Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusaaminen perheessä

Vierailija
05.01.2021 |

Oon koko lapsuuteni ajan ollut siskoni kiusaama. Kiusaaminen oli lähinnä henkistä, sisko pilkkasi mm. mun ruumiinrakennetta, puhetapaa ja että haisen, keksi useita haukkumanimiä, luki päiväkirjat ja kirjeet ja ystäväkirjat ja pilkkasi mun ajatuksia. Vanhempani eivät jostain syystä puuttuneet tähän ollenkaan.

Onko muilla kokemusta vastaavasta? Ja millaisia vaurioita jäi?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teidän vanhemmat suhtautui asiaan?

Antoi jatkua tai jopa olivat mukana naureskelemassa.

Vierailija
22/34 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta: veli kiusasi minua vuosien ajan siihen saakka, kunnes olin noin 12. Hän nimitteli, haukkui, härnäsi, nolasi julkisesti, löi minua ja rikkoi tavaroitani. Kerran yritti työntää minut saunan lauteilta alas. Olen ollut koko ikäni ujo ja arka sekä kärsin masennuksesta ja yleistyneestä ahdistushäiriöstä. En osaa sanoa, missä määrin ongelmani johtuvat tuosta kiusaamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain vikaa vanhemmissa kun eivät puutu tuollaiseen. Meillä oli selvää että kukaan ei kiusaa ketään eikä vanhin käytä isoa kokoaan pelottelemaan muita ym. Kaikessa oli tasajako (herkut, lahjat jne). Kaverin perheessä oli darwin- henkinen vahvin voittaa ja rohmuaa kaikki herkut päältä sekä terrorisoi pienempiä. Vanhempia ei kiinnostanut puuttua. Nyt kaverilla mt-haasteita mutta en ihmettele. Muistan kun hän kerran toivoi nuorena että saisi minun vanhemmat vanhemmiksi. Kyllä riipaisi kuulla mutta samalla oli niin kiitollinen olo. Ei kaikilla ole hyviä vanhempia.

Vierailija
24/34 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teidän vanhemmat suhtautui asiaan?

Isä saattoi joskus karjaista, jos meteli kasvoi liian suureksi. Kuitenkaan itse kiusaamiseen ei varsinaisesti puututtu eikä minua lohdutettu mitenkään. Kiusaamisen annettiin jatkua päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Tullessani teini-ikään veli lopetti kiusaamisen, mutta siinä vaiheessa isä alkoi härnätä ja kiusata minua systemaattisesti. En voi ymmärtää. 

Vierailija
25/34 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
26/34 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiusasi isoveli, henkistä ja fyysistä väkivaltaa.

Monenlaisia seurauksia on, ja ammatinvalintaankin se vaikutti: musta tuli perheterapeutti. Yritän auttaa muita kun ei itseä autettu...

Vierailija
27/34 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuttivat minut ensin fyysisesti ja sittemmin psyykkisestikin:( Ja nyt "hulluna"olen valitettavasti niiden armoilla taas, holhoavat ja kontrolloivat minua kuin vähä-älyistä lasta yhä:( Ja huutavat ym.henkistä väkivaltaa yhä. Haluaisin ku olla täsät tilanteesta pois päästäkseni. Elämäni jäi elämättä, koska nämä narskut eivät antaneet minun ikinä saada omaa elämää, piti vain ihailla heidän omaansa.

Vierailija
28/34 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana ei mutta nyt aikuisena on ruvennut kiristämään ja syyllistämään asioista. Asun onneksi kaukana, mutta joka kerta kun kyläilen kotosalla aloittaa saman. Tietysti eri asia kuin se, että olisi lapsuuden joutunut sietämään. Yritän olla huomioimatta asiaa, koska syynä v****ilulle on siskon mielenterveysongelmat, mutta kun itselläkin on mielenterveysongelmia niin ottaa koville kun joutuu kuuntelemaan sitä. 

Vierailija
29/34 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isosiskoni on aina tietyllä tapaa vähätellyt minua. Mun ajatuksiani ja tekojani. Ei ole osannut suhteuttaa siihen, että olin nuorempi ja en niin kehittynyt kuin hän. Siskoni on silti viisas ja ymmärtäväinen, mutta ei hänkään aina ole ihan fiksusti toiminut.  Itselleni jäänyt jokin trauma siitä häpeästä kun tunnen itseni ihan id-i-ootiksi.

Vierailija
31/34 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
32/34 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kuulla lisää kokemuksia. 

Vierailija
33/34 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

,

Vierailija
34/34 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiusaa kaksi perheenjäsentä. Se on todella rankkaan ja satuttaa syvältä. Luulin että olemme samaa perhettä, mutta ei minua koskaan tulla hyväksymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme