Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä erottaa amiksen käyneen perheen ja korkeakoulun käyneen?

Vierailija
06.01.2021 |

Karvanopat autossa ja kirjahyllyn sijaan olohuone täynnä viihde-elektroniikkaa?

Kommentit (154)

Vierailija
1/154 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla kokemusta kun muutin yhteen mieheni kanssa. Hän amis ja mä akateeminen. Aikamoista hämmästelyä herätti kun teinikersansa makas tuijottaen puhelintaan kaikki päivät, hirveät tekokynnet, kamala meikki ja lävistykset. Mitään kirjaa ei kai koskaan ollut lukenut, mikään monta kertaa sanottu tavallinenkaan asia ei pysynyt muistissa hetkeäkään (esim vaikka lähdemme sinne kylään klo 17) . Katse tuijotti tyhjyyteen, kohteliaat käytöstavat mun piti (yrittää) opettaa.

Mitään uteliaisuutta tai tavoitteita ei ollut tai ole. Onneksi muutti pois 16-vuotiaana!

En ala yleistämään, tämä vaan siis yksi kokemus.

Vierailija
2/154 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olen humanistimaisteri ja tekniikan AMK insinööri, niin kuuluuko mulla olla kirjahylly vai viihde-elektroniikkaa? Vaikka tässä oli kyllä varmaan kyse ihan vaan amiksesta eikä AMK:sta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/154 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteluissa sivistyksen tasosta.

Vierailija
4/154 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpäs jos on käynyt eka amiksen ja sitten korkeakoulun kuten minä?

Vierailija
5/154 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakoulutetut on tietyllä tapaa hillitympiä.

Vierailija
6/154 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LOL. Tervetuloa tämän ADHD korkeakoulutetun elämään. :)

Vierailija
7/154 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskusteluissa sivistyksen tasosta.

Ei välttämättä mistään. Suurin osa perheen sisäisistä puheista liittyy kodinhoitoon, harrastuksiin, töihin ja telkkariohjelmiin. Kokonaisuuden kannalta ei ole kummoista merkitystä, puhutaanko uutisista tai Salkkareista.

Harvassa on parisuhteet, joissa pohditaan filosofisia asioita. Vaikka olisi kaksi tohtoria yhdessä, toinen ei ymmärrä toisen alaan liittyviä asioita. Ei, vaikka palstan akateemiset muuta väittäisivätkin.

Vierailija
8/154 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mistä erottaa? Talosta, pihasta, autosta, käytöstavoista, puhetyylistä, sisustuksesta.... Lista on pitkä.

Vierailija
9/154 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs pelkän lukion käyneet? Amikset sentään valmistunut

Vierailija
10/154 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei.

t. ex teekkari

Vierailija
11/154 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai mistä erottaa? Talosta, pihasta, autosta, käytöstavoista, puhetyylistä, sisustuksesta.... Lista on pitkä.

Ammattikoulusta valmistunut ja heti töihin päässyt omistaa nuo luettelemasi huomattavasti aikaisemmin.

Vierailija
12/154 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOL. Tervetuloa tämän ADHD korkeakoulutetun elämään. :)

No eiköhän tämä ole yleisluontoinen keskustelu ja kaikki kyllä tiedetään että poikkeuksia on.

Mä olen korkeasti koulutettu, ryyppään ja kiroilen paljon vaikka sitä varmaan keskimäärin tehdään enemmän amispiireissä. Ystävät koostuu kaikista ryhmistä, mukaudun monenlaiseen juttuun ja seuraan ja tykkään yleensä kaikista ihmisistä.

Vierailija
13/154 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä olen humanistimaisteri ja tekniikan AMK insinööri, niin kuuluuko mulla olla kirjahylly vai viihde-elektroniikkaa? Vaikka tässä oli kyllä varmaan kyse ihan vaan amiksesta eikä AMK:sta.

Meillä on molemmilla DI koulutus ja on kolme kirjahyllyä täynnä kirjoja. Toisaalta on myös viihde-elektroniikkaa.

-ohis

Vierailija
14/154 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen amis ja lähes koko ystäväpiirini on kouluttautunut yliopistossa. Eroja elämäntyyleissä ei juurikaan ole. Itse en käytä päihteitä ja ystäväni käyttävät, mutta tällä nyt ei ole mitään tekemistä koulutuksen kanssa. Keskustelemme samankaltaisista asioista ja kuuntelemme hyvää musiikkia, muutamilla ystävilläni on bändejä ja käymme muutenkin keikoilla. Minä halusin puusepäksi, osa ystävistä lääkäreiksi, osa juristeiksi, osa teologeiksi tai arkeologeiksi. Yksi opiskeli folkloristiksi.

Voi olla, että ystäväni ovat minua älykkäämpiä, mutta yleisessä arjessamme se ei näy. Samanlaisilla lääväautoilla ajetaan ja kuunnellaan metallimusiikkia yhdessä. Välillä iskelmää, milloin mitäkin. Osa porukasta pukeutuu maastohousuihin ja näyttää ehkä jonkun silmään hyvinkin köyhiltä.

Vierailija
15/154 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama. Mutta enemmän mä koen yhteyttä korkeakoulutettuihin, amiksessa tuli usein pudisteltua päätä että miten tämmönen koulu voi aikuisille ihmisille olla olemassa.

Ei sillä sitten hirveän suurta merkitystä työelämässä enää ole että mihin lukeutuu. Mutta tuo amiksen opetuksen taso oli aivan järkyttävää. Tuntuu että jo viskareille voi selittää asiat vaativammin tai monimutkaisemmin :D

Vierailija
16/154 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei erota. Se on sama perhe. Mies on käynyt amiksen ja minä suorittamassa maisterin tutkintoa.

Vierailija
17/154 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään

Vierailija
18/154 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä kirjoja ja kirjahylly. Mä tykkään lukea. Luen mielelläni omaelämäkertoja. Mun kouluja käynyt mieheni ei lue mitään. T. Ammattivalittaja

Vierailija
19/154 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun tasosta. Akateemisten välisessä keskustelussa abstraktiotaso on korkeampi ja argumentointi parempaa, vaikka aiheet saattavat osin olla samanlaisia.

Vierailija
20/154 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olohuoneessasi on kirjahylly, yläkerran työhuoneessasi tietysti myös, mutta työhuoneen lamppuun olet siirtänyt roikkumaan karvanopat hyvien aikojen muistoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi