Millainen on armeijan alussa oleva terveystarkastus?
Kiinnittääkö ne huomiota ja antavat neuvoja/ohjeita painoasioissa vain niille joilla mahdollisesti liikaa massaa?
Entäpä he joilla paino selkeästi liian alhainen suhteessa pituuteen? Sehän on myös terveysriski ja aikaansaa voimattomuutta ja väsymistä ym elimistön stressitilaa.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Piikitykset ja munan mittaus,siinä pääpiirteittäin..jos on pikkupippeli,voi sitä häpeää..
Tuo voidaan tehdä myös käytävällä jonossa. Lääkäri suureen ääneen huutaa mitat ja hoitaja kirjoittaa ylös. Kaikki muut alokkaat kuulee ja näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piikitykset ja munan mittaus,siinä pääpiirteittäin..jos on pikkupippeli,voi sitä häpeää..
Tuo voidaan tehdä myös käytävällä jonossa. Lääkäri suureen ääneen huutaa mitat ja hoitaja kirjoittaa ylös. Kaikki muut alokkaat kuulee ja näkee.
Niinhän se tehdäänkin..!
En tiiä, pyörryin siinä jonossa ku näin ne kumihanskat. ku heräsin lavetilta niin oli reikä aika arka mut ei nii arka ku mehmetin jäljilt.
Nolointa on tuo rektaalitutkimus jos se tehdään käytävällä kaikkien nähden.
Minusta tuo tarkastus oli ihan kiva! Missään muualla ei ole noin tarkasti tutkittu. Lääkärit olivat kyllä vähän pelottavan ronskeja.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostaa, koska pojalla ei olisi varaa laihtua yhtään ja olen todella huolissani siitä mitä armeija peltipurkkiruokineen saa nyt aikaan. Hänellä ei siis tosiaan olisi varaa laihtua yhtäkään kiloa.
Omat pojat (2kpl) ovat molemmat lihoneet armeijassa, ovat siis lievästi alipainoisina menneet sisään ja normaalipainoisina tulleet takaisin. Siellä syödään kaikki se aika, mitä ei nukuta.
Kaikkein koomisin oli käynti Santiksen "hammaslääkärillä". Heräsi kysymys, saako intissä työskennellä hammaslääkärinä ilman alan koulutusta. Sitten Isosaaressa linnakkeen komentaja alkoi tehdä omia diagnoosejaan, kun lääkäri (varusmies, joka sai jotenkin vältettyä upseeri- ja vieläpä aliupseerikoulutuksenkin) antoi hänen mielestään liikaa vapautuksia. Tämä 1984-85.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostaa, koska pojalla ei olisi varaa laihtua yhtään ja olen todella huolissani siitä mitä armeija peltipurkkiruokineen saa nyt aikaan. Hänellä ei siis tosiaan olisi varaa laihtua yhtäkään kiloa.
Omat pojat (2kpl) ovat molemmat lihoneet armeijassa, ovat siis lievästi alipainoisina menneet sisään ja normaalipainoisina tulleet takaisin. Siellä syödään kaikki se aika, mitä ei nukuta.
Tarkastettiinko pojiltasi myös alapää?
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, että monellakin on stondis siinä jonottaessa?
Minulla ainakin kutistu. Siinä käytävällä oli kylmä. Nolotti kun siellä oli nuoria nais sairaanhoitajia näkemässä.
Minua ihmetyttää että vieläkin tehdään lusikkatesti. Jäisellä lusikalla nostellaan kiveksiä. Mitähän siitäkin muka selviää? Mutta armeija ei tapojaan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme peltipurkkiruoka? Ihan tavallista ruokaa siellä syödään. Itse lihoin 5kg intin aikana.
Minä laihduin 5kg ja menetin lihasta sekä kuntoani. En ollut ainoa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hoitaa se terveystarkastus etukäteen muualla.
Ei onnistu. Tarkastavat silti. Siitä lusikkatestistä kannattaa muuten sitten päästä läpi heti ensimmäisellä kerralla.
No on täällä jutut. Näkö, kuulo, verenpaine, virtsatesti ja lääkärin vastaanotto. Rokotuksessa laitetaan 1-4 piikkiä riippuen siitä, mitä on aiemmin voimassa. Hammaslääkärillä käydään myös. Jonossa mennään, tulppa tulee lääkärissä käynnisgtä, jos ei ole useampaa lääkäriä. Yleensä tervwystarkastus päivinä on. Kokelaslääkärit saavat ottaa vastaan heidät, jolla ei ole terveydestä valittamista, jos jotain on, niin sitten pitää mennä varuskuntalääkärille. Tämä siitä syystä, että tulee varmasti arvioitua oikein mahdolliset vapautukset yms.
Joo terveystarkastus ensimmäiseksi kaikki rivissä ja pikku shortsit jalassa ja ekana lusikka testi että onko kivekset laskeutuneet ja sen jälkeen hoitsu tulee mittaamaan peniksen pituuden ja lyhyimmät joutuvat sotilaspoliiseiksi (spolleiksi) ja muut sitten muihin tehtäviin.
Vierailija kirjoitti:
Piikkiä pyllyyn!
Ja kumihanska sormea myös! Aih!