Vajaa vuosi kulunut: Aiotko nyt ottaa Korona-rokotteen, kun se tulee saataville?
Tuo aiempi iso ketju on aloitettu 4.3.2020. Ajattelin, että olisi aika nähdä mikä on palstalaisten tämänhetkinen ajatusmalli. Rokote vai ei?
Kommentit (62)
Huomena klo 10,15 on oma vuoroni. Sattamankauppaa, että saan. Tuli pieni erä AZ , ja nyt piikataan, onneksi soitin heti, kun asiasta kuulin.
Vielä on yli 80-ikäisiä ilman tästä rokotepulasta johtuen, muuta piikkaavat niitä, keille sopivia aineita kulloinkin onnistuu saamaan.
N68v. riskiryhmää.
En ota.
Koronasta selviää ilman rokotettakin 99,7 prosenttia. Eli melkein kaikki.
Rokotteiden haitat tulevat ilmi vasta ajan kanssa.
En pelaa venäläistä rulettia itseni kanssa.
En ota kokeellista geenimanipulaatiopiikkiä!
Kolmas aalto näyttää pahalta:
Rokottaneissa maissa mutantit leviää ja rokottaminen ei näytä tuottavan tulosta, sen sijaan tiukka lockdown näyttää tuottavan jonkinlaista tulosta. Haitat rokotteista näyttävät kasvavan. Haitat rajoituksista jatkuvat.
Tukahduttaneissa maissa kolmas aalto näyttää aiheuttavan 0-10 uutta tartuntaa jotka tukahdutetaan yleensä nopeasti. Kun tartuntoja nolla, ei haittoja kansalaisten nirmaalielämälle, matkustusrajoitukset hidastavat paluuta ulkomailta. Rokottamista voidaan harkita hyötyperiaatteen kautta ja aikaa riittää tutkia rokotteisiin liittyviä hyötyjä haittoja - ei tarvetta paniikkirokotuksiin.
Hybrimallissa kaikki on sekaisin, hallitukset ja terveysviranomaiset ovat paniikissa. Rokotteisiin liittyviä päätöksiä tehdään sekoillen miten kuten se vain on mahdollista. Sulut ja rajoitukset seuraavat toisiaan, lähinnä hyödyttömiä spektaakkeleita, joissa vain poliittinen näkökulma loistaa. Järkevä kansanosa eristäytyy ja suunnittelee muuttoa, jos mahdollista - loput sekoilevat erilaisten äärinäkemysten ja uskovaisten lämpaiden välimaastossa.
Ai niin, en ota osaa joukkotutkimukseen, josta hyötyvät lähinnä rokotevalmistajat.
En ota enkä kyllä tiedä ketään joka olisi ottamassa. En ole rokotevastainen ja lapsillekkin olen ottanut kaikki neuvolasta saadut rokotteet, mutta tämä on vain niin hätäisesti tehty ja kyllä minulla on edelleen muistissa sikapiikistä tullut narkolepsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasin en edelliseen ja vastasin en nyt. En koe koronan olevan niin suuri uhka terveydelleni, että ottaisin rokotetta.
En ole rokotevastainen, vaan itseni ja lapseni on kyllä rokotettu, mutta vain sellaisia tauteja vastaan, jotka oikeasti ovat vakavia, korona ei täytä siten niitä kriteerejä, joita vastaan rokotteen ottaisin.Pilaat siis tahallasi laumasuojan. Hienoa.
Nykytiedon valossa rokote ei anna laumasuojaa. Suojaa ainoastaan ottajaansa koronan vakavalta muodolta, mutta rokotettukin voi yhä tartuttaa tautia eteenpäin . Minä jätän todennäköisesti ottamatta, jos se ei kerran edes suojaa läheisiäni. Olen 26v ja perusterve, kerran jo oireettoman koronan sairastanut joten itse tauti ei pelota.
Lähde tälle "nykytiedolle" ?
Tuoreimpien Israelista kantautuvien tietojen mukaan ainakin Pfizer suojaa tartunnoilta eikä vain vakavilta muodoilta ja myös estää tartuttamasta eteenpäin, jopa 90% teholla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasin en edelliseen ja vastasin en nyt. En koe koronan olevan niin suuri uhka terveydelleni, että ottaisin rokotetta.
En ole rokotevastainen, vaan itseni ja lapseni on kyllä rokotettu, mutta vain sellaisia tauteja vastaan, jotka oikeasti ovat vakavia, korona ei täytä siten niitä kriteerejä, joita vastaan rokotteen ottaisin.Pilaat siis tahallasi laumasuojan. Hienoa.
Nykytiedon valossa rokote ei anna laumasuojaa. Suojaa ainoastaan ottajaansa koronan vakavalta muodolta, mutta rokotettukin voi yhä tartuttaa tautia eteenpäin . Minä jätän todennäköisesti ottamatta, jos se ei kerran edes suojaa läheisiäni. Olen 26v ja perusterve, kerran jo oireettoman koronan sairastanut joten itse tauti ei pelota.
Tuoreimpien Israelista kantautuvien tietojen mukaan ainakin Pfizer suojaa tartunnoilta eikä vain vakavilta muodoilta ja myös estää tartuttamasta eteenpäin, jopa 90% teholla.
https://www.dw.com/en/astrazeneca-vaccine-can-slow-transmission-of-covi…
Astra Zenecakin näyttäisi jo yhdellä piikillä ehkäisevän 2/3 jatkotartunnoista. Toki nämäkin ovat vasta ennakkotietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.dw.com/en/astrazeneca-vaccine-can-slow-transmission-of-covi…
Astra Zenecakin näyttäisi jo yhdellä piikillä ehkäisevän 2/3 jatkotartunnoista. Toki nämäkin ovat vasta ennakkotietoja.
Ja tehoaa myös siihen brassimuunnokseen alustavan tutkimuksen mukaan
Vierailija kirjoitti:
Niin eli jos kaikki ottaisivat rokotteen kukaan ei saisi taudin vakavaa muotoa. Ehdottomasti otan ja läheiseni onneksi ottavat myös.
Ei sitä muutenkaan saa kuin murto-osa niin mitä järkeä ottaa rokote tautiin, joka ei ole itselle vaarallinen? En ole ottanut influenssarokotettakaan enkä ota koronarokotetta.
N33
Saan varmaan viikon sisällä koska kuulun riskiryhmään ja mua muutaman vuoden vanhempi tuttavani sai jo.
Serkkuni sai tänään, vielä on hengissä hyvinkin, minä saan huomena, naapuri myös.
AZ on meneillään, 65-69v riskiryhmään kuuluvat saa nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Tosi saan sen vasta loppuvuodesta, kun olen 50v. ja sairastan hoitotasapainossa olevaa astmaa ja verenpainetautia.
Itsekin luulin olevani "riskiryhmäläinen" koska esim. influenssarokotteen olen aina saanut ilmaiseksi ja heti ensimmäisten joukossa astmani takia, mutta tämä ei pätenytkään koronaan. En tiedä logiikkaa.
Logiikka on se, että korona ei ole influenssa. Puhutaan kokonaan eri taudista, joka on vaarallinen eri ihmisryhmälle.
Ei se turvallisemmaksi vuoden aikana ole muuttunut vaikka simputusta on lisätty. Edelleen ei
Tänään tuli aamulla viesti, että saa varata rokotusajan ja heti varasin niin nyt on jo rokotettu. riskiryhmäläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eli jos kaikki ottaisivat rokotteen kukaan ei saisi taudin vakavaa muotoa. Ehdottomasti otan ja läheiseni onneksi ottavat myös.
Ei sitä muutenkaan saa kuin murto-osa niin mitä järkeä ottaa rokote tautiin, joka ei ole itselle vaarallinen? En ole ottanut influenssarokotettakaan enkä ota koronarokotetta.
N33
"ei sitä muutenkaan saa kuin murto-osa". Ei se ole vielä ohi. Monessa maassa sen saa PÄIVITTÄIN 20 000- 30 000 ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
En aio edelleenkään ottaa.
Onko hienoa olla erilainen nuori? 86% suomalaisista aikoo ottaa rokotteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N33
"ei sitä muutenkaan saa kuin murto-osa". Ei se ole vielä ohi. Monessa maassa sen saa PÄIVITTÄIN 20 000- 30 000 ihmistä.
Ai koronan vakavan muodon? Mistä olet tuon höttöväitteesi repinyt?
Sain tänä aamuna Pfizer-rokotteen. Ei ole tullut mitään haittoja. On helpottinut olo, kun olen turvassa ja läheiseni myös.
en ota ihmisiä kuolut ja halvaantunut rokotukseen