Miten jaksatte teidän teinejä?
Pelkkää murahtelua saa vastaukseksi, kun jotain kysyy. Olen teinin mielestä nolo. Meidän talo on hirveä. Jne jne
Tiedän että tämä kuuluu ikään. Mutta silti ottaa luonnon päälle. Poika täytti juuri 13 v eikä siitä kauaa ole, kun vielä olin hänen idoli. Nyt kaikkea muuta.
Kommentit (21)
Täällä kaikilla on vain esimerkillisesti kasvatetut fiksut ja kiitolliset teinit, jotka ei koskaan kiukuttele, haistattele tai muutakaan. Siivoavat koko talonkin pyytämättä yms ja tekevät perheelle ruuan.
Kyllä siihen ajan myötä tottuu ja oppii jopa suhtautumaan huumorilla. Nipotus ja mielensäpahoittaminen vaan villitsevät teinejä.
Kaikkeen tottuu. :D Alkuun otin itseeni kun minua sanottiin noloksi, minun kanssa ei haluttu liikkua julkisesti jne. Nykyään vaan naurattaa. Huumori auttaa pitkälle. Ja jossain vaiheessa vuosien jälkeen huomaat että tilanne alkaa pikkuhiljaa kääntyä parempaan päin ( meillä esikoisen kanssa näyttäisi ainakin siltä). Tsemppiä! Teinit on oikeasti ihania.
T. 16 ja 13v teinien äiti
Olet sinä vieläkin sen idoli. Nyt se vaan leikkii "isoa poikaa" ja siihen leikkiin ei kuulu isin/äidin fanittaminen.
Teinin tehtävä on irrottautua vanhemmistaan, joten salaa voi olla itseensä tyytyväinen, kun teini murisee ja ärähtelee. Teini tarvitsee silti läsnäoloa, turvaa ja rajoja. Vapauksia lisätään ikätason mukaan, mutta ei teinin vaatimusten mukaan. Meillä hankalimmat vuodet ovat olleet 15-18 (tytöllä), kovaa kapinaa, irrottautumista ja päihdekokeiluja ylilyönteineen.
"Mutsi sä oot niiiiiiiin nolo." tarkoittaa teinikielellä "Äiti mä rakastan sua"
"Tää meiän koti on niiiiiiiin nolo" tarkoittaa puolestaan "Meillä on tosi kiva koti"
Annan omaa tilaa ja rauhaa, olen kiinnostunut heidän jutuistaan, mutta en liian.
Meillä on mukavat teinit, ei mitään ongelmia heidän kanssaan.
Näytä sille tissit, niin oot taas sen idoli ja varmasti erittäin cool.
Kyllä siihen tottuu ja onhan ne välillä aivan ihaniakin. Ja mä olen aina ollut nolo, voin tanssia kaupassa ja pitää pinkkejä trikoota, laulaa niiden tyttöystäville, kertoa tyhmiä vitsejä ja muuta sekoilua, ne teinit vaan nyt vasta tajuaa sen.
Kiitos ihanista vastauksista! Otan kyllä huumorilla suurimman osan jutuista. Tänään vaan meillä ollut astetta huonompi päivä, mutta kyllä tästä selvitään. Ap
Ei niitä jaksakaan. Onneksi se mulkkuikä menee ohi ja niistä kuoriutuu jälleen ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus auttaa jaksamaan 😍
Välillä kieltämättä kaipaa vanhoja aikoja kun kurinpidon suhteen saattoi tehdä muutakin kuin vaan alistua hymyssä suin. Mutta minkäs teet, lasu voidaan tehdä teinistäkin, ja mieluummin siedän kuritonta teiniä kuin menetän hänet.
Meillä on kolme teiniä ja oikeastaan vain vanhimman, nyt 19 vuotiaan, kanssa on ollut tekemistä. Tyttö on välillä uskomattoman kovapäinen ja typeriä periaatteita toisteleva, mutta onneksi suurimman osan ajasta hän on aivan ihana nauravainen ja auttavainen nuori.
17 vuotias on sitten taas liian usein isosiskoaan tahallaan ärsyttävä, mutta kun kaikki on kivasti, niin todella mukava auttavainen fiksu nuori.
14 vuotias poika taas on aikaisia aamuja lukuun ottamatta tosi huumorintajuinen ja yllättävän fiksu noin nuoreksi. Meillä on täsmälleen samanlainen huumori ja hän on ihan isänsä klooni.
Perheenä olemme hyvä porukka myös ja meillä on tosi mukavaa yhdessä.
Anna ap teinille yhteistä aikaa, mutta myös aikaa olla ilman sinua. Meillä ainakin teinit ovat hakeutuneet ihan itse juttelemaan ja lähemmäksi silloin, kun se on ollut heille sopiva. Tottakai jotkut asiat pitää hoitaa nopeasti ja ne he kyllä saavat hoitaakin ilman eri käskyjä, kehoituksia ja kiristämistä, mutta kannattaa pitää jonkunlainen linja omissakin asioissa ja kohtelias pitää olla aina. En hyväksy mitään ikävästi puhumista ja pään aukomista, joten sitä ei meillä kuulukaan.
Kiitos tästä viestistä! Meillä juuri 18v täyttäneen kanssa edelleen vääntöä, mietin jo onko jotain vialla mutta ilmeisesti tämä vaan kestää edelleen.
Ap:lle tsemppiä, huumorilla suhtautuminen auttaa (teinille ei tietenkään voi kuittailla mitään koska kaikki mitä sanot tai teet on noloa), samoin se että voi puhua miehen tai jonkun samassa tilanteessa oleverin kanssa. Ajattelen vaan että muutaman vuoden kuluttua tämäkin on asia, josta saadaan hyvät naurut ja hauskat muistot.
Teini irrottautuu vanhemmista ja harjoittelee ison ihmisen elämää, lisäksi hormonimyrskyt ym siksi käyttäytyy kuten käyttäytyy. Ei se helppoa ole teinillekään.
voi
Vierailija kirjoitti:
Teinin tehtävä on irrottautua vanhemmistaan, joten salaa voi olla itseensä tyytyväinen, kun teini murisee ja ärähtelee. Teini tarvitsee silti läsnäoloa, turvaa ja rajoja. Vapauksia lisätään ikätason mukaan, mutta ei teinin vaatimusten mukaan. Meillä hankalimmat vuodet ovat olleet 15-18 (tytöllä), kovaa kapinaa, irrottautumista ja päihdekokeiluja ylilyönteineen.
Aamukampa. Katson siitä kuinka monta päivää vielä, että on 18v
Ratsaammw teinin puhelimen säännöllisesti niin on oppinut olemaan ihmisiksi.
Pidän murahtelua tåysin luonnollisena, erkaantumisvaiheeseen liittyvänä asiana. Oma poikani on 16v eikä ole ikinä haistatellut vanhemmilleen. Toisaalta, meillä ei kiroilla tai puhuta vulgaaristi. Kaverinsakin ovat sivistyneistä kodeista.
Kivoja nui on. No esikoisen kanssa oli pientä hankaluutta tuossa 15-18 vuoden iässä, mutta nyt on kelpo 20v. Sitten löytyy vielä 17v ja 15v. Ei ongelmia. Nolona ei ole kukaan pitänyt kotia tai kotioloja tai ainakaan ei ole sanoneet.