UMK 2021
Tähän keskustelua ja spekulointia Uuden musiikin kilpailusta 2021. Suomen euroviisu edustaja toukokuuksi valitaan Uuden musiikin kilpailun finaalissa helmikuussa. Finaalin kilpailijat julkaistaan ensi viikon keskiviikkona.
Uuden musiikin kilpailun Instagram-tilillä on jo julkaistu vihje ensimmäisestä kilpailijasta: Hän on turkulainen, joka on tehnyt musiikkia sekä suomeksi että englanniksi.
Mukana siis yhteensä 7 kilpailijaa.
Kommentit (3410)
Vierailija kirjoitti:
https://www.youtube.com/c/EurovisionSongContest/videos?disable_polymer=…
Tässä yksi Top video
Äh väärä linkki. Noh osaatte varmaan itse katsoa youtubesta (;
Olen ainakin itse huomannut että monessa pandora ja teflarit ekana
On meistä itsestä jokaisesta kiinni, onko tää hyvänmielen vai pahanmielen viihdettä.
Tää Jan Bors on pitkän linjan euroviisutuottaja ja hän hämmästelee Suomessa esiintulevaa euroviisuvihaa ja sanoo hyvin painokkaasti, että tätä laulukisaa ei pidä ottaa liian vakavasti ja tosikkomaisesti. Että tää on vaan laulukisa, ei muuta. Elämä jatkuu eikä
(kohdassa 11 min)"Fanin" kommentoimisen muuttuminen häiriintyneeksi ja vihamieliseksi, kertoo suurimman syyn Suomen euroviisujen menestymisen heikkouteen. Kotijoukkojen kyvyttömyys arvostaa toisia, osoittaa myötätuntoa ja asettua toisen asemaan, sekä heikko itsetunto, oma huonnommuudentunne ja pienemyydentunne sekä häviämisen pelko ovat ne syyt, mitkä estävät Suomen euroviisumenestyksen.
Syyt ovat hyvin syvällä!!
Suomalaisilla viisuehdokkailta puuttuu selusta ja kotijoukkojen arvostus.
Kotijoukkojen viha finalistia ja mahdollista valittua ehdokasta kohtaan osoittaa kansallisen vamman. Jatkossa KUKAAN todella lahjakas artisti/bändi, jolla on itsesuojeluvaistoa, ei halua antautua vihaatihkuvien kotijoukkojen repimäksi.
Katsokaa muiden maiden kotijoukkoja, kuinka he upeesti osaavat ARVOSTAA muita ja puhuvat kunnioittavasti myös niistä, joiden kappaleista he eivät liiemmin pidä.
Suomi ei ole viimeinen Euroviisuissa kulloisen edustajansa vuoksi,
vaan kotijoukkojen surkeassa kyvyssä arvostaa omia edustajiaan.
Kyvyttömyys arvostaa omia ehdokkaitaan estää Suomen menestyksen!!
Kansa saa mitä tilaa!
Kansa saa sitä, mihin se uskoo!
Siksi pärjätäksesi maailmalla, opi arvostamaan itseäsi ja muita!
Blind Channelin esitykseen tulossa jotain väärinpäin olevia bändin jäseniä. Roikkuvat päät alaspäin. Taustascreeniin käsittääkseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä yksi Top video
Itse oon katsonut varmaan kaikki UMK 2021 top videot mitä vaan löytyy, Blind Channel on useammin ykkösenä kuin Teflon Brothers x Pandora. Ne on toisiks useimmin, ja Ilta myös välillä. No, näinpä myös yhden videon tänään jossa komeili Laura ykkösenä... :D
Vierailija kirjoitti:
Blind Channelin esitykseen tulossa jotain väärinpäin olevia bändin jäseniä. Roikkuvat päät alaspäin. Taustascreeniin käsittääkseni.
No sehän nähtiinkin jo siitä youtube-videolta jossa näkyi pätkää harjoituksista.
Vierailija kirjoitti:
Tää Jan Bors on pitkän linjan euroviisutuottaja ja hän hämmästelee Suomessa esiintulevaa euroviisuvihaa ja sanoo hyvin painokkaasti, että tätä laulukisaa ei pidä ottaa liian vakavasti ja tosikkomaisesti. Että tää on vaan laulukisa, ei muuta. Elämä jatkuu eikä
(kohdassa 11 min)
"Fanin" kommentoimisen muuttuminen häiriintyneeksi ja vihamieliseksi, kertoo suurimman syyn Suomen euroviisujen menestymisen heikkouteen. Kotijoukkojen kyvyttömyys arvostaa toisia, osoittaa myötätuntoa ja asettua toisen asemaan, sekä heikko itsetunto, oma huonnommuudentunne ja pienemyydentunne sekä häviämisen pelko ovat ne syyt, mitkä estävät Suomen euroviisumenestyksen.Syyt ovat hyvin syvällä!!
Kotijoukkojen viha finalistia ja mahdollista valittua ehdokasta kohtaan osoittaa kansallisen vamman. Jatkossa KUKAAN todella lahjakas artisti/bändi, jolla on itsesuojeluvaistoa, ei halua antautua vihaatihkuvien kotijoukkojen repimäksi.
Katsokaa muiden maiden kotijoukkoja, kuinka he upeesti osaavat ARVOSTAA muita ja puhuvat kunnioittavasti myös niistä, joiden kappaleista he eivät liiemmin pidä.
Kansa saa mitä tilaa!
Ja höpönlöpön. Tasan siihen viisumenestykseen ei vaikuta vittuakaan se mitä mieltä me suomalaiset täällä ollaan edustajistamme. Jos ne on pskoja nii sit ovat pskoja ja sit ei pärjätä.
Sitä paitsi ihme hyyppä tuolla videolla, samaa tapahtuu monessa muussakin maassa kuin Suomessa. Lytätään omia edustajia jne.
Vierailija kirjoitti:
(kohdassa 11 min)
"Fanin" kommentoimisen muuttuminen häiriintyneeksi ja vihamieliseksi, kertoo suurimman syyn Suomen euroviisujen menestymisen heikkouteen. Kotijoukkojen kyvyttömyys arvostaa toisia, osoittaa myötätuntoa ja asettua toisen asemaan, sekä heikko itsetunto, oma huonnommuudentunne ja pienemyydentunne sekä häviämisen pelko ovat ne syyt, mitkä estävät Suomen euroviisumenestyksen.Syyt ovat hyvin syvällä!!
Kansa saa mitä tilaa!
Mikään määrä kotimaan tukea ja kannustusta ei pelasta huonoa biisiä. Kotijoukot voivat elää vaikka minkälaisessa kuplassa oman edustajan erinomaisuudesta, mutta jos muut eurooppalaiset eivät lämpene tarpeeksi, niin ei sillä omien kannustuksella pitkälle pötkitä. Ennemmin on minun havaintojen mukaan käynyt välillä niin, että ennen euroviisuja me suomalaiset ollaan kyllä kannustettu omaa ehdokasta ja seisty heidän takanaan, mutta huonon viisumenestyksen jälkeen meidänkin kiinnostus kyseistä artistia kohtaan on lopahtanut.
Aika erikoista kommenttia kyllä muutenkin tuolta kaverilta tuossa videossa. Totta on tietysti se, ettei Aksel ansainnut sitä ryöpytystä, mitä viime vuonna sai osakseen. Mutta ihmiset olivat lopputuloksesta vihaisia ihan syystä, ja siihen heillä oli täysi oikeus. Se viha olisi pitänyt vain kohdistaa oikealle taholle eikä purkaa Akseliin. "Älä ota niin vakavasti, tämä on vain laulukilpailu" kuulostaa siltä, kuin ihmiset eivät saisi kokea pettymysten tunteita, jos ja kun kilpailussa ei käykään niin kuin olisi toivonut. Totta kai saa olla pettynyt ja vihainenkin, jos oma suosikki häviää, eikä kenelläkään ole oikeutta tuolla tavalla mitätöidä toisen tunteita. Ja jos vielä monena vuonna peräkkäin käy niin, että oma suosikki ei voita kansallista karsintaa, ei ole mikään ihme, että alkaa vähitellen kyrsiä vähän enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä yksi Top video
Itse oon katsonut varmaan kaikki UMK 2021 top videot mitä vaan löytyy, Blind Channel on useammin ykkösenä kuin Teflon Brothers x Pandora. Ne on toisiks useimmin, ja Ilta myös välillä. No, näinpä myös yhden videon tänään jossa komeili Laura ykkösenä... :D
Oho, tämän minäkin haluan nähdä :D
Vierailija kirjoitti:
Väärinpäin roikkuminen kuulostaa hiukan huolestuttavalta (v.2018 oli ihan riittävästi ylösalaisin oloa xD), mutta mielenkiinnolla odotan lopputulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärinpäin roikkuminen kuulostaa hiukan huolestuttavalta (v.2018 oli ihan riittävästi ylösalaisin oloa xD), mutta mielenkiinnolla odotan lopputulosta.
Eivät laula väärinpäin kuitenkaan, vaan ne väärinpäin olemiset on valmiiksi kuvattua taustalla pyörivää videota. Sen perusteella siis, mitä tähän asti on esityksestä näytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(kohdassa 11 min)
Kansa saa mitä tilaa!
Mikään määrä kotimaan tukea ja kannustusta ei pelasta huonoa biisiä. Kotijoukot voivat elää vaikka minkälaisessa kuplassa oman edustajan erinomaisuudesta, mutta jos muut eurooppalaiset eivät lämpene tarpeeksi, niin ei sillä omien kannustuksella pitkälle pötkitä. Ennemmin on minun havaintojen mukaan käynyt välillä niin, että ennen euroviisuja me suomalaiset ollaan kyllä kannustettu omaa ehdokasta ja seisty heidän takanaan, mutta huonon viisumenestyksen jälkeen meidänkin kiinnostus kyseistä artistia kohtaan on lopahtanut.
Aika erikoista kommenttia kyllä muutenkin tuolta kaverilta tuossa videossa. Totta on tietysti se, ettei Aksel ansainnut sitä ryöpytystä, mitä viime vuonna sai osakseen. Mutta ihmiset olivat lopputuloksesta vihaisia ihan syystä, ja siihen heillä oli täysi oikeus. Se viha olisi pitänyt vain kohdistaa oikealle taholle eikä purkaa Akseliin. "Älä ota niin vakavasti, tämä on vain laulukilpailu" kuulostaa siltä, kuin ihmiset eivät saisi kokea pettymysten tunteita, jos ja kun kilpailussa ei käykään niin kuin olisi toivonut. Totta kai saa olla pettynyt ja vihainenkin, jos oma suosikki häviää, eikä kenelläkään ole oikeutta tuolla tavalla mitätöidä toisen tunteita. Ja jos vielä monena vuonna peräkkäin käy niin, että oma suosikki ei voita kansallista karsintaa, ei ole mikään ihme, että alkaa vähitellen kyrsiä vähän enemmänkin.
Suomessa viisumenestys on ollut aina hyvin surkeaa. Pisteidenlasku on ollut monesti suorastaan surkuhupaisaa katsottavaa, kun ollaan ihan häntäpäässä ja mistään ei tule pisteitä. Vähän niinkuin olisi lapsi joukkueiden valinnassa, ja ei tule valituksi kuin vasta viimeisenä. :-D Kun tuota on katsottu vuosi toisien jälkeen, niin ei niitä ehkä halua muistaa niitä biisejä millä Suomi meni taas floppaamaan. Toisaalta, eipä tuota pitäisi liian vakavasti ottaa ja on surkeaa, että esiintyjät ei edes välttämättä uskalla lähteä kokeilemaan, jos kokevat että siitä voi olla uralle haittaa että tulee sitten leimatuksi taas euroviisuflopiksi.
Toivottavasti toi Blind Channelin show ei nyt sitte mene liialliseksi kikkailuksi ja erikoisuuden tavoitteluksi
Joku tyylikäs ja moderni perusrock veto vois riittä. Biisi on kuitenkin kova.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä yksi Top video
Olen eri, mutta uskon että on tämä. Yhdessäkään toisessa en ainakaan Lauraa ole ykkösenä nähnyt
Erika Vikmanin uraa ajatellen saattoi olla ihan hyväkin asia, että ei voittanut UMK:ta vaan tuli tavallaan kakkoseksi. Ei tule liikaa leimaantuneeksi Suomen euroviisuedustajaksi, varsinkin jos olisi tullut vielä huono sijoitus. Saattoi saada ihmisten sympatiaakin puolelleen, kun vähän epäreilustikin hävisi karsinnan. UMK laittoi potkua hänen uralleen. Yleisesti tuntuu, että monet suositus artistit välttelevät euroviisuja, koska eivät koe tuota euroviisuleimaa hyväksi uralleen vaikka saisivatkin näkyvyyttä ja saattaa varmaan pelottaakin lähteä tuohon keikkaan. Välttämättähän tuo ei mitenkään anna potkua uralle, vaan siinä voi käydä myös päinvastoin ja ihmisille jää mieleen jumbosija.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti toi Blind Channelin show ei nyt sitte mene liialliseksi kikkailuksi ja erikoisuuden tavoitteluksi
Joku tyylikäs ja moderni perusrock veto vois riittä. Biisi on kuitenkin kova.
Kyllä! Vähempi on parempi. Biisi on ihan riittävän hyvä itsessään ja voi olla huonokin jos jotkut ulkoiset seikat vie huomion itse biisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä yksi Top video
Olen eri, mutta uskon että on tämä. Yhdessäkään toisessa en ainakaan Lauraa ole ykkösenä nähnyt
Ei taida löytyä Danny ykkösenä mistään ? :-D
Kroatin edustusbiisi - peukku ylös vai alas?
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi osaa tehdä näitä nerokkaita show-numeroita. Suomi ei.
Ruotsi voitti euroviisut juurikin sillä showlla vuonna 2015, se nerokas tikku-ukko animaatioshow. Jonka idea oli muuten kopioitu jostain youtube videosta. Tikku-ukon ulkonäköä jouduttiin jopa muuttamaan Euroviisuja varten, koska oli liian kopio. Sitten oli 2017 ne juoksumatot Robinilla, 2014 ne kääntyvät Spottivalot Sanna Nielsenillä jne. Menestystä tulle vuodesta toiseen. Ruotsi osaa tämän kikkailun.
Suomi voitti euroviisut Lordilla, jolla oli iso show. Ehkä jotenkin ylellä ajatellaan, että siihen menestykseen tarvitaan pyrot ja hyrrät. Ajattelevat, että jos haluaa menestyä pitää olla överi show/temppurata. Siksi niitä origami pukuja, tanssivia karhuja ym. on nähty.
Oliko se tästä Gigin The Riddlestä?
Tässä yksi Top video