Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero tuli miehelle "ihan puskista"

Vierailija
06.01.2021 |

Olin vasta vuoden etukäteen puhunut siitä. Ja kertonut mitkä on ne ongelmakohdat, mm. että vastuun on vaan jakauduttava tasaisemmin tai mä en jaksa enää. Ehdottanut pariterapiaa josta se ehdottomasti kieltäytyi lähtemästä jne. Ja silti se pääs yllättämään täysin, yhtään ei osannut aavistaa kun meillähän meni niin hyvin. Ainoa ongelma meillä kuulemma oli että mä nalkutin liikaa, mutta jos mä vaan oisin lopettanut nalkutuksen ni ei ois ollut mitään ongelmia.

Kommentit (1475)

Vierailija
741/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirsikkana kakun päällä on se, että ensin nainen puhuu nätisti, sitten kun ei tule kuulluksi tulee vaihe, jolloin nainen itkee tai huutaa tai sanoo rumemmin. Sitä seuraa vaihe, kun naista EI ENÄÄ KIINNOSTA ja sanominen (miehen mukaan nalkutus) loppuu.

Tässä tulee mieheltä se oleellinen virhe, kun mies kuvittelee, että NYT MEILLÄ ON KAIKKI HYVIN, nainen ei enää tuo esille epäkohtia.

Sitten yllätys on valtaisa, kun nainen vähän myöhemmin ilmoittaa erosta. Tämä on nähty omallakin kohdalla.

Juuri näinhän se menee! Milläs ihmeellä saisi miehet kuuntelemaan jo ensimmäisessä vaiheessa?

Minä olen tehnyt niin, että jos mies ei tunnu kuulevan tai ymmärtävän, mistä olen muutaman kerran sanonut, vähennän muutakin puhumista ihan minimiin. Mitään sanomisen arvoista ei välttämättä tule moneen päivään. Kerron kyllä, jos talo palaa.

Mies kun tekee saman, se onkin väkivaltaa ja lapsellista  :)

Nainen... hänen teko hyväksytään.

On ihan järkevää lopettaa jonkun asian tekeminen, jota toinen ei noteeraa millään tavalla. Kuka nyt mitään yksinpuhelua jaksaa, jos toinen ei siihen reagoi.

Tietysti, kuten sanottu: naiselle löytyy aina hyvät perustelut, miehen tekona se on mykkäkoulua ja mökötystä.

En minä pidä mykkäkoulua enkä mökötä. Sanon, jos on tärkeää asiaa. Muun puhumisen jätän väliin.

Jos vain se että talo palaa on sinusta tärkeää niin eiköhän miehillä ole sitten sama tilanne.

Miksi kutsutte sitä mykkäkouluksi ja mököttämiseksi?

Kuka kutsuu? Ketkä te?

Palstailevat miesvihaajat kuten sinä.

Vierailija
742/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle, naiselle, ero tuli puskista..

Kyllä mies oli puhunut, että voi huonosti, mutta ne asiat joiden vuoksi perheessä voitiin huonosti, myös minä, eivät olleet riippuvaisia minusta tai teoistani vaan ulkoisista seikoista ja ihan yhtä loppu minä olin ja minä suurimman osan niistä asioista kannoin, lisäksi perheen arjen ja lasten asiat.

Vieläkin ajattelen, että ex jätti minut tilanteessa, jossa kaikkein eniten olisin tukea tarvinnut.

Ja tietenkin hän oli ensin etsinyt uuden naisen tukemaan itseään.

Onko mieleesi välähtänyt että juurikin siksi taakkasi oli suuri koska mies oli etsinyt itselleen uuden naisen eikä enää osallistunut taakkaan jonka piti olla yhteinen?

Mies ei tehnyt omaa osuuttaan ja syytät edelleen itseäsi kun voimasi väsyivät?

Olisiko jo aika antaa armollisuutta sinulle itsellesi joka hylättiin?

Et tiedä asiasta mitään mutta väität että asia on automaattisesti miehen syytä.

Eikä palstalla ole miesvihaa  :)

Mitä itse sanoisit naisesta, joka kiukuttelisi kotona, vaikka tekisi siellä vähemmän, hankkisi sivusuhteen ja jättäisi sinut ja lapset? Olisiko sinulla ymmärrystä naiselle?

Miksi se mies hankki sen sivusuhteen? Parisuhteeseen tarvitaan kaksi. Oletko miettinyt omaa osuuttasi ongelmiin?

Olen paljonkin, mutta sen sivusuhteen hankinnasta en todella ota vastuuta, kolme parisuhteessa ei ainakaan sitä paranna.

Mies saattaa olla toista mieltä.

Löysitkö omasta tekemisestäsi mitään moitittavaa?

Pitääpä muistaa, että jos hankin sivusuhteen, se on mieheni syy. Kiinnijäädessäni pakotan mieheni vielä mikroskoopin avulla etsimään syyt toimintaani omasta käytöksestään ja teoistaan.

Tuokin pitää paikkansa ja sama narratiivi näkyy elokuvissa.

Nainen jos pettää, hän on jätetty ilman huomiota, huonossa parisuhteessa jne. Miehen syy että hän lähes ajoi naisen vieraan miehen syliin.

Mies kun pettää se on sika joka ei ota huomioon naisen vaikeaa tilannetta vaan toimii itsekkäästi.

Sama on muutenkin naisten toiminnassa... Queen of Hearts on elokuva missä äitipuoli harrastaa seksiä teini-ikäisen poikapuolensa kanssa. Se on luokiteltu draanaksi: A successful lawyer jeopardizes her career and threatens to tear her family apart after engaging in an affair with her teenage stepson.

https://www.imdb.com/title/tt8378126/

Mitäpä luulette että vastaava tapaus miehestä joka harrastaa teinitytärpuolensa kanssa seksiä... onko kriitikoiden ylistämä draama vai pahinta saastaa maailmassa ja osoitus miesten pahuudesta?

Adore: A pair of childhood friends and neighbors fall for each other's sons.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan Suomessa yhtään onnellista avioliittoa, jossa on mies ja nainen olisivat tyytyväisiä valintoihinsa?

On, mutta emme leveile niistä täällä. Kukaan ei kuitenkaan usko asiaa todeksi. Naureskelemme vaan paskoissa suhteissä lusivien elämää ja kohtaloa.

Naisille onkin tyypillistä että nautitte toisten epäonnesta

Mulla on kyllä munat.

ok Kaisa

Juuri sun kaltaiset nihilistien takia en täällä paljoa omasta loistavasta suhteestani jaksa kertoilla. Naureskelen vaan sun kaltaisille lapsille ja lapsellisille kommenteille.

Mies loitavassa parisuhteessa nauramassa toisten epäonnelle lauantaina aamusta alkaen...

checks out

Kyse ei ole mistään epäonnesta vaan vituiksi menneestä kumppanin valinnasta.

Siinä on iso ero. Lisäksi mä olen lopettanut suhteet jotka ei ole toimineet enkä jäänyt roikkumaan niihin. Ja onneksi olen tehnyt näin.

Sä taidat vielä jatkaa sitä epäonnista suhdettasi?

Mikä on yhdistävä tekijä kaikissa epäonnistuneissa parisuhteissasi?

Aivan oikein, sinä.

Vierailija
744/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap:lla tuli mitta täyteen omaa nalkutustaan.

Mies jaksoi urheasti kuunnella.

Vierailija
745/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katse peiliin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan Suomessa yhtään onnellista avioliittoa, jossa on mies ja nainen olisivat tyytyväisiä valintoihinsa?

On, mutta emme leveile niistä täällä. Kukaan ei kuitenkaan usko asiaa todeksi. Naureskelemme vaan paskoissa suhteissä lusivien elämää ja kohtaloa.

Mulla on kyllä munat.

ok Kaisa

Juuri sun kaltaiset nihilistien takia en täällä paljoa omasta loistavasta suhteestani jaksa kertoilla. Naureskelen vaan sun kaltaisille lapsille ja lapsellisille kommenteille.

Mies loitavassa parisuhteessa nauramassa toisten epäonnelle lauantaina aamusta alkaen...

checks out

Siinä on iso ero. Lisäksi mä olen lopettanut suhteet jotka ei ole toimineet enkä jäänyt roikkumaan niihin. Ja onneksi olen tehnyt näin.

Aivan oikein, sinä.

Noinhan miesvihaajat haluavat yleistää kun pitää mennä henkilöön eikä välitetä puhua aiheesta.

Onko termi juurisyy tuttu? Miksi ko. mies "epäonnistuu" parisuhteessaan? Johtuuko se sukupuolesta vai siitä, ettei toinen osapuoli ole täysin sopiva hänelle?

