UMK 2021
Tähän keskustelua ja spekulointia Uuden musiikin kilpailusta 2021. Suomen euroviisu edustaja toukokuuksi valitaan Uuden musiikin kilpailun finaalissa helmikuussa. Finaalin kilpailijat julkaistaan ensi viikon keskiviikkona.
Uuden musiikin kilpailun Instagram-tilillä on jo julkaistu vihje ensimmäisestä kilpailijasta: Hän on turkulainen, joka on tehnyt musiikkia sekä suomeksi että englanniksi.
Mukana siis yhteensä 7 kilpailijaa.
Kommentit (3410)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaan äänestää Akselia, ehdottomasti.
Itse Äänestän Iltaa, odotan jo sitä iltaa kun Ilta ja piano on lavalla.
Kantsis äänestää sellaista jolla on mahiksia top 10 Eli blind channel
Ei vaan Äänestän sitä kestä tykkään eniten, ei väliä sijoituksella. Rakastan tota Iltan biisiä, joten Ilta saa ääneni.
Se on täysin fine, kunhan tiedostaa mikä mahis me menetetään, jos valitaan joku muu BC:n sijaan. Ei saa sitten toukokuussa valittaa huonosta menestyksestä, jos on itse ollut sitä Suomelle tuomassa. Toki toivon, että se joku muu menestyisi, mutta epätodennäköistä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä The Roopin tämän vuoden kappaleen hehkutusta. Minulle Discoteque oli pettymys, koska viime vuoden On Fire oli niin hyvä ja omaperäinen. Ei yllä läheskään samalle tasolle tämä kelta-asuinen musavideo + kertosäekin on tasapaksu.
Sen takiahan siitä kohutaan ja ollaan kiinnostuneita, että se viimevuotinen kappale oli niin hyvä ja omaperäinen. Samaa mieltä kanssasi, että viimevuotinen oli parempi, mutta erittäin hyvin ovat onnistuneet myös tämänvuotisessa ehdokkaassaan. Pelkästään kuunneltuna kappaleena varsin yksitoikkoinen, mutta kokonaisuutena erinomainen esimerkki siitä, mikä merkitys esityksellä on Euroviisuissa.
Mun miekestä The Roopin viime vuoden On Fire -biisin virallinen musiikkivideo oli parempi kuin kappaleen live-esitys (tännekin linkattu). Musiikkivideolla on mystisempi ja taiteellisempi tunnelma, kehon hienovaraiset liikkeet ja asennot pääsevät paremmin esiin, peilejä on hyödynnetty kekseliäästi ja mustavalkoisuudestakin tykkäsin. Live-esitys oli toki myös hyvä, mutta ei yltänyt musiikkivideon tunnelman tasolle. Livessä oli enemmän tanssiliikkeitä ja showta, ikään kuin huumoriesitys. Musavideolla meno oli aistikkaan hillitympää ja coolimpaa.
Tämä uusi Discoteque-musavideo ei säväytä. Saapa nähdä, jos siitä live onkin parempi.
Onko Melodivestivalen jo alkanut vai milloin tulee eka kisa? Oisko tämän viikon la? Tiedän vain esiintyjät ja juontajat, mutta muuten en ole seurannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaan äänestää Akselia, ehdottomasti.
Itse Äänestän Iltaa, odotan jo sitä iltaa kun Ilta ja piano on lavalla.
Kantsis äänestää sellaista jolla on mahiksia top 10 Eli blind channel
Ei vaan Äänestän sitä kestä tykkään eniten, ei väliä sijoituksella. Rakastan tota Iltan biisiä, joten Ilta saa ääneni.
Tää ei oo mikään "kenestä tykkään eniten kisa" vaan pitää miettiä sijoitustakin...
Muistatteko mitä kävi 2015?Toivon että kaikki äänestää sitä joka on paras sinä Iltana eikä mieti kenellä tulis eniten menestystä.
No kyllä me kaikki viisufanit silloin tiedettiin, ettei PKN tule pärjäämään ja äänestettiin jotain muuta. Vähän kun seurasi youtuben top listoja, gallupeita, vedonlyöntilistoja ym. niin asia oli selvä. PKN:ää äänestäneet on mulle sanonut, että halusivat näyttää muulle Euroopalle, kuinka hyvin Suomessa suhtaudutaan kehitysvammaisiin versus muu Eurooppa, joka usein syrjii. Eli vain tyhmät äänesti pärjäämismielessä, suurin osa äänesti PKN:ää poliittisista syistä. Mikä ei ollut sekään ok.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka moni joka ei normaalisti tykkää Blind Channelin kaltaisesta musiikista on tykännyt Blind Channelistä ei se tarkoita, että he pitäisivät sitä niin hyvänä, että haluaisivat äänestää sitä Euroviisuissa. He todennäköisesti löytävät kappaleen/kappaleita omasta suosikkigenrestään ja äänestävät sitten niitä. Tuskin yksi ihminen kovin montaa esitystä äänestää.
Viisufanit laittaa viisuihin kymmeniäkin euroja. Itse äänestän joka vuosi viittä maata. Itse en ole ns. ärjymisrokin fani, mutta äänestin Unkaria 2018, koska biisissä oli niin hyvä melodia. Niin on Dark Sidessäkin, nerokkaasta tuotannosta puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko Melodivestivalen jo alkanut vai milloin tulee eka kisa? Oisko tämän viikon la? Tiedän vain esiintyjät ja juontajat, mutta muuten en ole seurannut.
Mello alkaa vasta ensi kuussa, la 6.2.
Neljä osakilpailua, joissa kaikissa kilpailee 7 kappaletta.
Andra chansen tulee 6.3. ja Mello-finaali on 13.3.
UMK-finaali käydään jo 20.2.
Ruotsin edustajahan jää yleensä hyvin "tuoreena" mieleen ja saa mukavan hypen, koska heidän edustaja valitaan vasta maaliskuun loppupuolella. Kappale ei ehdi kulua niin paljon kuin moni muu, aiemmin julkaistu biisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blind Channel biisin sanat https://lyricstranslate.com/en/blind-channel-gun-lyrics.html
Miten nää Blind Channel Gun-biisin sanat oikeesti vaikuttaa niihin , jotka kärsii mielenterveysongelmista, syrjäytymisetsä, huono-osaisuudesta??
Se vaikuttaa niin, että on helpottavaa tietää, ettei asian kanssa ole yksin. Että joku tietää, miltä susta tuntuu. I love youut vaan ärsyttää sellaisessa mielentilassa, kun ei usko rakkauteen tai parempaan tulevaisuuteen. Angstisiin sanoihin voi samaistua, positiivisiin ei. Ne positiiviset rakkauslaulut saa vaan tuntemaan, että kaikki muut on löytänyt rakkauden paitsi minä. Kaikki muut on onnellisia paitsi minä. Ja se masentaa entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkkää kaikki kattoo Dark side et tulee enemmän näyttökertoja kun Teflon Brotherilla
mitä väliä niillä katsomiskerroilla on ? Cicciolinallakin oli paljon enemmän katselukertoja kuin voittajalla.
Eipä niillä mitään väliä olekaan . Kuten joku kirjoitti Chanelin pojut on trendaavissa ykösenä vaikka katselukertoja ei niin paljon olekaan kuin Tefloneilla.
Mä luulen, että sekä BC että Teflonit & Pandora on molemmat vähän riskejä. Että ne joko menestyy tai sitten jää ihan häntäpäähän.
Suomella on ollut tapana lähettää viime aikoina sellaisia perusturvallisia balladeja ja muuta viisupoppia, jotka eivät oo jääneet ihan viimeisiksikään, mutta ei myöskään menestyneet. Sellaista vähän huonompaa keskikastia.
Joten: ehdottomasti pitäisi Suomen ottaa nyt se riski. Ensisijaisesti oon BC:n kannalla, mutta kyllä Teflonit ja Pandorakin käy. Kunhan nyt vaan lopetettaisi se turvallisten ja pliisujen kipaleiden lähettäminen kun kerrankin on mahdollisuus johonkin muuhun. Luulen että muukin Eurooppa haluaa varsinkin tällaisina aikoina kuunnella kunnon rockia tai ironista eurodancea mieluummin kuin balladeja x40.
Oon sitä mieltä, että sitten jos hävitään, niin hävitäänpähän ainakin kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkkää kaikki kattoo Dark side et tulee enemmän näyttökertoja kun Teflon Brotherilla
mitä väliä niillä katsomiskerroilla on ? Cicciolinallakin oli paljon enemmän katselukertoja kuin voittajalla.
Eipä niillä mitään väliä olekaan . Kuten joku kirjoitti Chanelin pojut on trendaavissa ykösenä vaikka katselukertoja ei niin paljon olekaan kuin Tefloneilla.
Blind channelil olisi enemmän jos olisi julkaistu samaan aikaan kuin teflon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin on varmasti totta, mutta kuten sanottu, ei viisuja voiteta Youtuben katselukerroilla. Teflon Brothersia on varmasti katselleet paljon myös sellaisetkin, jotka eivät ole Euroviisuista saati Umk:sta tippaakaan kiinnostuneita. Onhan joillain Tefloneiden biiseillä yli 10 miljoonaa katselukertaa. Ja Blind Channel ymmärtääkseni on suosittu myös maailmalla ?
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että sekä BC että Teflonit & Pandora on molemmat vähän riskejä. Että ne joko menestyy tai sitten jää ihan häntäpäähän.
Suomella on ollut tapana lähettää viime aikoina sellaisia perusturvallisia balladeja ja muuta viisupoppia, jotka eivät oo jääneet ihan viimeisiksikään, mutta ei myöskään menestyneet. Sellaista vähän huonompaa keskikastia.
Joten: ehdottomasti pitäisi Suomen ottaa nyt se riski. Ensisijaisesti oon BC:n kannalla, mutta kyllä Teflonit ja Pandorakin käy. Kunhan nyt vaan lopetettaisi se turvallisten ja pliisujen kipaleiden lähettäminen kun kerrankin on mahdollisuus johonkin muuhun. Luulen että muukin Eurooppa haluaa varsinkin tällaisina aikoina kuunnella kunnon rockia tai ironista eurodancea mieluummin kuin balladeja x40.
Varsinkin kun viimeksi sillä turvallisella biisillä oltiin kirjaimellisesti viimeisiä... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin kun viimeksi sillä turvallisella biisillä oltiin kirjaimellisesti viimeisiä... :D
Darude olis ollu niin hyvä viisuedustaja jos sillä olis ollu joku Sandstormin kaltainen biisi eikä sellaista laimeaa poppia Rejmanin heikosti säestämänä.
Äänestäkää blind channelia se voittaa varmasti!!!!!☆☆
Vierailija kirjoitti:
Blind Channel jatkaa edelleen youtube trendaavissa #1.
Teflon Brothers #3.
Danny #11.
Muita UMK ei listalla näy enää.
Kisa käydään todennäköisesti BC ja TB välillä. Balladit syövät toistensa äänet. Live ratkaisee.
Mää en voi sille mitää, mutta näkisin BC:n jopa euroviisuvoittajana, jos liveshown onnistuu. Ja vielä kun muut maat ei lähettäisi raskaampaa musaa, se voi olla Helsinki 2022!
Riippuu täysin live-esityksestä, mutta jos Blind Channelin live saadaan näyttämään ja kuulostamaan samalta kuin videolla, olen täysin samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teflon Brothers #3.
Danny #11.
Kisa käydään todennäköisesti BC ja TB välillä. Balladit syövät toistensa äänet. Live ratkaisee.
Mää en voi sille mitää, mutta näkisin BC:n jopa euroviisuvoittajana, jos liveshown onnistuu. Ja vielä kun muut maat ei lähettäisi raskaampaa musaa, se voi olla Helsinki 2022!
Riippuu täysin live-esityksestä, mutta jos Blind Channelin live saadaan näyttämään ja kuulostamaan samalta kuin videolla, olen täysin samaa mieltä.
Mä vähän epäilen. Viisuraadit kuulemma vihaa kaikkea outoa, poikkeavaa ja hiphopia. Top 10:n pääsee yleisöäänilläkin (KEiiNO ja Hatari viimeksi), mut voittoon ei riitä et raadeilta tippuu muutamakymmentä hajapistettä. x.x
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin on varmasti totta, mutta kuten sanottu, ei viisuja voiteta Youtuben katselukerroilla. Teflon Brothersia on varmasti katselleet paljon myös sellaisetkin, jotka eivät ole Euroviisuista saati Umk:sta tippaakaan kiinnostuneita. Onhan joillain Tefloneiden biiseillä yli 10 miljoonaa katselukertaa. Ja Blind Channel ymmärtääkseni on suosittu myös maailmalla ?
Sama juttu varmasti Pandora faneilla.
Tai ysärin faneilla.
Euroviisut voittaa aina muista erottuva, sympaattinen ja mukaansavievä.
En yhtään tiedä kuka voittaa
Teflon Brothers #3.
Danny #11.