Missä asioissa olet vanhanaikainen?
Itselläni varmaan se, etten omista luottokorttia. Nykyään pidetään outona. MobilePay-äppi jankkaa jatkuvasti, että sinulla on vain yksi linkitetty maksukortti... no joo, en omista sen enempää :D
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Olen vanhanaikainen, kun:
- pitää viedä auto huoltoon tai vaihtaa siihen renkaat
- putsata rännit liiskaantuneita lehdistä
- korjata ruohonleikkuria
- haravoida piha
Hyvin moderni olen, kun:
- pitää siivota
- laittaa ruokaa
- silittää ja tiskata
En ymmärrä millä tavalla nämä asiat tekee ihmisestä modernin tai ei. Voitteko selventää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsuuden kodissa elettiin aina naapureita kunnioittaen ja äiti käski kävellä varovaisemmin sisällä ettei kävelyaskeleet kuulu alakertaan, pitämään telkkaria hiljaisella jne jne. Hiljaisuudesta talon sääntöjen mukaan pidettiin kiinni. No tällainen hiljainen hiirulainen olen yhä ja kumppanille usein sanomassa että laittaa telkkaria pienemmälle jne.
Ennen elettiin ehkä enemmän naapureita kunnioittaen kuin nykypäivänä jolloin pyykinpesu öisinkin on sallittua. Menneinä aikoina sellaista ei olisi voinut kuvitellakkaan. Olisi ollut "pyhäinhäväistys".
Mun vanhemmat luulee edelleen, että kerrostalossa ei saa esim. vetää vessaa klo 22-07 välillä. En mäkään pyykkiä pese tai muuten mölyä, mutta suihkua ja vessaa käytän silloin, kun on tarve.
Ite en uskalla suihkua yöllä käyttää, mitä tulee vessaan niin ei tulis mieleenkään ettei sitä vois käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Käytän edelleen puhelinluetteloa ja lankapuhelinta.
Onko niitä vielä olemassa?
En hakkaa mattojani. Loimet menee poiki. Imuroin ja tuuletan.
Tiskiallas pestään illalla puhtaaksi, kun tiskit on tiskattu.
Ruuat säilytetään jääkaapissa, ei pöydällä. Pöydän pinnat pidetään puhtaana.
Lapset syövät pöydän ääressä. Ei juosta pitkin asuntoa leipäpala kädessä.
Likaiset vaatteensa jokainen vie pyykkikoriin. Tavaroita ei jätetä levälleen, vaan viedään paikalleen ja niille on varattu oma paikka.
jne.
Asioista ei väitellä ja kinata, vaan haetaan ratkaisu keskeisesti ratkaisua.
Osapuolet kunnioittavat yhteisiä päätöksiä. Toista ei mollata ulkopuolisille.
Lasten oikeutta vanhempaan, isovanhempaan, kavereihin tulee kunnioittaa.
jne.
Vierailija kirjoitti:
Monissa opiskelujutuissa. En osaa keskittyä verkkokirjaan tietokoneen näytöltä enkä tehdä muistiinpanoja koneella. Pitäisi kai opetella tässä avoimen yliopiston opintojen aikaan sillä tutkinto-opiskelijaksi meinaan pyrkiä.
Ymmärrän hyvin. Oma tapani hahmottaa on sellainen että tarvitsen apukeinoja, kynää ja paperia ei korvaa mikään. Käsin kynällä kirjoitettu/piirretty piirtyy myös kaikkein parhaiten muistiin.
Alun perin tuntui vain siltä että näyttö jotenkin vaikeuttaa keskittymistä, en tajunnut missä vika oli... se oli osittain myös silmissä. Nyt on silmäasia vähän paremmalla tolalla, tarvittiin monia silmälääkärikäyntejä ja hoitoa, mutta parhaiten keskittyminen sujuu edelleen paperin ja kynän avulla, siinä on jokin juju. Yksilölliset oppimistavat pitäisi huomioida.
Puoliso on ykkönen, ja minä hänelle.
Rakkaus on pyhä.