Luovun ilkeydestä; keskustelua negatiivisuudesta
Olen viimeisen vuoden rölläillyt palstalla sekä muualla villissä netissä muita sivallellen ja antipatiaa viljellen. On aika lopettaa tämä negatiivinen, detrimentaalinen ja minulle dysforiaa tuottava selviytymismalli. Pelkään, että olen jo ehtinyt vahvistamaan neuroverkkoa, joka tukee tällaista toimintaa ja palkitsee dopamiinilla yhä enenevästi - tiettyyn pisteeseen asti - vahingollisen käytöksen ja ajatusmallien jatkumista.
Skeemojeni reflektoinnin kirvoitti eräs neuroplastisuutta käsittelevä yliopistoluento netissä. Olen kiitollinen tästä mahdollisuudesta huomata - toivottavasti ajoissa - haitallisen toimintani vaikutus psyykkeelleni, ja olen vahvasti motivoitunut punnitsemaan jokaista kommenttiani ja ilmoille ladottua virkettä siltä kannalta haluanko esimerkiksi vanhempieni kuulevan tai näkevän sen, sekä edistääkö tekoni välitöntä hyvyyttä vai negatiivisuutta vuorovaikutussuhteissani.
T. Entinen palstailkimys, nykyinen palstan hylkäävä nuori
Kommentit (24)
Tämä olisi hyvä uusi muotitrendi.
Hyvä. Voit tiirailla tuota egoa muutenkin: onko tarvetta asettua muiden yläpuolelle?
Vierailija kirjoitti:
Tämä olisi hyvä uusi muotitrendi.
Palstan siistiytyminen olisi kyllä ihana asia!
Kokeile sinäkin defenssin sijaan miettiä asiaa. Ja vaikka et miettisikään, olet kuitenkin lukenut tämän tekstin edes hätäisesti, joten se ajatus on jo kylvetty mieleesi. Nyt se on vielä "blahblahblah" mutta vuoden parin päästä keksit sen "itse" uudelleen kun se on hautunut sisälläsi.
:)