Mihin uskot?
Uskotko että on olemassa Jumala?Mihin sinä uskot?
Kommentit (229)
Tänäänkin olen aloittanut päivän turvaamalla Jeesuksen apuun ja armoon.
Uskotko siihen mitä raamattu kertoo pääsiäisen tapahtumista?
Vierailija kirjoitti:
Uskotko siihen mitä raamattu kertoo pääsiäisen tapahtumista?
Kyllä ehdottomasti uskon.
Tähänkin päivään olen lähetynyt Jumalan armoon/apuun turvautuen.
En usko erityisesti mihinkään. Olen uskonnoton. Olen kuitenkin aivan varma siitä, että on asioita, joita ei ihmismieli voi ymmärtää eikä mikään tiede selittää.
Olen ateisti. En usko mihinkään yliluonnolliseen.
Mihin sinä uskot juuri nyt tänään?(ap).
Usko Herran Jeesukseen hän on minulle armo ja apu.
Minä uskon neliyhteiseen Jumalaan, joka lähetti tyttärensä maailmaan sovittamaan omat syntinsä. Sitten tämä tytär laskeutui helvettiin ja on siellä vieläkin, koska ei viitsinyt nousta kolmantena eikä minään muunakaan päivänä minnekään.
Jos joku rohkenee olla eri mieltä näiden uskonnollisten käsitysteni kanssa, hän on harhaoppinen ja ansaitsee joutua sinne samaan helvettiin.
Onniin paljon uskontoja, ja ihmiset palvovat eri jumalia, niin en oikein pysty uskomaan raamattuun. Ennenmuinoin Suomessa uskottiin eri jumaliin mm. Ukko, Ahti, Tapio. Sitten joku väkisin toi tänne kristinuskon. Väkisin sitä miekan kanssa vietiin muuallekin. Ja kun raamattuun tutustuu, niin se on niin ristiriitainen kirja, että sekin puhuu sen puolesta, että keksittyä satua. Vai onko raamatun jumala muuttunut? Vanhassa testamentissa käsketään tappaa muita kansoja. Tappaa rikoksentekijät, jopa lepopäivänä työtä tekevät. Siellä myös käsketään uhrata jumalalle karitsoja jollakin alttarilla. Uusi testamentti on se, jonka ihmiset tuntevat, enkä voi käsittää mitä se uuden yestamentin jumala tekisi jollain karitsanlihalla? Jeesus käskee kääntää toisen posken, ja vanhan testamentin jumala kivittää kuoliaaksi?
Ja mitä sitten kun kuollaan? Ollaanko kaikki kansat valhallassa, ja vain viikingit pääsevät sisään? Kun nyt ei tiedetty, että oikea vastaus olisi ollut Odin.Voihan se noinkin olla, mistä sitä tietää.
Uskon silti, että on olemassa Jumala/jumalia. En usko, että mikään uskonnoista on juuri oikea. Se, onko tämä jumala hyvä, vai paha, niin en tiedä. Jos itse olisin jumala, niin ei olisi teurastettu miljoonia juutalaisia 40-luvulla.
tuleuskoon.fi ääniraamattu psalmi 91.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kuka loi Jumalan? Kas siinä teille pähkäilemistä :)
Jumalaa ei ole kukaan luonut. Jumala on aina ollut. Uskon Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen, joka on kolmiyhteinen Jumala, yksi Jumala mutta kolme eri persoonaa.
Psalmi 91.tuleuskoon.fi ääniraamattu.