Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Mitä tarkoittaa "teen kaiken ruuan itse" ?
05.01.2021 |
Jos sanoo, että tekee kaiken ruuan itse, niin saako käyttää jotakin puolivalmisteita? Voiko syödä esim. valmista hummustahnaa vai pitääkö se tehdä itse aina ? Saako koskaan syödä kaupan euron maksalaatikkoa ? Entä leipä, myös ruisleipäkö on leivottava itse ?
Miten teillä kaiken ruuan itse tekevillä aika riittää ? Käyttekö töissä vai täyttääkö koko päivän perheelle itse tehtävien aterioiden valmistaminen?
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
En sano missään, että teen kaiken ruoan itse, koska ei ole tullut sellaista keskustelua eteen. Käytännössä teen kuitenkin kaiken ruoan itse sekä leivon meillä syötävät makeat leivonnaiset itse. Leipää leivon usein, mutta ostan sitä myös kaupasta. Minulle se, että teen ruoan itse, tarkoittaa sitä, että valmistan sen raaka-aineista itse. Jos meillä syödään vaikka lihapullat ja muusi, en siis osta einespullia ja tee muusia jauheesta, vaan valmistan muusin perunoista ja teen lihapullat jauhelihasta. Tai jos meillä syödään pinaattikeitto, teen sen itse, enkä lämmitä kattilassa pakasteita. Meillä syy siihen, että laitan ruoat itse, on enimmäkseen raha, tulee paljon halvemmaksi, mutta myös maku, tulee paljon parempaa. Teen ruokaa joka päivä, mutta käyn ihan normaalisti töissä, joten en siihen tuntitolkulla käytä aikaa, vaan teen nopeita ruokia. Tänään meillä on syöty hernekeittoa ja nyt illalla pizzaa ja salaattia.