Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2021

Vierailija
06.01.2021 |

Tähän keskustelua ja spekulointia Uuden musiikin kilpailusta 2021. Suomen euroviisu edustaja toukokuuksi valitaan Uuden musiikin kilpailun finaalissa helmikuussa. Finaalin kilpailijat julkaistaan ensi viikon keskiviikkona. Uuden musiikin kilpailun Instagram-tilillä on jo julkaistu vihje ensimmäisestä kilpailijasta: Hän on turkulainen, joka on tehnyt musiikkia sekä suomeksi että englanniksi. Mukana siis yhteensä 7 kilpailijaa.

Kommentit (3410)

1061/3410 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko käydä niin, että Rotterdamin Euroviisut siirretään 1-2 kuukaudella eteenpäin Koronan takia?

Vierailija
1062/3410 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Blind Channel -hehkutus näyttää tulleen enimmäkseen samalta kirjoittajalta.

Peukutusten perusteella väittäisin, että Blind Channelia lyttää yksi ja sama kirjoittaja...

Kirjoituksista päätellen ketjun ovat vallanneet Blind Channelin vannoutuneet fanit. Tulee mieleen Konsta Hietas -hypetys syksyllä.

Onko vaikea hyväksyä sitä, että suurinosa, vaikkei ko. musagenren ystävä olekaan, pitää BC:tä parhaimpana ehdokkaana viisuihin ja BC on saanut maailmanlaajuisestikin eniten huomiota ehdokkaista? 

Älä nyt vedä herneitä nenään, ei tämä niin vakavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/3410 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilta tai BC siinä ainoat ehdokkaat jotka pääsis finaaliin todennäköisesti, eikä tarvis hävetä.Ilta jos lavashow on kymppi ja ääni on kymppi finaalissa 15-20.BC olisi 5-10 sijoilla ehkä.

Vierailija
1064/3410 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Voisiko käydä niin, että Rotterdamin Euroviisut siirretään 1-2 kuukaudella eteenpäin Koronan takia?

Tuskin tänä vuonna mitään normaaleja viisuja tulee.

Vierailija
1065/3410 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ihmiset haluaa lähettää blind channelin euroviisuihin? 

Okei genre varmasti vetoaa moniin suomalaisiin, mutta biisinä oikeasti vain keskiverto ja sanoitus harvinaisen lapsellista teiniuhoa ja jos vertaa muita samanlaisia bändejä niin väkisinkin tuntuu genrensä tusinatavaralta. Rock on jees, mutta kannattaako joku bändi lähettää vain koska rock? 

Myös Ilta on genrensä tusinatavara.

Iltan kappaleen sanoituskin on kuin tehty jollain lyriikkageneraattorilla: kaupungin äänet kuulen, joku jaksaa aina uskoo unelmiin, suljen ikkunan ja kaikki äänet katoaa, mutten silti unta saa, mä halusin kuulla sun äänen vaan, vaikka huudan kuinka lujaa ei kuule kukaan, aamun valossa kaupunki kauniina, on kadut autioina, uskottiin ihmeisiin,...

Mun mielestä noi sanat ei oo sillä tavalla tusinatavaraa ollenkaan, että ne kertovat yleensä yksinäisyydestä eikä jostain epäonnisesta parisuhteesta kuten yleensä. Puhuttelee mua enemmän näin. Muuten kyllä taidan suosia näitä energisempiä vaihtoehtoja.

Ai, minä taas olen tulkinnut tuon olevan nimenomaan erobiisi.  Kohta "Kelle mä soitan nyt" viittaa mielestäni siihen, että enää ei ole kumppania, jolle soittaa.

Saathan sä sen noin tulkita, jos kuuntelet mielummin niin. Biisin tekijät itse kertovat Umk:n esittelyvideolla, että tajusivat, ettei välttämättä tarviikaan jäädä "sinä, minä ja meidän ero" - tasolle, vaan voidaan ottaa isompi ja laajempi teema, yksinäisyys.

Vierailija
1066/3410 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peukutusten perusteella väittäisin, että Blind Channelia lyttää yksi ja sama kirjoittaja...

Kirjoituksista päätellen ketjun ovat vallanneet Blind Channelin vannoutuneet fanit. Tulee mieleen Konsta Hietas -hypetys syksyllä.

Onko vaikea hyväksyä sitä, että suurinosa, vaikkei ko. musagenren ystävä olekaan, pitää BC:tä parhaimpana ehdokkaana viisuihin ja BC on saanut maailmanlaajuisestikin eniten huomiota ehdokkaista? 

Toki monet ulkomaalaisetkin ovat pitäneet sitä parhaana, vaikka eivät henkilökohtaisesti tykkäisikään Dark Sidesta, mutta ovat juuri perustelleet, että Suomi erottuisi sillä. On kuitenkin hyvä muistaa, että itse viisuissa kukaan tuskin äänestää biisiä, josta ei oikeasti tykkää, vaikka olisi erottuva ja mieleenjäävä.

Vierailija
1067/3410 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki monet ulkomaalaisetkin ovat pitäneet sitä parhaana, vaikka eivät henkilökohtaisesti tykkäisikään Dark Sidesta, mutta ovat juuri perustelleet, että Suomi erottuisi sillä. On kuitenkin hyvä muistaa, että itse viisuissa kukaan tuskin äänestää biisiä, josta ei oikeasti tykkää, vaikka olisi erottuva ja mieleenjäävä.

Nimenomaanhan ne sanovat, että pitävät Blind Channelin biisistä? Jos pitää kappaleesta, joka LISÄKSI on erottuva ja mieleenjäävä, miksei sellaiselle ääntä antaisi?

Vierailija
1068/3410 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
1069/3410 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilta ei ole tapeeksi raikas eikä tarpeeksi vetävä, vaan pikkuvanha ja mummomainen. Biisi on genressää alempaa keskikastia. Eli jää muiden varjoon ja finaali jää haaveeksi. Suuret riskit ihan viimeisistä sijoistakin, siellä tuon tyyppisiä on ennenkin ollut, tylsiä naisballadeja, pätevästi laulettuja mutta varjoon jääneitä.

Vierailija
1070/3410 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut sanokaas nyt oikeesti onko meillä koskaan ollu yhtä kaunista ja koskettavaa suomiballadia lähettää viisuihin kuin kelle mä soitan?

Vierailija
1071/3410 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut sanokaas nyt oikeesti onko meillä koskaan ollu yhtä kaunista ja koskettavaa suomiballadia lähettää viisuihin kuin kelle mä soitan?

Johanna Kurkela - Olet uneni kaunein. 2007. 

Vierailija
1072/3410 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaanhan ne sanovat, että pitävät Blind Channelin biisistä? Jos pitää kappaleesta, joka LISÄKSI on erottuva ja mieleenjäävä, miksei sellaiselle ääntä antaisi?

Et ole ilmeisesti katsonut samoja reaktiovideoita kuin minä. Ja siis joo olen nähnyt myös videoita, joissa ihmiset ovat pitäneet Blind Channelistä, mutta ei suinkaan kaikki.

Vierailija
1073/3410 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

norma john- blacbird. oli parempi eikä ei ees päässy semifinaaleista

Vierailija
1074/3410 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin... Tää ei päässy läpi, miten joku Ilta tai Aksel pääsisi? :D

Vierailija
1075/3410 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pandora ilman pyhimyksiä olisi täydellinen edustaja.

Joo.. ruotsalaisille.

Vierailija
1076/3410 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tän tyyyline lavashow blind channelille valot välkkyy ja tummat puvut,robotit voi jättää pois

Lavashow kun puheeks tuli niin tonne sopis bändin taustalle, ympärille jne paljon jengiä ns taustatanssijoita tekee sitä käsiliikettä ku biisissä tulee se ho ho ho kohta.

Vierailija
1077/3410 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tän tyyyline lavashow blind channelille valot välkkyy ja tummat puvut,robotit voi jättää pois

Lavashow kun puheeks tuli niin tonne sopis bändin taustalle, ympärille jne paljon jengiä ns taustatanssijoita tekee sitä käsiliikettä ku biisissä tulee se ho ho ho kohta.

Lavalla saa olla yhteensä max kuusi henkilöä, eli ei onnistuisi.

Vierailija
1078/3410 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ilmeisesti katsonut samoja reaktiovideoita kuin minä. Ja siis joo olen nähnyt myös videoita, joissa ihmiset ovat pitäneet Blind Channelistä, mutta ei suinkaan kaikki.

Niin? Olen minäkin nähnyt reaktiovideoita, joissa Blind Channelista ei pidetä. Mikä nyt on ongelma? Eikai tässä ole kukaan väittänytkään, että kaikki pitää Blind Channelista. Kommetoin vain tuota, että itse viisuissa kukaan tuskin äänestää biisiä, josta ei oikeasti tykkää, vaikka olisi erottuva ja mieleenjäävä, että nimenomaan ovat sanoneet, että pitävät kappaleesta. Joten miksei äänestäisi sitä biisiä, josta sekä tykätään kappaleena että joka erottuu. Ei ne ole toisiaan sulkevia asioita, ainakaan tässä tapauksessa.

Btw, BC ei itselläni oli nro 1., mutta ymmärrän sen tämän hetkisen markkina-arvon ja sen, että erittäin moni tykkää niiden biisistä muutenkin kuin vain sen massasta eroavaisuutensa vuoksi. 

Vierailija
1079/3410 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin... Tää ei päässy läpi, miten joku Ilta tai Aksel pääsisi? :D

Tässä onnistui vain yksinkertainen lawashow, biisi oli kyllä meh. Ei mitään, mihin tarttua, ei oikein voimaakaan, joka olisi pitänyt tuolla minimilaistisella lavaswholla saada aikaan.

Vierailija
1080/3410 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

NormaJohnin floppi oli kyllä yllätys. Waldojen ja daruden ja muiden flopin ymmärrän. Mutta tämä blackbidrin show oli yksinkertaisen kaunis ja Leena lauloi todella hyvin. Sävellys oli ehkä hieman tasapaksu, mutta silti kaunis. Finaaliin meni tuonakin vuonna paljon heikompia kokonaisuuksia. Yleisöäänillä olis ollut finaalissa, mutta raadit jostain syystä eivät arvostaneet?

Ketju on lukittu.