimisiin.
Ammattikouluaikaisen kaverin mies teki itsemurhan äitienpäivänä. Ei jättänyt viestiä ei mitään, ampui vaan itsensä (harrasti metsästämistä). Häneltä jäi uusi omakotitalo ja kaksi pientä lasta. Epäilen että taustallla on ollut jokin pettämiskeissi vaikka kaverini sanoi, että heillä oli kaikki ollut tosi hyvin ja hän teki sen ihan ilman mitään syytä.
Mun isä kuoli 3 vuotta sitten yllättäen sydänkohtaukseen.
Mun täti kuoli 27-vuotiaana syöpään ja mun eno kuoli 2011 yllättäen.
Mun kahden kaverin isät kuolivat, kun kumpikin kaveri oli alle 20. Kummatkin isät olivat tosi läheisiä myös meille
Samassa peruskoulussa ollut tyttö kuoli syöpään pitkän taistelun jälkeen pari vuotta sitten, hän oli 26-vuotias.
Mun äidin ex-mies kuoli, kun olin 20-vuotias. Asuttiin joskus tän miehen talossakin hetki.
Mummin ex-mies kuoli vuosi sitten. Vietettiin paljon aikaa lapsena hänen ja mummin yhteisessä kodissa.
Mun äidin miehen sisko kuoli viikko sitten syöpään.
Itse olen siis ”vasta” 31-vuotias ja ton verran muistan jo lähteneitä tyyppejä.
Yksi kaveri, joka periaatteessa tutustutti minut pitkäaikaiseen ystävääni. Ehdotti, että lähdetään kolmistaan baariin. Joulukuussa lähti tietääkseni.