Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vajaa vuosi kulunut: Aiotko nyt ottaa Korona-rokotteen, kun se tulee saataville?

Vierailija
06.01.2021 |

Tuo aiempi iso ketju on aloitettu 4.3.2020. Ajattelin, että olisi aika nähdä mikä on palstalaisten tämänhetkinen ajatusmalli. Rokote vai ei?

Vajaa vuosi kulunut: Aiotko nyt ottaa Korona-rokotteen, kun se tulee saataville?

Vaihtoehdot

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti. Hyvä että joku teki uuden kyselyn aiheesta. Ihmisillä on nyt aivan eri tason käsitys tästä aiheesta, joten uskon että mielipiteet eroavat. Tuossa viime vuoden kyselyssä on ihmiset vastanneet todella aikaisessa vaiheessa joten se vääristää tuloksia.

Vierailija
2/62 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tosi saan sen vasta loppuvuodesta, kun olen 50v. ja sairastan hoitotasapainossa olevaa astmaa ja verenpainetautia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laumasuojaa haetaan. Kaikki fiksut ja vastuulliset ottavat piikin, kun se tulee joskus vuoden päästä saataville tavan pulliaisille.

Vierailija
4/62 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Tosi saan sen vasta loppuvuodesta, kun olen 50v. ja sairastan hoitotasapainossa olevaa astmaa ja verenpainetautia.

Itsekin luulin olevani "riskiryhmäläinen" koska esim. influenssarokotteen olen aina saanut ilmaiseksi ja heti ensimmäisten joukossa astmani takia, mutta tämä ei pätenytkään koronaan. En tiedä logiikkaa.

Vierailija
5/62 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässä ole vähän turha pohtia, ottaako vai ei, kun tuon aikataulun määritteleminen näyttää olevan ylivoimaista tämän maan virkamiehille. Pitikö se olla

maaliskuun loppuun mennessä, eikun kesän alkuun mennessä, eikun ehdottomasti kesän loppuun mennessä. Paitsi, että nyt menee tämän vuoden loppuun mennessä. Mitään ei opita, ei yhtikäs mitään eikä mistään. Selityksiä riittää joka lähtöön.

Ja kyllä, ottaisin.

Vierailija
6/62 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin en edelliseen ja vastasin en nyt. En koe koronan olevan niin suuri uhka terveydelleni, että ottaisin rokotetta.

En ole rokotevastainen, vaan itseni ja lapseni on kyllä rokotettu, mutta vain sellaisia tauteja vastaan, jotka oikeasti ovat vakavia, korona ei täytä siten niitä kriteerejä, joita vastaan rokotteen ottaisin.

Vierailija
7/62 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 70+ ja otan rokotteen heti kun se on saatavilla.

Vierailija
8/62 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin en edelliseen ja vastasin en nyt. En koe koronan olevan niin suuri uhka terveydelleni, että ottaisin rokotetta.

En ole rokotevastainen, vaan itseni ja lapseni on kyllä rokotettu, mutta vain sellaisia tauteja vastaan, jotka oikeasti ovat vakavia, korona ei täytä siten niitä kriteerejä, joita vastaan rokotteen ottaisin.

Häpeäisit edes.

Vierailija
9/62 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Nyt kun on selvinnyt, ettei rokotteella saada laumasuojaa, niin varmaan suurin osa jättää sen ottamatta.

Ehkä se on ihan hyvä. Rokotetaan riskiryhmät, niin heillä on toivoa välttää vakava tauti. Nuoret ja terveethän eivät tuota rokotetta tarvi, kun luontainen vastustuskyky vakavaa tautia vastaan on varmaan 99,99%

Vierailija
10/62 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilaat siis tahallasi laumasuojan. Hienoa.

Vierailija
11/62 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pilaat siis tahallasi laumasuojan. Hienoa.

Nykytiedon valossa rokote ei anna laumasuojaa. Suojaa ainoastaan ottajaansa koronan vakavalta muodolta, mutta rokotettukin voi yhä tartuttaa tautia eteenpäin . Minä jätän todennäköisesti ottamatta, jos se ei kerran edes suojaa läheisiäni. Olen 26v ja perusterve, kerran jo oireettoman koronan sairastanut joten itse tauti ei pelota.

Vierailija
12/62 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No odotellaan tässä ihan rauhassa. Kunhan muutama työryhmä kootaan, jotka pohtivat että miten tämä kannattaisi organisoida, se vaatii monta kokousta. Nythän hiffasivat, että kannattaakin käyttää kaikki maassa olevat rokotteet ennenkuin vanhenevat. Kysy vuoden päästä uudestaan.

Vierailija
13/62 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta pitää palaveerata ensin jonkun verran, ja sitten toivoa. Katsellaan sitten.

Vierailija
14/62 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä näyttää, 62% aikoo ottaa rokotteen! 

Vierailija
15/62 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monen kuin mahdollista pitäisi ottaa rokote heti kun mahdollista. Ja jos itsellä tai lähipiirillä on esteitä ottaa rokotetta, heidän pitäisi kahta varmemmin huolehtia siitä, että muut lähipiirin ihmiset varmasti ottavat rokotteen, jotta saisivat sitä kautta suojaa.

Muistakaa nyt, että tautien etenemisen, rokotekattavuuden ja tehon kanssa tämä on prosenttipeliä. Jokainen hitunen, joka lisää vastustuskykyä, vähentää taudin leviämistä. Kaikki keinot käyttöön, niin voimme palata nopeammin normaaliin elämään.

Vierailija
16/62 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Nykytiedon valossa rokote ei anna laumasuojaa. Suojaa ainoastaan ottajaansa koronan vakavalta muodolta, mutta rokotettukin voi yhä tartuttaa tautia eteenpäin . Minä jätän todennäköisesti ottamatta, jos se ei kerran edes suojaa läheisiäni. Olen 26v ja perusterve, kerran jo oireettoman koronan sairastanut joten itse tauti ei pelota.[/quote]

Niin eli jos kaikki ottaisivat rokotteen kukaan ei saisi taudin vakavaa muotoa. Ehdottomasti otan ja läheiseni onneksi ottavat myös.

Vierailija
17/62 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan, jos johonkin vaaditaan rokotustodistus, esimerkiksi ulkomaille. Muuten en.

Vierailija
18/62 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun saan.

Vierailija
19/62 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ainakaan ennenkuin on reilu puoli vuotta katseltu. Pahoin pelkään etten silloinkaan.

Vierailija
20/62 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan nyt ensin, että toimiiko se rokote vai ei. Tästä ei ole mitään varmaan tietoa ja virus muuntuu jatkuvasti.