Joillekin ei vaan uusi asunto kelpaa...!??
Kaverini asuu miehensä kanssa vuokralla luhtitalossa, jossa on luksus kaukana. Voisi jopa sanoa, että hyvä kun perusmukavuudet löytyy ja muutenkin epämukava ja epäsiisti (mm. seinissä REIKIÄ ja kaapin ovet repsottaa). Tilaakaan ei hirveästi ole, vain yksi makuuhuone. Esikoinen syntyy kohta.
Saivat sitten pankista lainapäätöksen ilman takaajia 120 t €, jippii? Mutta ei. Sillä rahalla kun pitäis saada OMAKOTITALO läheltä kaupungin keskustaa. No, hätätilassa kuulemma kelpaa ehkä rivarikin...
No ehdot täyttävää uutta kotia ei tietenkään ole löytynyt, joten he aikovat jäädä lääväänsä. Meinaavat kuulemma laittaa pinnasängyn ja muut vermeet olkkariin (??) Huhhahhei ja rommia pullo...
Mun järkeeni ei mene, mikseivät osta tuolla rahalla siistiä saunallista kerrostalokolmiota! En minäkään pidä kerrostalossa asumisesta, mutta onhan se nyt tässä tilanteessa miljoona kertaa parempi vaihtoehto!? Olen yrittänyt tolkuttaa hänelle, ettei siellä kerrostalossa tarvi lopun ikää asua...
No eihän se multa ole pois missä asuvat, mutta en voi kun ihmetellä!
Jotta 120 000€ lainaa saisi ilman takaajia, pitää olla säästössä 30%.
Toisin sanoen 120 000€ on siis maksimissaan 70% asunnon hinnasta.
Tällöin uuteen asuntoon on käytettävissä vähintään reilut 171 000€.
Kyllä tuolla pitäisi saada helposti siistin kerrostalokolmion.
AP ei muuten minun mielestäni puhunut että asunnon pitää olla nimenomaan uusi siinä mielessä, että olisi äskettäin rakennettu.