Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asioissa olet vanhanaikainen?

Vierailija
06.01.2021 |

Itselläni varmaan se, etten omista luottokorttia. Nykyään pidetään outona. MobilePay-äppi jankkaa jatkuvasti, että sinulla on vain yksi linkitetty maksukortti... no joo, en omista sen enempää :D

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transnaiset ei kuulu naisurheiluun. Eikä Semenyan kaltaiset, joilla on miehen testotasot.

Vierailija
42/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on koko aikuisikäni tullut paperinen paikallissanomalehti, siis yli 30 vuotta. Jotain iltaroskaa luen netistä, mutta muuten paperilehti on aaamukahvin kanssa ehdoton. Sanomalehden lukeminen ylipäänsä tuntuu olevan nuoremmille vierasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä, että parisuhteessa ollessa ei petetä.

mies52v

Ei tämä ole mitenkään vanhanaikaista. Vanhoina aikoina vasta petettiinkin. Miehet kävivät bordelleissa ja pitivät hyvinkin avoimesti rakastajattaria. Naisille se ei toki ollut samalla lailla sallittua.

Kaikenlainen ulkokultaisuus ja kaksinaamaisuus on aina ollut miesten luonne. Naisia on pitänyt rajoittaa siksi, että eivät häiritsisi miesten sikailuja.

Voi salli mun nauraa! XD

Kyllä se on naiset jotka on ”ulkokultaisia ja kaksnaamaisia”!

Vierailija
44/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En maksa puhelimella, joku mobilepay ei tulisi kuuloonkaan.

Tyylissä ja vaatetuksessa oon aika vanhanaikainen... en tykkää nykymuodista.

Lisäks säästän itteäni avioon ja ootan että mies elättää, on herrasmies jne.

Oletko jo kauankin odottanut varakasta herrasmiestä joka kiinnostuu elättineitsyestä?

Onko tarkempia kriteereitä? Haittaako jos herrasmies on 50 kg ylipainoinen ja täyttänyt 60 vuotta? Kaverin puolesta kyselen.

Eipäs vinoilla :)

Vierailija
45/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän edelleen puhelinluetteloa ja lankapuhelinta.

Vierailija
46/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä, että miesten kuuluu olla herrasmiehiä eli avata ovet, kantaa kauppakassit, tehdä raskaammat työt, ylettyä ylähyllylle ja tuoda naiselleen kukkia.

N45

Mä teen raskaat työt itse, haluan että lihakset on kunnossa. En halua olla "avuton nainen".

Minä haluan tuntea itseni naiselliseksi enkä ronskiksi työjuhdaksi. Ja miehet yleisesti on vahvempia, niin en näe mitään järkeä alkaa riuhtomaan. Tolla tyylillä naisen kontolle tulee kaikki työt. Lihaksia voi pitää kunnossa muillakin tavoin.

N45

Vierailija
47/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna ekoilla treffeillä.

Vierailija
48/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Tavoitteena koko elämän kestävä avioliitto ja ydinperhe (en ole parisuhteessa tällä hetkellä).

- Ei nettideittailua, tapaan ihmisiä perinteisin keinoin.

- En lue e-kirjoja, luen perinteisiä.

- Kauppalistat lapulla, ei puhelimessa.

- Teetän aina valokuvat paperiksi, en tietysti kaikkea, mutta parhaimmat.

- Olen kristinuskovainen. Monet ikäiseni tuskin ovat muuta kuin tapauskovaisia.

N25

Vierailija
49/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä, että miesten kuuluu olla herrasmiehiä eli avata ovet, kantaa kauppakassit, tehdä raskaammat työt, ylettyä ylähyllylle ja tuoda naiselleen kukkia.

N45

Mä teen raskaat työt itse, haluan että lihakset on kunnossa. En halua olla "avuton nainen".

Minä haluan tuntea itseni naiselliseksi enkä ronskiksi työjuhdaksi. Ja miehet yleisesti on vahvempia, niin en näe mitään järkeä alkaa riuhtomaan. Tolla tyylillä naisen kontolle tulee kaikki työt. Lihaksia voi pitää kunnossa muillakin tavoin.

N45

Olet oikeassa. Nykyään naiset osaa ja sitten mies joutuu tekemään palkkatyön lisäksi kaikki kodin työt, jos eivät tietoisesti jätä miehelle jotain vastuualueita.

Meillä mies ei tee mitään, kun en suhteen alussa ymmärtänyt tätä asiaa.

Vierailija
50/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45

N45

Olet oikeassa. Nykyään naiset osaa ja sitten mies joutuu tekemään palkkatyön lisäksi kaikki kodin työt, jos eivät tietoisesti jätä miehelle jotain vastuualueita.

