Aikuiselle myytiin sukset lastenosastolta
Voiko olla tottakaan. tuttu sanoo ostaneensa lastenosastolta hiihtosukset, myyjäkin oli ollut sitä mieltä että on oikeaa kokoa ja jäykkyyttä vaikka aikuinen ihminen kyseessä?? Saanut kuulemma halvemmallakin paremmat sukset siksi.
Kommentit (5)
No aikuisten pareissa on monesti painot alkaen 60+ kiloa. Junnuille on suksi kevyemmille painoille ja varsinkin kun kaverisi on noin lyhyt, niin totta kai kannattaa hankkia sukset lastenosastolta. Eli ihan oikein suositeltu, varsinkin kun veikkaisin, että kaverisi hankki ihan harrastekäyttöön sukset.
Olen 175 ja painoa 57, on ollut todella hankalaa löytää kisaparia näille mitoille suoraan liikkeestä. Löytyy kyllä tilattuna. Liian jäykkä suksi vaatii enemmän voimaa, liian lyhyt taas ei ole muuten optimaalinen, vaikka paino täsmäisikin.
Olen usein miettinyt tätä suksien ostamista juniori puolelta. Taidan minäkin ne sieltä hankkia. Olen lyhyt nainen. Olen mm hankkinut lenkkarit nuorten osastolta ja jotkut vaatteet on lasten osastolta (mm merkki urheiluvaatteet joista esim koot 164-170 sopivat varsin hyvin ja ovat puolet aikuisten hinnasta).
Jos on alle 170, on lapsen kokoinen. Yksinkertaista.
Olen 157cm ja 52kg ja mulla on junior kilpasukset harrastuskäytössä. Taisi maksaa siteiden kanssa jossain alessa noin 250€. Hyvä ostos on ollut, parhaat sukset millä ikinä olen hiihtänyt.
Olen ostanut juniorien kilpasukset, koska minun pituiselleni (154 cm) sieltä nyt vaan löytyi parhaiten sopiva pari. Minun suksia ei aikuisten suksista erota, samat painatukset niissä on.