Vain te naiset jotka väkisin jatkatte suhteessa, porsitte, tavoitteena muuttaa mies (kyllä se tasoittuu kun saan kolmannen lapsen vaikka toinen ei tainnut olla hänen)... vain te olette oikeasti epäonnistuneita.

Ja voi että teitä riittää.

Vierailija
746/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirsikkana kakun päällä on se, että ensin nainen puhuu nätisti, sitten kun ei tule kuulluksi tulee vaihe, jolloin nainen itkee tai huutaa tai sanoo rumemmin. Sitä seuraa vaihe, kun naista EI ENÄÄ KIINNOSTA ja sanominen (miehen mukaan nalkutus) loppuu.

Tässä tulee mieheltä se oleellinen virhe, kun mies kuvittelee, että NYT MEILLÄ ON KAIKKI HYVIN, nainen ei enää tuo esille epäkohtia.

Sitten yllätys on valtaisa, kun nainen vähän myöhemmin ilmoittaa erosta. Tämä on nähty omallakin kohdalla.

Juuri näinhän se menee! Milläs ihmeellä saisi miehet kuuntelemaan jo ensimmäisessä vaiheessa?

Minä olen tehnyt niin, että jos mies ei tunnu kuulevan tai ymmärtävän, mistä olen muutaman kerran sanonut, vähennän muutakin puhumista ihan minimiin. Mitään sanomisen arvoista ei välttämättä tule moneen päivään. Kerron kyllä, jos talo palaa.

Mies kun tekee saman, se onkin väkivaltaa ja lapsellista  :)

Nainen... hänen teko hyväksytään.

On ihan järkevää lopettaa jonkun asian tekeminen, jota toinen ei noteeraa millään tavalla. Kuka nyt mitään yksinpuhelua jaksaa, jos toinen ei siihen reagoi.

Tietysti, kuten sanottu: naiselle löytyy aina hyvät perustelut, miehen tekona se on mykkäkoulua ja mökötystä.

En minä pidä mykkäkoulua enkä mökötä. Sanon, jos on tärkeää asiaa. Muun puhumisen jätän väliin.

Jos vain se että talo palaa on sinusta tärkeää niin eiköhän miehillä ole sitten sama tilanne.

Miksi kutsutte sitä mykkäkouluksi ja mököttämiseksi?

Kuka kutsuu? Ketkä te?

Palstailevat miesvihaajat kuten sinä.

En ole koskaan väittänyt noin.

Vierailija
747/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla kun sinä tottelet miestä kun se jotain sanoo sulle.

Sittenhän se olisi helppoa! Jos mies haluaisi puhua ja kertoisi mitä haluaa ja tarvitsee, kuuntelusin kyllä ja yrittäisin ottaa huomioon. Ja haluaisin yoki samalka kertoa mitä itse tarvitsisin voidakseni hyvin.

Mutra kun tuo ei miehen kanssa onnistu. Siitähän tässä koko ketjussa on kyse!

Vierailija
748/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko miehet kertoa meille millä teidät saisi kuuntelemaan, jotta mahdolliset ongelmat voisi ratkaista nopeasti eikä nalkutukselle olisi tarvetta?

En usko että juntturat voi muuttua. Ehkä kun on 1-2 eroa takana niin aletaan kuuntelemaan, ensimmäiset vuodet mutta sitten luisuu taas samaan.

Sanoisin kun olen exää seuraillut.

Vierailija
749/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän se olisi helppoa! Jos mies haluaisi puhua ja kertoisi mitä haluaa ja tarvitsee, kuuntelusin kyllä ja yrittäisin ottaa huomioon. Ja haluaisin yoki samalka kertoa mitä itse tarvitsisin voidakseni hyvin.

Tulipas kirjoitusvirheitä! Kirjoitin liian vauhdilla... 😀

Vierailija
750/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tässä mieleeni että samaa kaavaahan monet miehetkin noudattavat.

Eli jos vaikka parisuhteessa ei ole seksiä, mies ottaa asian puheeksi ensin ystävällisesti, myöhemmin jo happamana sitten uudelleen ja uudelleen aina vain vihaisempana. Tätä jatkuu kunnes mies on aina kärttyinen ja kettuilee jatkuvasti. Jossain vaiheessa mies luovuttaa eikä enää viitsi tehdä alotteita eikä yritä enää edes puhua. Seuraava askel on ero.

En ole kyllä kuullut yhdenkään naisen valittavan, että ero tuli yllättäen?

Vierailija
751/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, onhan se pilkuntarkoilla ylitunnollisilla suorittajanaisilla raskas rasti elää miehen kanssa, jolle pilkun paikat ei ole samalla tavalla tärkeitä.

Vierailija
752/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katse peiliin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kyllä munat.

ok Kaisa

checks out

Aivan oikein, sinä.

Yksi suhde päättyi siihen, että en jaksanut siivousfriikin kanssa. Elämä oli turhankin raskasta. Näkkileivän syönti oli kielletty mahdollisten murujen takia. Tämä katkaisi selkärankani.

Yksi suhde päättyi liian vähäiseen seksiin. En halunnut elää puuteessa.

Yksi suhde päättyi naisen liialliseen ja aiheettomaan mustasukkaisuuteen. Ei tervettä käytöstä.

Yksi suhde päättyi naisen pettämiseen. Tämä tapaus oli patologinen valehtelija. Silti en syytä kaikkia naisia h.oriksi ja valehtelijoiksi.

Yksi suhde päättyi siihen, että olen allerginen monelle eläimelle ja nainen ei halunnut luopua kanistaan.

Yhdessä suhteessa kaverini olivat ongelma naiselle. Samat kaverit mulla on vieläkin.

Kerropa sinä puolestasi miksi elät vielä paskassa suhteessasi. Mun elämä olisi yhtä helvettiä, jos olisin jatkanut yhdessäkään lopettamassani suhteessa. Onneksi tajusin jo nuorena, mikä on mulle hyväksi ja mikä taas ei.

Vierailija
753/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen miehen kanssa? Valitse mies joka osaa keskustella.

Vai sanotko etteivät miehet osaa keskustella? Miksi vihaat miehiä?

Vierailija
754/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli tässä mieleeni että samaa kaavaahan monet miehetkin noudattavat.

Eli jos vaikka parisuhteessa ei ole seksiä, mies ottaa asian puheeksi ensin ystävällisesti, myöhemmin jo happamana sitten uudelleen ja uudelleen aina vain vihaisempana. Tätä jatkuu kunnes mies on aina kärttyinen ja kettuilee jatkuvasti. Jossain vaiheessa mies luovuttaa eikä enää viitsi tehdä alotteita eikä yritä enää edes puhua. Seuraava askel on ero.

En ole kyllä kuullut yhdenkään naisen valittavan, että ero tuli yllättäen?

Olet toki, tässäkin ketjussa.

Naiset vain kääntävät sen miehen syyksi. Mies oli paska kun ei ymmärtänyt mistä seksin puute johtuu. Olisi pitänyt ymmärtää ja tukea.

Vierailija
755/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mies muuttunut puhumattomaksi vai oliko puhumaton jo tavatessa?

Puolisot valitaan ihan itse. Siksi en oikein tajua tämä itkemistä.

Vierailija
756/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, onhan se pilkuntarkoilla ylitunnollisilla suorittajanaisilla raskas rasti elää miehen kanssa, jolle pilkun paikat ei ole samalla tavalla tärkeitä.

Tää sama ilmiö näkyy naisvaltaisilla aloilla. Uuvuttavat itsensä ylistressaamalla ja lillukanvarsiin takertumalla.

Nimim. Läheltä nähnyt

Vierailija
757/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa nykyaikaisen uusfeminismin oppikirjassa kuvatulta tilanteelta.

Vierailija
758/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ero voi tulla puskista, kun sitä edeltää kuuden kuukauden harkinta-aika!

Ap ei teoreettisessa aloituksessaan tunne tätä asiaa. Ei ero tule heti kun anomus on sisään laitettu. Siinä on se puolen vuoden harkinta-aika, jolloin juuri voi asioita setviä, kun kumpikin osapuoli näkee, että tosissaan ollaan.

Onko olemassa intersektionaalin feminismin botteja, jotka tehtailee tällaisia aloituksia??

Vierailija
759/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mies muuttunut puhumattomaksi vai oliko puhumaton jo tavatessa?

Puolisot valitaan ihan itse. Siksi en oikein tajua tämä itkemistä.

Jos mies muuttuu puhumattomaksi, se johtuu siitä ettei vaimo kuuntele miehen sanomisia.

Vierailija
760/1475 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät pomota tai nalkuta. Ne ovat vain aggressiivisella tavalla avuliaita.

Ollaan tarkkoja sen annetun mielikuvan kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi