UMK 2021
Tähän keskustelua ja spekulointia Uuden musiikin kilpailusta 2021. Suomen euroviisu edustaja toukokuuksi valitaan Uuden musiikin kilpailun finaalissa helmikuussa. Finaalin kilpailijat julkaistaan ensi viikon keskiviikkona. Uuden musiikin kilpailun Instagram-tilillä on jo julkaistu vihje ensimmäisestä kilpailijasta: Hän on turkulainen, joka on tehnyt musiikkia sekä suomeksi että englanniksi. Mukana siis yhteensä 7 kilpailijaa.
Kommentit (3410)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa BC:n faneille tulla julman suuri puhelinlasku. Olikos se euro /puhelu tai viesti?
Ihan ilmaiseksi äänestin ylen sovelluksella.
Itse olen kaksi euroa köyhempi, mutta se oli worth it :D (kaksi tekstaria).
Äänestystuotot menee lisäksi hyvään tarkoitukseen.
Mun tekstarit, 2 kpl, meni perille vasta kun äänestys oli jo loppunut. Rekisteröinti kesti komeat 16 minuuttia!
Itselläkin viestin vahvistuksessa meni niin kauan aikaa, että ne tuli vasta jälkijunassa perille.
Hienoa, eurovisionworldin vedonlyöntisivustojen yhteenvedossa BC jo kymmenes. Luulen, että jäävät niille sijoille roikkumaan, mutta lopullinen sijoitus viisufinaalissa 1.-5. Jännät viisut tulossa!
Tuo Usherin biisihän on ihan tuttu ralli takavuosilta, mutta ei silti tullut kyllä mieleen blindeja kuunnellessa. En ymmärrä miten voi kuulla jotain yhtäläisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Teflarit olivat mun mielessä ennakkosuosikki, mutta jostain käsittämättömästä syystä valitsivat naamioitua mutanttismurffeiksi. Pandora hilattiin laulamaan niin korkealle korkeissa koroissaan, että ei kyennyt liikuttamaan kehoaan yhtään ja ääni jäi tosi hauraaksi ja epävireiseksi.
Ihastuin i love you:n musavideon freesiin retrohenkeen, se oli just tätä päivää ja kappale aukesi mulle ihan uudella tavalla. Ja nyt livenä se ei toiminut lainkaan, mutta hyvällä visuaalisella toteututuksella ja päästämällä Pandora lavalle tasavertaisesti poikien kanssa olisi ollut parempi.
Mikä asetelma muutenkin tuo että Pandora oli joku akka ylijumala, jota pojat palvoi? Videolla Pandora oli yksi teflareista ja aivan ihastuttavan androgyynimäinen kasarimuija.
Miksi Teflarit eivät tuoneet viisulavalle flippereitä tms. rekvisiittaa ja pitäneet kiinni tästä retrohengestä? Ufoteema ei auennut mulle ollenkaan, mitä sillä haettiin? Pyrot eivät olleet edes korneja vaan kummalliset.
Lopetin UMK:n katsomisen tän ekan esityksen jälkeen eilen kun otti niin paljon aivoon.
Ja tää voittaja on niin itsestäänselviö Suomen edustajaksi. Teflareilla olisi ollut mahdollisuus tarjota jotain pirteää ja uutta, nyt mokasivat itse.
Sulla on erikoinen käsitys androgyynistä.
Tiedättekö, pohjoisen pojat taitaa johtaa Suomen jo toisen kerran Euroviisuvoittoon. Kun katselee muun Euroopan reaktioita valintaan niin nappiin meni. BC:lla on oikeesti saumaa hyvään sijoitukseen ja jopa voittoon asti. Erottuva bändi ja biisi ja ennenkaikkea kertis joka saa laulamaan mukana. Nyt vaan markkinapyörät pyörimään niin että Dark Side raikaa ympäri Eurooppaa. Ja meillä on järkättävänä Euroviisut vuonna 2022.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos YLE! Kiitos Antti! Onneksi olkoon BlindChannel 🥳 Tämä oli mielestäni melkein paras UMK ikinä.
kopio Usherin feat Ludacrisin YEAH! kappaleesta JA videosta, kuka tahansa tunnistaa! Tai ainakin huomattavasti kopioitu.
Sehän se oli. Kuulosti niin tutulta tuo biitti, mutta en saanut päähäni mistä biisistä oli.
Nyt äkkiä tiedottamaan ulkomaalaisille. Kateus vie kanatkin uunista!
Jos on olemassa pienikin aavistus plagioinnista ja jos kyse on potentiaalisesta menestyjästä, muut maat eivät jätä asiaa sikseen. Euroviisujen kulisseissa kuhisee aina, tosin Suomi on saanut olla rauhassa, koska meidän menestymiseen ei usko kukaan.
Siinä tapauksessa Måns Zelmerlövin biisi olisi teilattu plagiaattina, koska se kuulostaa samalta kuin David Guettan Lovers on the Sun. Rauhoitu! Muistatteko muuten Daruden Release me biisin, joka kuulosti turhan paljon juuri samannimiseltä Release Me kappaleelta?
Espanjan viisuedustaja : Blas Cantó - Voy a quedarme, peukku ylös vai alas?
Aika raakaa kommenttia teflareiden eilisestä esityksestä, tai lähinnä Pandoran osuudesta :/ eli ihan hyvä, ettei teflarit voittanut. Hyvä biisi kyllä ja tulee soimaan Suomessa monissa bileissä ja kapakoissa.
Kävin kuuntelemassa linkin parkkiakin. Kyllä meijjän viisu on pehmeämpää sekoitusta. Olen alkanut pitämään tästä.
Ja tässä taas Blind Channelin live-esiintymisen kommentointia.. vähän toista maata, kuin Pandoralla.
Me niin voitetaan euroviisut 😍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se siitä Blind Channelin urasta, ei varmasti näy missään Euroviisujen jälkeen. Jos voittaisikin, niin joku voittorundi ja joululevy ja sitten tanssilavoja, ristelylaivoja ja kunnantaloja kiertämään. Se siitä rokkistaran leikkimisestä, uskottavuus meni, jos sitä edes oli.
Mun mielestä ainoa varteenotettava euroviisubiisi oli Teflon Brothers, en tykännyt mutta olisi saattanut menestyä. Iltan ja Dannyn kappaleet ja esitykset oli hienoja, etenkin sanoma, mutta tuskin euroviisukamaa.
Kivaa kuitenkin jännätä Euroviisuja, kun ei tässä muutakaan viihdettä juuri tarjolla ole. Tottahan kannatan Blind Channelia :)
Ehkä tässä on kyse siitäkin, että miten tämän euroviisujen tuoman huomion osaa käyttää? Jos tarjolla on jatkossakin hyvää musiikkia, niin hieman hankala ymmärtää, miksi suosio ei voisi jatkua? Ja tarjolla olisi keikkalavoja vähän muuallakin kuin kunnantalolla ja risteilyillä, esim. festivaaleilla ja muitakin keikkoja.
Jotenkin suomalaisilla on kauhean armoton asenne euroviisuesiintyjiään kohtaan. Positiivisuus on kaukana kun ollaan jo maalaamassa surkeaa tulevaisuutta, ja floppausta ja mitä lie.
Tämä! Ihan hämmästytti nähdä se ylistys, mitä Pave Maijanen sai kuoltuaan, kun muistissa oli vielä kuinka hänelle naurettiin Yamma Yamman jälkeen. Ei ikinä enää pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääli että suomalaiset ei pärjää laulukilpailuissa. Pitää laittaa jotain öykkäreitä shokeeraamaan euroviisuihin, että voi tulla menestystä.
Nyt olisi ollut Ilta, joka olisi pärjännyt.
Siis ajatteleeko joku oikeasti, että euroviisukliseitä pursuavalla suomenkielisellä balladilla olisi menestytty? Noita Iltoja on 70% koko kilpailun esiintyjistä ja ovat kaikki yhtä kauniita, laulavat yhtä kauniisti ja seisovat yhtä eteerisesti savukoneen keskellä. Ilta ei erotu joukosta millään, vaan pahimmassa tapauksessa jää näiden kaikkien muiden jalkoihin.
Jep ajattelee. Tuossa biisissä oli sellaista tunnetta mukana, joka välittyy. Vaikka ilta olisi vetänyt sen ukrainaksi, niin olisi ollut sama tunne. Suomella ei ole ollut vastaavaa kappaletta euroviisuissa.
Nyt yritetään taas sillä samalla Lordi, Kurikka, Teräsbetoni kortilla poiketa eduksemme, kun ei muuten muka voida menestyä. Olen tuossa eri mieltä.
Lordi oli kyllä aikanaan todella kova.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, eurovisionworldin vedonlyöntisivustojen yhteenvedossa BC jo kymmenes. Luulen, että jäävät niille sijoille roikkumaan, mutta lopullinen sijoitus viisufinaalissa 1.-5. Jännät viisut tulossa!
Pahinta tuossa on se, että Norja ja Tix on Suomen edellä eli 8:s!
Tilanne on se, että vasta 10 maata on valinnut edustajansa ja loppuja 31 pitää vielä odotella.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Usherin biisihän on ihan tuttu ralli takavuosilta, mutta ei silti tullut kyllä mieleen blindeja kuunnellessa. En ymmärrä miten voi kuulla jotain yhtäläisyyttä.
Muutama sama nuotti peräkkäin ehkä?
En ymmärrä Teflon Brothersin ja Pandoran saamaa kritiikkiä. Pandora on ihana. Edes hänen äänensä epävireisyys ei haitannut minua liikaa. Esitys oli tehty huumorimielellä - miksi kaiken pitää aina olla niin vakavaa? Olisin voinut antaa yhden äänen Teflareillekin, mutta olin päättänyt jo äänestää Blind Channelia.
Tulee mieleen näistä plagiaattisyytöksistä tämä Ismo Leikolan video:
Siis tuo siipiveikkoko on Norjan edustaja? Siivet viisuissa on niin nähty. Biisi myös tylsä. Mut ok.
Vierailija kirjoitti:
Aika raakaa kommenttia teflareiden eilisestä esityksestä, tai lähinnä Pandoran osuudesta :/ eli ihan hyvä, ettei teflarit voittanut. Hyvä biisi kyllä ja tulee soimaan Suomessa monissa bileissä ja kapakoissa.
Noloa vierittää syy Pandoran harteille, koko lavashow oli ihan järkyttävä kokonaisuus.
Jos on olemassa pienikin aavistus plagioinnista ja jos kyse on potentiaalisesta menestyjästä, muut maat eivät jätä asiaa sikseen. Euroviisujen kulisseissa kuhisee aina, tosin Suomi on saanut olla rauhassa, koska meidän menestymiseen ei usko kukaan.