Meillä mies ei tee mitään, kun en suhteen alussa ymmärtänyt tätä asiaa.

Äh, piti kirjoittaa että naiset osaa ja sitten MYÖS joutuu tekemään kaikki työt, ei että mies joutuu... vähän muuttui merkitys! :D

Vierailija
51/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin unelmani on (ydin) perhe, mies ja omakotitalo. Tietysti koko elämän kestävä avioliitto. Haluaisin muuttaa yhteen vasta, kun menee naimisiin.

Haluaisin olla ns. Emäntä ja mies isäntä. Mutta siivoushommat, lumenauraus yms puoliksi. Voisin hoitaa tietyt "naisten" työt (esim.pyykinpesu) ja mies tietyt "miesten" työt.

Haluaisin perinnetalon.

Vierailija
52/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden kodissa elettiin aina naapureita kunnioittaen ja äiti käski kävellä varovaisemmin sisällä ettei kävelyaskeleet kuulu alakertaan, pitämään telkkaria hiljaisella jne jne. Hiljaisuudesta talon sääntöjen mukaan pidettiin kiinni. No tällainen hiljainen hiirulainen olen yhä ja kumppanille usein sanomassa että laittaa telkkaria pienemmälle jne.

Ennen elettiin ehkä enemmän naapureita kunnioittaen kuin nykypäivänä jolloin pyykinpesu öisinkin on sallittua. Menneinä aikoina sellaista ei olisi voinut kuvitellakkaan. Olisi ollut "pyhäinhäväistys".

Vierailija
53/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä, ettei oma kyllästyminen tai ”minä ansaitsen parempaa” saa olla syy avioeroon, varsinkaan, jos on lapsia ja mies on ns hyvä mies.

Ihana sinä ❤️. Hyvät arvot sinulla

Vierailija
54/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa opiskelujutuissa. En osaa keskittyä verkkokirjaan tietokoneen näytöltä enkä tehdä muistiinpanoja koneella. Pitäisi kai opetella tässä avoimen yliopiston opintojen aikaan sillä tutkinto-opiskelijaksi meinaan pyrkiä.

Vierailija
55/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N45

Mutta mitäs sinä teet muuta kun odotat että passataan? 

Vierailija
56/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan ikäluokkaani verratessa tämä näkyy vahvasti. En käytä snapchatia enkä ole kovin aktiivinen sosiaalisissa medioissa.

T. 19v

Vierailija
57/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Tavoitteena koko elämän kestävä avioliitto ja ydinperhe (en ole parisuhteessa tällä hetkellä).

- Ei nettideittailua, tapaan ihmisiä perinteisin keinoin.

- En lue e-kirjoja, luen perinteisiä.

- Kauppalistat lapulla, ei puhelimessa.

- Teetän aina valokuvat paperiksi, en tietysti kaikkea, mutta parhaimmat.

- Olen kristinuskovainen. Monet ikäiseni tuskin ovat muuta kuin tapauskovaisia.

N25

Ai, tällaisiakin helmiä löytyy vielä 👍🏻

Vierailija
58/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa opiskelujutuissa. En osaa keskittyä verkkokirjaan tietokoneen näytöltä enkä tehdä muistiinpanoja koneella. Pitäisi kai opetella tässä avoimen yliopiston opintojen aikaan sillä tutkinto-opiskelijaksi meinaan pyrkiä.

Kyllä sitä saa muistiinpanot paperille kirjoittaa ja useimmat kirjat myös saatavilla paperisina. Mutta it-taidot kyllä opinnoissa ja työelämässä välttämättömiä, mutta se ei tarkoita että pitäisi kaiken tehdä diginä. Itsekin luen tenttikirjat paperisina.

T. Amkkilainen

Vierailija
59/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää, että liikaa digitalisoidaan asioita. Teknologia voi aina pettää.

Vierailija
60/89 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45

Joo, meillä mies avaa mulle aina auton oven :D Äitini ihmetteli tätä alkuun kovasti. AP

Just näin pitääkin tehdä <3 Ihmettelen enemmän silloin kun ei avata!

N45

Mä en pystyisi tohon, että vain istuisin autossa ja odottaisin, että joku avaisi ovet ja kantaisi kassit. 🤣

Leskenä olisi pitänyt palkata joku miespalvelija se tekemään. mutta siis, en tarkoita, että jotenkin arvostelisin tätäkään toimintatapaa. Tärkeintähän on, että asia on osapuolten sopimuksen välinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan