Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luovun ilkeydestä; keskustelua negatiivisuudesta

Vierailija
06.01.2021 |

Olen viimeisen vuoden rölläillyt palstalla sekä muualla villissä netissä muita sivallellen ja antipatiaa viljellen. On aika lopettaa tämä negatiivinen, detrimentaalinen ja minulle dysforiaa tuottava selviytymismalli. Pelkään, että olen jo ehtinyt vahvistamaan neuroverkkoa, joka tukee tällaista toimintaa ja palkitsee dopamiinilla yhä enenevästi - tiettyyn pisteeseen asti - vahingollisen käytöksen ja ajatusmallien jatkumista.
Skeemojeni reflektoinnin kirvoitti eräs neuroplastisuutta käsittelevä yliopistoluento netissä. Olen kiitollinen tästä mahdollisuudesta huomata - toivottavasti ajoissa - haitallisen toimintani vaikutus psyykkeelleni, ja olen vahvasti motivoitunut punnitsemaan jokaista kommenttiani ja ilmoille ladottua virkettä siltä kannalta haluanko esimerkiksi vanhempieni kuulevan tai näkevän sen, sekä edistääkö tekoni välitöntä hyvyyttä vai negatiivisuutta vuorovaikutussuhteissani.
T. Entinen palstailkimys, nykyinen palstan hylkäävä nuori

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Blahblahblah.

Kokeile sinäkin defenssin sijaan miettiä asiaa. Ja vaikka et miettisikään, olet kuitenkin lukenut tämän tekstin edes hätäisesti, joten se ajatus on jo kylvetty mieleesi. Nyt se on vielä "blahblahblah" mutta vuoden parin päästä keksit sen "itse" uudelleen kun se on hautunut sisälläsi.

:)

Vierailija
22/24 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi hyvä uusi muotitrendi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Voit tiirailla tuota egoa muutenkin: onko tarvetta asettua muiden yläpuolelle?

Vierailija
24/24 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi hyvä uusi muotitrendi.

Palstan siistiytyminen olisi kyllä ihana asia!